Новини ОДПІ
Нотаріус змінив офіс: як повідомити про це
Відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Пунктом 6.8 розділу VI Порядку обліку платників податків і зборів, якщо робоче місце нотаріуса знаходиться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місце його постійного проживання, то нотаріус повинен стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням свого робочого місця відповідно до розділу IV ПКУ.
Взяття на облік за неосновним місцем обліку приватного нотаріуса може бути здійснене на підставі заяви за ф. №5-ОПП, поданої нотаріусом та якщо у такій заяві платник зазначив про бажання стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням робочого місця.
Взяття на облік за неосновним місцем обліку також може бути здійснене на підставі:
- повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. №20-ОПП, яке подається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків, в разі зазначення у повідомленні контролюючого органу, у якому платник податків бажає стати на облік за неосновним місцем обліку;
- заяви про взяття на облік за неосновним місцем обліку за ф. №17-ОПП, яка може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку.
Якщо платник зазначив контролюючий орган, у якому він бажає стати на облік за неосновним місцем обліку у повідомленні за ф. №20-ОПП або заяві за ф. №5-ОПП, він звільняється від обов’язку подання до контролюючого органу заяви за ф. №17-ОПП.
Враховуючи викладене, якщо місце проживання платника податку не змінилося, а змінилася адреса робочого місця, платник подає до ДПІ за основним місцем обліку заяву за ф. №5-ОПП з оновленою інформацією про робоче місце або повідомлення за ф. №20-ОПП про зміну даних про об’єкт оподаткування.
Якщо змінилося робоче місце платника податків, яке знаходиться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місце його постійного проживання або розташування попереднього робочого місця, такий платник податків повинен протягом десяти робочих днів після зміни місцезнаходження подати один із наступних документів:
- заяву за ф. №17-ОПП, яка може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку;
- повідомлення за ф. №20-ОПП, яке подається до контролюючого органу за основним місцем обліку;
- заяву за ф. №5-ОПП, подану приватним нотаріусом до контролюючого органу за основним місцем обліку.
Про набрання чинності Законів України від 8 листопада 2018 року
№2611 та №2612
Тернопільська митниця інформує, що з 00 год. 25.11. 2018 набрали чинності Закон України від 8 листопада 2018 року №2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» (далі - Закон №2611) та Закон України від 8 листопада 2018 року №2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» (далі – Закон №2612), які офіційно опубліковано у газеті Верховної Ради України «Голос України» №223 (6978) від 24 листопада 2018 року.
Відтак Законом №2611 виключено ставки акцизного податку, встановлені Законом України від 31 травня 2016 року №1389-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів», та викладений у нові редакції підпункт 215.3.51 щодо визначення ставок акцизного податку та їх розрахунку за формулами.
Щодо Закону №2612, то ним, зокрема, передбачено, що при митному оформленні транспортного засобу, що класифікується за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД та щодо якого не дотримані строки та умови(вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, здійснюються за умови сплати належних митних платежів та добровільної сплати коштів у сумі, що дорівнює розміру п’ятисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Витрати на придбання права користування комп’ютерними програмами та кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів: визначаємо групу нематеріальних активів
Відповідно до п. 4 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 8 «Нематеріальні активи», (далі – П(С)БО 8), нематеріальний актив – це немонетарний актив, який не має матеріальної форми та може бути ідентифікований.
Згідно з п. 1 ст. 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон) електронний підпис – електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис.
Кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Засіб електронного підпису чи печатки – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які використовуються для створення та/або перевірки електронного підпису чи печатки.
У податковому обліку групи нематеріальних активів та строки дії права користування нематеріальними активами визначені у п. п. 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 ПКУ.
Зокрема, в податковому обліку до групи 5 відносяться авторське право та суміжні з ним права (право на літературні, художні, музичні твори, комп’ютерні програми, програми для електронно-обчислювальних машин, компіляції даних (баз даних), фонограми, відеограми, передач (програми) організацій мовлення тощо), крім тих, витрати на придбання яких визнаються роялті; до групи 6 відносяться інші нематеріальні активи (право на ведення діяльності, використання економічних та інших привілеїв тощо).
Отже, згідно з нормами ст. 138 ПКУ витрати платника податку на придбання права користування комп’ютерними програмами відносяться до групи 5 нематеріальних активів, а витрати на придбання кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів – до групи 6 нематеріальних активів.
Продаєте неповнолітнім алкоголь – позбудетесь ліцензії
Протягом січня-жовтня цього року працівники управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Тернопільській області провели 214 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. До порушників застосовано фінансові санкції на суму 3,1 млн гривень.
За результатами проведених перевірок встановлено 214 порушень Закону України від 19.12.95 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Зокрема, 86 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін. Трохи менше - 45 фактів - реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці. Мали місце 33 випадки продажу алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років. Фахівцям фіскальної служби вдалось встановити 17 фактів роздрібної торгівлі алкогольним напоями та 3 факти тютюновими виробами без ліцензії тощо.
Крім того, встановлено 27 порушень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
З початку року анульовано 325 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, в тому числі 46 ліцензій за продаж алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років. Ще 254 ліцензії анульовано на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробними, з них 23 - за продаж тютюнових виробів неповнолітнім.
В управлінні звертають увагу на те, що зазначена робота ведеться у співпраці з головами об’єднаних територіальних громад та керівниками райдержадміністрацій.
Загалом на даний час підприємці області використовують 4526 ліцензій на реалізацію алкоголю та тютюну.
Сприяння зайнятості людей з інвалідністю обговорили на семінарі
Про особливості працевлаштування людей з особливими потребами, учасників АТО йшлося під час семінару з соціальними партнерами, який нещодавно відбувся в конференц-залі Будинку праці обласного центру зайнятості. Адже щороку третього грудня ми відзначаємо Міжнародний день осіб з інвалідністю. В Україні, як і у світі, велика увага приділяється турботі про осіб з обмеженими фізичними можливостями та забезпеченню їх права на працю.
У заході також взяли участь представники Головного управління ДФС у Тернопільській області, а саме: заступник начальника відділу адміністрування податку на прибуток, взаємодії з питань трансферного ціноутворення та моніторингу звітності управління податків і зборів з юридичних осіб Ольга Кондратюк, заступник начальника відділу аналізу та прогнозування надходжень податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску та розгляду звернень платників податків управління податків і зборів з фізичних осіб Андрій Руцький та головний державний ревізор-інспектор цього ж підрозділу Василь Мудрий.
Представники фіскальної служби розповіли про пільгове оподаткування підприємств, які працевлаштовують людей з інвалідністю, здійснення господарської діяльності громадських організацій інвалідів. Фахівці ДФС в області також детально зупинились на провадженні підприємницької діяльності, виборі системи оподаткування, оподаткуванні заробітної плати таких працівників.
Учасники семінару дійшли висновку, що роботодавцям людей з обмеженими фізичними можливостями необхідно сприймати як професіоналів, які потребують реалізації свого права на працю, щоб вони почувалися рівноцінними членами суспільства.