Новини ОДПІ
Реалізація лікарських засобів та виробів медичного призначення - лише через РРО
Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що з 1 січня 2019 року фізичні особи підприємці - платники єдиного податку, які здійснюють продаж лікарських засобів та виробів медичного призначення, зобов'язані використовувати реєстратори розрахункових операцій незалежно від обсягу доходу.
Такі зміни вніс Закон України від 23.11.2018 №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набере чинності 1 січня 2019 року.
Так, абзац четвертий пункту 296.1 статті 296 Податкового кодексу України, який зобов'язує використовувати реєстратори розрахункових операцій спрощенців, які здійснюють реалізацію технічно складаних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, доповнено словами «а також лікарських засобів та виробів медичного призначення».
Відповідні зміни внесено до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Хочете підтримати армію? Платіть офіційно зарплату
На обороноздатність країни платники Тернопілля спрямували 216,6 млн грн військового збору впродовж січня-листопада цього року. Це перевищило очікувані надходження на 3,5 млн грн, або склало 101,6%. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 45,6 млн гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат.
«Сумлінні працедавці та громадяни, які отримують легальні доходи, до держбюджету лише у листопаді 2018 року сплатили 23,3 млн грн військового збору, що на 5,5 млн грн більше порівняно з минулим роком», - повідомив очільник фіскального відомства.
Ігор Юлійович нагадав, що військовий збір запроваджено з 3 серпня 2014 року. Платниками цього платежу є фізичні особи - резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і за її межами, фізичні особи-нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Ставка збору складає 1,5% від об’єкта оподаткування.
Тож відповідальними за справляння збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків. Тому збільшення находжень військового збору – це підтвердження того, що все більше роботодавців відмовляються від виплати заробітної плати в «конвертах» та офіційно оформляють працівників на роботу.
І реєструють, і анульовують РРО
На обліку територіальних органів ДФС у Тернопільській області перебуває 4 384 реєстратори розрахункових операцій. Впродовж січня-листопада цього року зареєстровано 844 одиниці касової техніки. З початку року анулювали 870 реєстраторів розрахункових операцій.
Вважаємо за доцільне нагадати, що обов’язковість застосування реєстраторів розрахункових операцій суб’єктами господарювання передбачена положеннями п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України та ст. 9 Закону України від 6 липня 1995 року № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Варто мати на увазі, що за порушення вимог законодавства до суб’єктів господарювання, які не зареєстрували реєстратори розрахункових операцій, застосовуються штрафні (фінансові) санкції: вчинене вперше – 1 гривня; за кожне наступне - 100 відсотків вартості товарів, проданих з порушеннями.
Крім того, інформуємо, що з 26 вересня 2018 року в ІТС «Податковий Блок» у відкритій частині кабінету платника податків запроваджено сервіс перегляду чеків, надісланих від реєстраторів розрахункових операцій. Це дозволяє покупцям товарів (послуг) здійснювати пошук і перегляд фіскального касового чека, який формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і електронним фіскальним чеком, створеним новими РРО. Для цього необхідно зайти на офіційний портал Державної фіскальної служби України вкладення «Електронний кабінет».
Сервіс знаходиться у відкритій частині електронного кабінету, доступ до якого здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check. Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чека (для традиційних РРО).
Нагадаємо, що E-Receipt – нова інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій, яка передбачатиме тільки реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів і не потребуватиме плати за користування нею. Електронний чек генерується, реєструється в системі ДФС і доповнюється QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій. Інформація про фіскальний номер чека та його QR-код зберігається в e-Receipt і буде доступний для перегляду в електронному кабінеті.
Внесено зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи
Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що 19 грудня 2018 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 01.11.2018 №866 (далі – Наказ №866), яким затверджено зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 (далі – Наказ №859). Зокрема, в абзаці другому п. п. 1 п. 5 розділу III Інструкції враховані зміни, внесені Законом України від 3 липня 2018 року №2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України» до п. п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України, відповідно до яких розширено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки.
Витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів освіти, крім витрат, понесених на здобуття середньої професійної або вищої освіти, доповнено витратами на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійнотехнічної) освіти.
Так, з 2019 року платник податку на доходи фізичних осіб може скористатись правом на податкову знижку шляхом зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2018 податкового року на суму фактично здійснених ним витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами. При цьому декларація про майновий стан і доходи подається до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, до 31 грудня 2019 року (включно) за звітний 2018 податковий рік.
З нового року збільшено термін для оскарження податкових рішень
Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що відповідно до п. 44.7 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності. На це він має п’ять робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки. Проте з нового року цей строк буде збільшено з 5 до 10 робочих днів.
Крім того, відповідно до п. 56.2 ПКУ, коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Така скарга наразі подається протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. З 1 січня 2019 року строк її подання буде також змінений - з 10 календарних на 10 робочих днів та перекочує у п. 56.3 ПКУ.
Нагадаємо, такі зміни передбачені Законом України від 23.11.2018 №2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набере чинності 1 січня 2019 року.
Як відобразити у податковій накладній операції, звільнені від оподаткування
Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку повинен скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПКУ термін.
При цьому згідно з п. 201.3 ст. 201 ПКУ при звільненні від оподаткування у податковій накладній робиться запис «Без ПДВ» з посиланням на відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ та/або міжнародного договору, якими передбачено звільнення від оподаткування податком.
Таким чином, до розділу А табличної частини податкової накладної (рядки I – X) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна, а саме:
- у рядку I зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ;
- у рядку IX – загальний обсяг постачання товарів/послуг.
Рядки II – VIII розділу А не заповнюються.
До розділу Б табличної частини податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а саме:
1) у графі 2 зазначається опис (номенклатура) товарів/послуг продавця;
2) у графах 3.1, 3.3 – код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП);
3) у графах 4 та 5 – одиниця виміру товарів/послуг;
4) у графі 6 – кількість (об’єм, обсяг) постачання товарів/послуг;
5) у графі 7 – ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ;
6) у графі 8 – має бути зазначено код ставки 903;
7) у графі 9 – код відповідної пільги з Довідниками податкових пільг;
8) у графі 10 – обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ;
9) графа 11 – не заповнюється (нулі, прочерки та інші знаки чи символи у цій графі не проставляються).