Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 11.05.2023 15:30
Кількість переглядів: 217

Фото без опису

 

 

Звільнено від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно

Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що 6 травня 2023 року набрав чинності Закон України від 11 квітня 2023 року № 3050-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» (далі – Закон № 3050) яким внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), зокрема:

щодо податку на доходи фізичних осіб:

● встановлено, що обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) вважається виконаним і податкова декларація не подається: якщо такий платник податку отримував доходи, у тому числі іноземні доходи, які згідно з Кодексом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу; якщо платник податку отримував доходи, передбачені п. 27 підрозділу 1 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, а саме доходи у вигляді суми коштів чи безоплатно наданих товарів (послуг), що надані за рахунок бюджетних коштів іноземних держав та їх державних фондів такому платнику податків та членам його сім’ї першого ступеня споріднення як особам, які постраждали внаслідок збройної агресії росії проти України і скористалися правом на тимчасовий захист відповідно до законодавства такої іноземної держави за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки. При цьому будуть скасованими (відкликаними) податкові повідомлення-рішення, які були винесені платникам податків за неподання або несвоєчасне подання податкової декларації;

щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:

● встановлено порядок звільнення від нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості: розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих росією територіях України, знищені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією росії проти України, 2 пошкоджені (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією росії проти України);

● надано право органам місцевого самоврядування: встановлювати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в розмірі, меншому за розмір податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об’єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території; звільняти від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

щодо земельного податку:

● не сплачується земельний податок за земельні ділянки:

- забруднені вибухонебезпечними предметами;

- непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, у випадку прийняття сільськими, селищними, міськими радами, військовими адміністраціями та військово-цивільними адміністраціями рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів у порядку, визначеному Кодексом;

● доповнено статтею 2831 Кодексу щодо особливостей визначення земельного податку за земельні ділянки, що перебувають у консервації, або забруднені вибухонебезпечними предметами, або непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами;

щодо єдиного податку:

● не є об’єктом оподаткування єдиним податком для платників єдиного податку четвертої групи на період консервації або на період, коли земельні ділянки були забруднені вибухонебезпечними предметами, або на період, коли земельні ділянки були визнані потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами, площі земельних ділянок, що перебувають у консервації, забруднені вибухонебезпечними предметами або непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами;

щодо мінімального податкового зобов’язання:

● не визначається мінімальне податкове зобов'язання для земельних ділянок, земельних часток (паїв), за які не нараховувалися та не сплачувалися плата за землю або єдиний податок четвертої групи, що перебувають у консервації, або забруднені вибухонебезпечними предметами, або щодо яких прийнято рішення про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних 3 ділянок непридатними для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.

З оновленою редакцією тексту Кодексу можна ознайомитися скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.tax.gov.ua).

 

 

 

 

Зручно, швидко та безпечно – КЕП від ДПС

Новий час диктує нові правила для ведення бізнесу. Корисна звичка використовувати найкращі інструменти нині дорівнює вмінню укладати вигідні угоди й розвивати власну справу. Оптимізувати документообіг дає змогу кваліфікований електронний підпис, який легалізований законодавством.

Варто нагадати, що кваліфікований електронний підпис (КЕП) – це удосконалений цифровий підпис, який базується на сертифікаті відкритого ключа, з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису.

Всі електронні документи, які підписані КЕП на законодавчому рівні, є юридично значущими, а електронний підпис прирівнюється до власноручного. Електронний підпис можна використовувати для ідентифікації особи, для підписання електронних документів, подання звітності, відкриття ФОП. Аби вчасно та без проблем його отримати, в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області провели сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Зручно, швидко та безпечно – КЕП від ДПС»

На запитання платників відповідав завідувач сектору реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Тернопільській області Ігор ВАДЗЮК.

 

Фото без опису

 

Під час годинного спілкування запитували, як усунути помилки, що виникають при застосування електронного підпису. Для усунення помилки «Невірний пароль або ключ пошкоджено» необхідно перевірити, чи вірно обрано файл з ключем кваліфікованого електронного підпису. Також потрібно пересвідчитись у правильності введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо. Варто переконатися, чи набраний пароль відповідає ключу, який використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера), та чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

Посадовець зауважив, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему, необхідно звернутися до представництва КНЕДП ДПС, в якому були отримані кваліфіковані сертифікати, подати заяву на скасування кваліфікованого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому кваліфіковані сертифікати.

Важливо, що отримати послуги з формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за довіреністю (в т.ч. посвідченою нотаріально) неможливо.

