Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПІ

Дата: 13.12.2018 11:25
Кількість переглядів: 363

Фото без опису

Щодо сплати єдиного внеску підприємцями, які не отримували доходів

Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області нагадує, що починаючи з 01.01.2017, якщо фізичними особами – підприємцями, які застосовують загальну систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон). При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

При цьому слід зазначити, що з 01.01.2018, якщо фізичними особами – підприємцями, які застосовують загальну систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

Податкова знижка: чи можна підтвердити витрати в електронному вигляді

Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ).

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 ПКУ.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

Оригінали зазначених у п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ .

Відповідно до п. п. «в» п. 176.1 ст. 176 ПКУ платники податку зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірності відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Контролюючі органи на підставі п. п. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20 ПКУ мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків у порядку, визначеному законодавством, зокрема, копії документів, засвідчені підписом платника про отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи.

Водночас згідно з ст. 95 Цивільного процесуального кодексу України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який заходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Враховуючи викладене, ПКУ не визначено механізму подання платником податку контролюючому органу в електронній формі копій документів, які підтверджують понесені витрати, дозволені для включення до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року. У зв’язку з цим платник податку може подати належним чином завірені копії таких документів контролюючому органу за місцем своєї податкової адреси у загальновстановленому порядку за власною ініціативою або на запит контролюючого органу (або особисто платником податків, або уповноваженою на це особою, або поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення).

На замітку нерезидентам щодо заповнення Звіту про суми податкових пільг

Відповідно до п. 30.6 ст. 30 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) суми податку та збору, не сплачені суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, обліковуються таким суб’єктом - платником податків.

Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг» визначено, що у Звіті про суми податкових пільг (далі – Звіт) зазначається, зокрема:

- у графах Звіту «Код податку, збору» та «Найменування податку, збору» – код та найменування податку чи збору відповідно до бюджетної класифікації;

- у підграфі «в тому числі з державного бюджету» графи «Сума податкових пільг» – обсяг пільг за платежами, що здійснені до державного бюджету.

Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11 «Про бюджетну класифікацію» визначено класифікацію доходів бюджету, згідно з якою встановлено коди та найменування податків та зборів.

Зокрема, для сплати податку на прибуток при оподаткуванні доходів нерезидентів (у т. ч. згідно з правилами міжнародних договорів України) визначено код 11020500 – податок на прибуток іноземних юридичних осіб.

Отже, при звільненні (зменшенні) від оподаткування доходів нерезидентів (у т. ч. згідно з правилами міжнародних договорів України) у графах «Код податку, збору» та «Найменування податку, збору» Звіту зазначається код 11020500 та найменування податку – податок на прибуток іноземних юридичних осіб.

При цьому, з урахуванням п. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України, у підграфі «в тому числі з державного бюджету» графи «Сума податкових пільг» Звіту зазначається сума у розмірі 90 відсотків не сплаченої до загального фонду Державного бюджету України суми податку на прибуток іноземних юридичних осіб.

За продаж неповнолітнім алкоголю анулювали 31 ліцензію

З початку цього року працівники управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Тернопільській області провели 229 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. До порушників застосовано фінансові санкції на суму 3,3 млн гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат.

«У кожному випадку встановлено порушення норм Закону України від 19.12.95 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», - констатував Ігор Юлійович. Зокрема, виявлено 95 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних  цін. Трохи менше - 49 фактів - реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці. Мали місце 35 випадків продажу алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років. Фахівцям фіскальної служби вдалось встановити 19 фактів роздрібної торгівлі алкогольним напоями та 3 факти тютюновими виробами без ліцензії тощо.

Крім того, встановлено 27 порушень Закону України  «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». 

Протягом січня-листопада цього року анульовано 368 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, в тому числі 31 ліцензію за продаж алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років. «Якщо взяти у розрізі районів, то найбільше таких порушень виявлено у місті Тернополі, де анулювали 5 ліцензій та застосували штрафних санкцій на суму 34 тис. гривень», - розповів очільник фіскального відомства. За продаж алкоголю неповнолітнім анулювано 4 ліцензії у Зборівському районі, по 3 – у Кременецькому, Гусятинському та Борщівському районах. По 2 ліцензії анульовано у підприємців Бережанського, Козівського Шумського, Підволочиського, Чортківського та Збаразького районів.

Ще 280 ліцензій анульовано на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробними, з них 26 - за продаж тютюнових виробів неповнолітнім.

«Хотів би зазначити, що дана робота ведеться у співпраці з головами об’єднаних територіальних громад та керівниками райдержадміністрацій», - деталізував Ігор Комендат.

Загалом на даний час підприємці області використовують 4493 ліцензії на реалізацію алкоголю та тютюну.

Податкові міліціонери Тернопільщини ліквідували схему незаконного ввезення та продажу техніки відомих торгових  марок

В рамках проведення операцій «Мережа», «Рубіж-2018» співробітники податкової міліції Головного управління ДФС у Тернопільській області ліквідували схему незаконного ввезення та продажу техніки відомих торгових марок.

З’ясувалося, що ряд приватних підприємців купували за кордоном мобільні телефони, планшети, ноутбуки, навушники, годинники, які доставлялись на митну територію України подрібненими партіями через міжнародні поштові відправлення. Реалізація товару здійснювалась через власні торгові заклади та мережу Інтернет. Замовлення ж від клієнтів приймались через спеціалізовані сайти, акаунти у соціальних мережах та акаунти на платформі онлайн-оголошень.

Звісно, що операції із реалізації техніки в бухгалтерському та податковому обліку відображались не у повному обсязі. Внаслідок цього до бюджету не надійшло понад мільйон гривень податків. До того ж, при оформленні магазинів незаконно, без дозволу власника, використовувався торговий знак виробника техніки.

На підставі ухвал суду проведені обшуки. В результаті вжитих заходів вилучено техніки на суму понад 5,7 млн грн, а також 82 тис. грн готівкою, чорнові записи та бухгалтерські документи.

Триває досудове розслідування.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь