Новини ОДПІ
Сервіс ДФС - на допомогу при декларуванні доходів громадян
З 1 січня 2019 року розпочинається кампанія декларування доходів громадян, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи (далі – декларація) та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору, та/або мають право подати декларацію для отримання податкової знижки.
З метою підвищення добровільності декларування доходів громадян, підвищення якості адміністрування ДФС запроваджено новий електронний сервіс в «Електронному кабінеті» в частині часткового заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.
Зазначений сервіс часткового попереднього заповнення декларації надасть можливість платникам податків:
- скоротити час і витрати на подання звітності;
- мінімізувати помилки при заповненні декларації;
- надати копії первинних документів як додаток до декларації в онлайн режимі.
Більш детально про те, як скористатися зазначеним сервісом, йдеться у листі ДФС України від 03.01.2019 №120/7/99-99-13-01-03-17.
Дохід від продажу основних засобів: чи нарахує податок на прибуток неприбуткова організація
Відповідно до п. п. 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації - неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п. 133.4 ст. 133 ПКУ.
Підпунктом 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ встановлено, що неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV зі змінами та доповненнями), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей абзацу другого п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п. п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ;
- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення абзацу третього п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Положення абзаців третього і четвертого п. п. 133.4.1 п. 133.4. ст. 133 ПКУ щодо вимог наявності установчих документів не поширюються на бюджетні установи.
Згідно з п. п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.
Таким чином, якщо кошти, отримані неприбутковою організацією від продажу власних основних засобів, буде використано для здійснення своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб, то таке використання не є порушенням вимог п. п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ.
Індивідуальний податковий номер при складанні розрахунку коригування: нюанси заповнення
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках обов’язкові реквізити, зокрема індивідуальний податковий номер.
Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі – Порядок №1307).
Заповнення рядка «Індивідуальний податковий номер» (далі – ІПН) отримувача (покупця) в податковій накладній здійснюється залежно від статусу отримувача (покупця), зокрема юридична особа, фізична особа – підприємець, неплатник ПДВ, та у випадках, визначених ПКУ та Порядком №1307 проставляється умовний ІПН.
При цьому відповідно до п. 3 Порядку №1307 усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пп. 9 – 15 та 19 Порядку №1307, підлягають реєстрації в ЄРПН за формою, чинною на день такої реєстрації.
Крім того, п. 21 Порядку №1307 передбачено, що порядок складання розрахунку коригування до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) та його реєстрації в ЄРПН аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених Порядком №1307.
Тобто Порядком №1307 визначено механізм складання та реєстрації в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування.
Разом з цим, якщо після складання податкової накладної внесено зміни до діючого порядку заповнення податкової накладної, зокрема змінено умовні ІПН, то на дату реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН потрібно зазначати ІПН, який зазначався в такій податковій накладній (тобто без урахування внесених змін).
До місцевих скарбниць Тернопільщини надійшло понад 3,6 млрд гривень
Впродовж січня-грудня 2018 року до місцевих бюджетів надійшло 3 млрд 636,1 млн грн податкових платежів. Це «плюс» до очікуваного – 141,3 млн гривень. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 24% або 703,2 млн гривень.
Серед основних джерел, які наповнюють місцеві бюджети Тернопілля, – податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок, плата за землю. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб минулого року склали 2 млрд 467,8 млн грн, що на 26,8% або 521,8 тис. грн більше, ніж у 2017 році.
Наступний за рівнем надходжень – єдиний податок. Зокрема, «спрощенці» сплатили до бюджетів понад 560,5 млн грн, що більше за дванадцять місяців 2017 року на 28,3% або 123,8 млн гривень.
До місцевих скарбниць торік також спрямовано 310,5 млн грн плати за землю, що на 7,3% або на 21,1 млн грн більше, ніж у січні-грудні 2017 року.
Лише за грудень 2018 року доходи місцевих бюджетів склали 365,3 млн грн, що на 51,5 млн грн більше відповідного періоду 2017 року. Зокрема, платники сплатили 293,6 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 27,8 млн грн єдиного податку та 25,8 млн грн плати за землю.