Ігор Вадзюк говорив про повторне (дистанційне) формування сертифікатів і зазначив, що детальну інформацію про це можна знайти на вебпорталі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (https://ca.tax.gov.ua). Нагадав, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022р. № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» на період воєнного стану на території України та протягом місяця з дня його припинення чи скасування Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг ДПС здійснюється автоматичне формування нових сертифікатів відкритих ключів користувачів за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів терміном дії на один рік. При цьому особистий ключ користувача не змінюється.

Додзвонювачі цікавилися, як отримати електронні довірчі послуги за допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія», чи можливо здійснити первинну процедуру реєстрації через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі, де можна отримати форму заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа для блокування, скасування або поновлення кваліфікованого сертифіката відкритого ключа тощо.

Нагадуємо! При виникненні питань стосовно електронного підпису ви можете звернутися до Головного управління ДПС у Тернопільській області: адреса: 46003, м. Тернопіль, вул. Білецька,1 (ліва сторона адміністративного будинку), ЦОП Тернопільської ДПІ, каб. №122, т. (0352) 23-53-61.

На всі запитання, що надійшли під час «гарячої лінії», були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

 

 

 

 Тернопільщина: контроль за додержанням законодавства про оплату праці – є результати

З початку цього року працівники ДПС в області на спільних з органами місцевої влади засіданнях комісій заслухали керівників чотирьох підприємств, які допустили заборгованість із виплати заробітної плати, податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску. За наслідками проведеної роботи по чотирьох підприємствах ліквідовано заборгованість із заробітної плати в сумі 1 млн 50,3 тис. грн, з податку на доходи фізичних осіб в сумі 130,9 тис. грн, з єдиного соціального внеску в сумі 317,4 тис. гривень. Крім того, проведено індивідуальну роз’яснювальну роботу з керівниками 32 підприємств, за наслідками якої 30 виплатили заборгованість із заробітної плати в сумі 4 млн 179,3 тис. грн, з податку на доходи фізичних осіб – 1 млн 265,9 тис. грн, з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 829,1 тис. гривень.

Податківці області спільно з органами місцевої влади здійснюють контроль за додержанням платниками податків чинного законодавства про оплату праці. Упродовж січня-квітня на засіданнях комісій заслухано керівників 35 підприємств  та організацій, на яких заробітна плата виплачувалась у мінімальному чи нижче мінімального розмірах. За наслідками проведеної роботи 32 підприємства підвищили рівень виплати заробітної плати. Як наслідок, до бюджету надійшло 697,3 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 387,5 тис. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Крім того, проведено роз’яснювальну роботу з аналогічних питань по 236 підприємствах та організаціях області. За результатами проведеної роботи 211 підприємств підвищили рівень виплати заробітної плати. Як наслідок, до бюджету надійшло 2 млн 333,2 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 2 млн 556,5 тис. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 

 

 

Податківці Тернопільщини надали понад 30,5 тисяч адміністративних послуг

Протягом січня-квітня платники податків Тернопільщини отримали 30542 адмінпослуги в органах ДПС області. Це на 1894 послуги більше, ніж за аналогічний період минулого року. Більшість адмінпослуг юридичні та фізичні особи отримують через Центри обслуговування платників. Так, з початку року в ЦОП надано 21961 адміністративну послугу, що на 2196 послуг більше порівняно з січнем-квітнем 2022 року.

Здебільшого жителі області звертались у податкову, аби отримати картку платника податків або внести до паспорта громадянина України дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Цією послугою скористалися 13741 житель області. Другою за актуальністю залишається послуга видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, яку отримали 5982 особи. Також значну кількість послуг було надано щодо отримання витягу з реєстру платників єдиного податку та реєстрації платником єдиного податку, а це – 3263 та 1945 адмінпослуг відповідно.

 

 

 

Тернопільщина: представники бізнесу надають перевагу програмним реєстраторам розрахункових операцій

На Тернопільщині з початку року платники податків зареєстрували 10095 реєстраторів розрахункових операцій, з них 6086 – програмних РРО та 4009 – класичних.

Активними користувачами касової техніки у своїй діяльності є приватні підприємці. Так, впродовж січня-квітня вони зареєстрували 2350 класичних касових апаратів та 4440 ПРРО. Підприємства та компанії за цей час зареєстрували 417 звичайних РРО та 153 програмних.

Принагідно нагадуємо, що суб’єкт господарювання самостійно, виходячи з власних потреб, обирає вид РРО (програмний та/або апаратний), засобами якого здійснюється реєстрація розрахункових операцій відповідно до вимог Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Популярність програмних реєстраторів серед бізнесу зумовлена насамперед ціновою перевагою над класичними апаратами та доступним й простим у користуванні програмним забезпеченням, встановити яке можна на смартфон, планшет чи ноутбук.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь