Новини ОДПІ
Розрахунки з бюджетом необхідно провести не пізніше 28.12.2018 року
Кременецьке управління повідомляє, що Національний банк України визначив порядок роботи банківської системи та регламент роботи системи електронних платежів (СЕП)у період новорічних і різдвяних свят.
Так, розрахунки будуть здійснюватися за таким графіком:
- 27,28 грудня 2018 року СЕП працюватимуть в режимі продовженого банківського дня – на дві години,
-29 грудня 2018 року до 13.00 у СЕП можуть здійснюватися лише пдатежі між банківськими установами, підпорядкованими одній юридичній особі, а також платежі, спрямовані до НБУ та органи Державної казначейської служби можуть здійснювати платежі на адресу всіх учасників СЕП. Банківський день у СЕП закінчується о 15.00,
-30,31 грудня 2018 року; 1,5,6 та 7 січня 2019 року СЕП, система електронної НБУ, депозитарій НБУ, Система СЕРТИФ, Автоматизована інформаційна система. «Реєстр договорів з нерезидентами 2» не працюватимуть,
-2 січня 2019 року банки працюватимуть без клієнтів і забезпечуватимуть комплекс робіт, пов»язаних із початком нового звітного року. Міжбанківські перекази коштів через СЕП у цей день не здійснюватимуться,
-3,4 та з 8 січня 2019 року СЕП і банківська система України працюють у звичайному режимі.
З метою вчасного надходження коштів до бюджету, недопущення податкового боргу, рекомендуємо здійснити всі необхідні податкові платежі не пізніше 28 грудня 2018 року.
Про сервіс ДФС «Електронний чек»
Кременецьке управління нагадує, що на веб-порталі ДФС у відкритій частині Електронного кабінету діє сервіс перегляду чеків, які надіслано реєстраторами розрахункових операцій до ДФС.
Завдяки електронному сервісу»Пошук фіскального чека» платники мають змогу оперативно отримати інформацію про здійснені розрахункові операції у будь-якому торгівельному закладі.
Перевірка чеку через електронний сервіс, встановлення достовірності його даних та факту передачі до ДФС, є запорукою захисту прав громадян як споживачів. Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою. Наявність такої копії або її відсутність в базах ДФС може свідчити про дотримання чи недотримання суб»єктом господарювання вимог чинного законодавства.
За результатами отриманих звернень споживачів про відсутність фіскального чека в інформаційних базах ДФС фіскальні органи проводять фактичні перевірки суб»єктів госпродарювання.
Коли споживачі виявили відсутність або невідповідність реквізитів чеків на сервері ДФС, то можуть направити до фіскальної служби письмові звернення із цих питань із додаванням копій отриманих розрахункових докуменнтів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів на електронну адресу – infozvit@sfs.gov.ua.
За якою ціною платник єдиного податку може здійснювати продаж основних засобів
Відповідно до п. п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) основні засоби – матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин, наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 6000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 гривень і поступово зменшується у зв’язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).
Товари – це матеріальні та нематеріальні активи, у тому числі земельні ділянки, земельні частки (паї), а також цінні папери та деривативи, що використовуються у будь-яких операціях, крім операцій з їх випуску (емісії) та погашення (п. п. 14.1.244 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Тобто, у розумінні ПКУ основні засоби є товарами.
Продаж (реалізація) товарів – це будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів (п. п. 14.1.202 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Згідно з п. 292.2 ст. 292 ПКУ при продажу основних засобів юридичними особами - платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.
Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.
Враховуючи вищенаведене, з метою визначення доходу від продажу основних засобів, однією із складових є сума коштів, отримана від продажу таких основних засобів, яка визначається згідно з договором про продаж основних засобів. Для юридичних осіб – платників єдиного податку нормами ПКУ не передбачено обов’язкової умови щодо продажу основних засобів за ціною не нижче їх оціночної вартості.
Власники та орендарі земельних ділянок сплатили 284,7 млн.грн. плати за землю
Впродовж січня-листопада 2018 року власники та орендарі земельних ділянок сплатили до місцевих бюджетів Тернопільщини 284,7 млн.грн. платежів. Порівняно з аналогічним періодом минулого року плата за землю зросла на 19,3 млн.грн.
Загалом внесок юридичних осіб, які у своїй господарській діяльності використовують землю, до місцевого бюджету склав 214,2 млн.грн., а фізичні особи сплатили 70,5 млн.грн. Порівняно з аналогічним періодом минулого року це на 14,4 млн.грн. та 4,9 млн.грн. більше.
Нагадаємо, що законом України від 10.07.2018 №2497 №Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» змінено порядок сплати податку на доходи фізичних осіб за земельні ділянки.
Зокрема, передбачається, що податок з доходів фізичних осіб з орендної плати за земельні ділянки (паї)зараховується до місцевих бюджетів за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), сплачується до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об»єктів оренди.
Нагадуємо, що раніше юридичні особь, які орендували земельні ділянки, сплачували податок до місцевого бюджету за місцем податкової адреси, а не до бюджетів громад, на територіях яких розташовані земельні ділянки. Як наслідок, ці громади не мали доходів із земель на своїх території. Тепер органи місцевого самоврядування мають резерви для збільшення власних надходжень і більш ефективного використання земельних ділянок.