Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПІ

Дата: 16.05.2019 09:06
Кількість переглядів: 464

Фото без опису

Платника податків ліквідовано та знято з обліку в контролюючому органі: чи можуть повернути надміру сплачені кошти?

Відповідно до п. 97.6 ст. 97 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо суми надміру сплачених грошових зобов’язань або суми невідшкодованих податків з відповідного бюджету перевищують суми грошових зобов’язань або податкового боргу перед таким бюджетом, суми перевищення використовуються для погашення грошових зобов’язань або податкового боргу перед іншими бюджетами, а за відсутності таких зобов’язань (боргу) перераховуються у розпорядження такого платника податків.

Органи ДФС при поверненні помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань керуються ст. 43 ПКУ та Порядком взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146 (далі – Порядок №1146).

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Водночас 26.04.2019 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 11.02.2019 №60 «Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені» (далі – Наказ №60).

З урахуванням п. 4 Наказу №60 з першого числа сьомого місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, наказ Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146 «Про затвердження Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені» зі змінами та доповненнями втрачає чинність.

Відповідно до абзацу першого п. п. 1 п. 11.17 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462) підставою для зняття з обліку у контролюючих органах платників податків, державна реєстрація припинення яких здійснюється згідно із Законом України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями, є надходження відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Дата зняття з обліку відповідає даті закриття останньої інтегрованої картки платника податків або даті отримання відомостей про припинення юридичної особи у разі, якщо на момент отримання таких відомостей були закриті всі інтегровані картки такого платника податків.

Абзацом одинадцятим п. 3 глави 1 розд. ІІ Порядку ведення органами ДФС України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422 (далі – Порядок №422), визначено, що в інформаційній системі органів ДФС інтегровані картки платника (далі – ІКП) закриваються із встановленням дати закриття за умов:

- погашення сум податкового боргу, заборгованості зі сплати єдиного внеску, штрафних санкцій та пені та/або списання сум податкового боргу, штрафних санкцій та пені;

- повернення платнику помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або списання до бюджету за заявою платника;

- повернення платнику помилково та/або надміру сплачених коштів єдиного внеску та/або списання до фондів соціального страхування за заявою платника;

- відсутності розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань або податкового боргу, не погашених на дату закриття ІКП.

При цьому згідно з абзацом третім п. 4 глави 1 розд. ІІ Порядку №422 після припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця на підставі судового рішення та/або після проведення державним реєстратором спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання та кошти єдиного внеску (у разі відсутності заяви платника податків про їх повернення) списуються до бюджету та до фондів соціального страхування за рішенням керівника (заступника керівника) органу ДФС.

Отже, повернення органами ДФС сум надміру сплачених грошових зобов’язань платнику податків, що ліквідується, можливе у період, що передує зняттю з обліку у контролюючих органах та виключно на підставі заяви платника податків.

Форма та порядок подання уточнюючого податкового розрахунку за ф. 1ДФ

Форма та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4.

Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.

Коригування показників розд. I:

- для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» - на виключення рядка;

- для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;

- для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення.

Коригування показників розд. II:

підрозділ «Оподаткування процентів»:

- для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;

підрозд. «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею»:

- для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею - виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;

підрозд. «Військовий збір»:

- для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

Мінфін затвердив нові Узагальнюючі податкові консультації

Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Міністерство фінансів України наказом від 26.04.2019 №181 затвердило нові Узагальнюючі податкові консультації:

щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором суми доходу, виплаченого роботодавцем працівнику за товари (роботи, послуги), що були придбані таким працівником за рахунок власних готівкових коштів;

щодо оподаткування операцій обов’язкового продажу акцій акціонерами на вимогу особи, яка є власником домінуючого контрольного пакета.

Узагальнюючі податкові консультації розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України за посиланням https://www.minfin.gov.ua/news/view/nakazy-ministerstva-finansiv-ukrainy--?category=aspekti-roboti&subcategory=zakonodavstvo

Для запобігання корупції – профілактичні заходи

Належне інформування про відповідальність за корупційні дії запобігатиме їх вчиненню. Адже той, хто проінформований, захищений від ризиків – так вважають у секторі з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДФС у Тернопільській області. Тому саме роз’яснювальній та консультаційній роботі фахівці підрозділу приділяють особливу увагу.

Так, з початку 2019 року з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства працівники сектору провели по 12 нарад на тему «Особливості заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та «Етика поведінки державного службовця». Рекомендації щодо запобігання конфлікту інтересів у діяльності працівників органів ДФС обговорювали на 5 нарадах із фахівцями фіскальної служби Тернопільщини.

Крім цього, працівники сектору з питань запобігання та виявлення корупції під час 99 профілактичних бесід роз’яснили норми Закону України «Про запобігання корупції». Зокрема, акцентували увагу на обмеженнях, спрямованих на запобігання та протидію корупції; одержанні дарунків; роботі близьких осіб; діях осіб, які звільнилися з посад або припинили діяльність, пов’язану з виконанням функції держави тощо. Поза увагою не залишилися і такі важливі питання, як фінансовий контроль; врегулювання конфлікту інтересів; особливості звільнення з роботи осіб, які вчинили правопорушення та попереджено про кримінальну відповідальність за прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою, незаконне збагачення, підкуп службової особи; за зловживання владою або службовим становищем; за перевищення влади або службових повноважень.

Фахівці структурного підрозділу надавали методичну та консультаційну допомогу з питань застосування і дотримання вимог антикорупційного законодавства, зокрема в заповненні декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. З метою підвищення обізнаності про права та обов'язки суб'єктів декларування реалізовано комплекс заходів у цьому напрямі. Відтак станом 1 квітня 2019 року всі суб'єкти декларування фіскальної служби області, які повинні були подати декларації як особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, виконали цю вимогу.

У січні-квітні цього року на працівників ГУ ДФС в області склали  4 адміністративних протоколи. Оскільки вони не подали або подали несвоєчасно повідомлення про суттєві зміни в майновому стані.

З початку року фахівці структурного підрозділу також провели два службових розслідування щодо виявлення причин та умов, які призвели до вчинення корупційного правопорушення та невиконання вимог антикорупційного законодавства. Повідомлення про можливі порушення працівниками  ГУ ДФС у Тернопільській області вимог Закону України «Про запобігання корупції» платники надіслали на інформаційну лінію «Пульс».

На Тернопільщині надходження митних платежів зросли на 85 відсотків

Впродовж січня-квітня цього року Тернопільська митниця ДФС спрямувала до Державного бюджету України 828,4 млн гривень. Про це повідомила очільниця відомства Оксана Антонович. «Порівняно з аналогічним періодом минулого року цьогоріч надходження зросли на 381,4 млн грн або на 85 відсотків», - констатувала вона.

Зокрема, перераховано 492,3 млн грн податку на додану вартість, що на 104,1 млн грн або на 26,8 відс. більше, ніж у 2018 році. Мита сплатили 100 млн грн, а ріст порівняно із минулорічним періодом склав 53,5 млн грн або 115 відсотків. Акцизний податок сплатили у сумі 203,4 млн грн, що складає плюс 192,6 млн грн до минулого року або у 19 разів більше. За здійснення митних формальностей та інших надходжень сплатили 33 млн грн, що на 31,5 млн грн або або у 25 разів більше, ніж за звітний період 2018 року.

За словами Оксани Антонович, зростанню надходжень сприяли активізація ввезення транспортних засобів, зокрема легкових автомобілів громадянами. Всього при ввезенні цих транспортних засобів за 4 місяці 2019 року сплатили 468,1 млн грн, що скадає 56,5 відс. від адміністрованої митницею суми платежів. Ввезення сільськогосподарської техніки та частин до неї забезпечили надходження 79,2 млн грн митних платежів. 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь