Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПІ

Дата: 02.04.2019 12:05
Кількість переглядів: 509

Фото без опису

Зміна (розірвання) форвардного або ф’ючерсного контракту: що з повідомленням у ДФС

Відповідно до п. п. 39.2.1.3 п. п. 39.2.1 п. 39.2 та п. п. 39.3.3.3 п. п. 39.3.3 п. 39.3 ст. 39 розділу І Податкового кодексу України (далі – ПКУ) діапазон цін розраховується на підставі біржових котирувань відповідного товару за декаду, що передує проведенню контрольованої операції, а у разі контрольованої операції, яка здійснюється на підставі форвардного або ф’ючерсного контракту, – на підставі форвардних або ф’ючерсних біржових котирувань відповідного товару за декаду, що передує даті укладення відповідного форвардного або ф’ючерсного контракту, за умови, що платник податків повідомить центральний орган виконавчої влади, що реалізує податкову та митну політику, про укладення такого контракту з використанням засобів електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису протягом 10 робочих днів з дня укладення відповідного форвардного або ф’ючерсного контракту.

Форма Повідомлення про укладання форвардного або ф’ючерсного контракту (далі – Повідомлення) та Порядок подання Повідомлення (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 04.04.2018 №405 «Про затвердження форми та Порядку подання Повідомлення про укладання форвардного або ф’ючерсного контракту».

У Повідомленні відображається зобов’язання платника податку у майбутньому придбати (продати) базовий актив у визначений час та на визначених умовах щодо якого укладено контракт. Повідомлення складається окремо за кожним форвардним або ф’ючерсним контрактом.

Порядок не передбачає виправлення помилок, виявлених платником податку у раніше поданому Повідомленні, а також не обмежує такого платника у поданні Повідомлення повторно протягом 10 робочих днів з дня укладення форвардного або ф’ючерсного контракту.

Таким чином, виходячи із сутності угод, якими є форвардні та ф’ючерсні контракти, та враховуючи, що такі зміни суттєво впливають на процедуру встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» згідно з вимогами ст. 39 ПКУ, при внесенні змін до зазначених контрактів, які стосуються та змінюють основні складові угоди (кількість базового активу, вартісні критерії, термін виконання), необхідним є подання Повідомлення.

Подання копій документів через Електронний кабінет як Додаток довільного формату

Відповідно до п. 45.3 ст. 45 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податків, який обирає спосіб взаємодії з контролюючим органом засобами електронного зв’язку в електронній формі, зобов’язаний під час обрання способу взаємодії повідомити контролюючому органу свою електронну адресу (адреси) шляхом внесення цієї інформації до своїх облікових даних через Електронний кабінет.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм ПКУ та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок).

Для поліпшення електронного документообігу ДФС розроблено та запроваджено новий програмно-технічний засіб (п. 4 розділу ІІ додатка 1 до Порядку) в частині надання можливості подавати з електронним документом спеціального додатка за ідентифікатором форми J/F13601 з прикріпленою до нього копією сканованого документа (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ) (далі – Додаток довільного формату).

У окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, до переліку додатків, які передбачені для подання засобами електронного зв’язку з відповідною податковою декларацією (розрахунком), може бути включено Додаток довільного формату.

Перелік розроблених електронних форм для податкових декларацій (розрахунків) із зазначенням складу передбачених для подання додатків розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів.

При створенні в Електронному кабінеті електронного документа податкової декларації (розрахунка) в режимі «Введення звітності» платник податків з переліку додатків, передбачених для подання з такою податковою декларацією (розрахунком), визначає склад додатків, які йому необхідно подати, зокрема Додаток довільного формату.

Враховуючи зазначене, платники податків, які подають податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку, мають можливість надіслати разом з ними копії інших документів як Додаток довільного формату, якщо такий додаток, передбачено для подання з відповідною податковою декларацією (розрахунком) згідно з Реєстром форм електронних документів.

Термін для повернення зайво утриманого та перерахованого до бюджету податку на доходи нерезидента

Відповідно до п. п. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) надміру сплачені грошові зобов’язання – суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов’язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Помилково сплачені грошові зобов’язання – суми коштів, які на певну дату надійшли до відповідного бюджету від юридичних осіб (їх філій, відділень, інших відокремлених підрозділів, що не мають статусу юридичної особи) або фізичних осіб (які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності або не мають такого статусу), що не є платниками таких грошових зобов’язань.

При цьому відповідно до п. п. 17.1.10 п. 17.1 ст. 17 ПКУ платник податку має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому ПКУ.

Пунктами 103.11-103.14 ст. 103 ПКУ визначено порядок повернення зайво утриманого та перерахованого до бюджету податку з доходів нерезидента.

Згідно з п. 43.3 ст. 43 ПКУ обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених ПКУ, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування (п. 102.5 ст. 102 ПКУ).

Відповідно до п. 5 Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146 повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Враховуючи зазначене, заяву про повернення зайво утриманого та перерахованого до бюджету податку на доходи нерезидента платник податку може подати протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Податкові міліціонери припинили діяльність трьох підпільних «наливайок»

Працівники податкової міліції Головного управління ДФС у Тернопільській області за процесуального керівництва прокуратури області припинили діяльність 3 підпільних цехів, у яких здійснювалось виготовлення алкогольних напоїв.

Два підпільних цехи, де проводили виготовлення фальсифікованої горілки, знаходились на території Бережанського району. Їх організатори, крім виготовлення фальсифікованої алкогольної продукції та її збуту, реалізовували алкогольні напої елітних іноземних брендів без вітчизняних марок акцизного податку для імпортованих підакцизних товарів та тютюнових виробів іноземного виробництва без вітчизняних марок акцизного податку для імпортованих підакцизних товарів.

Ще один підпільний цех, у якому виготовляли фальсифіковані коньячні вироби, працював на території Козівського району.

Провели 12 обшуків у місцях розливу, зберігання та реалізації фальсифікату, а також транспортних засобів, якими перевозили підпільний алкоголь.

Вилучили орієнтовно 2 тис. літрів фальсифікованих алкогольних напоїв, значна частина яких розлита у так звані бег-ін-бокси, що заборонено законом. Крім цього, вилучили понад 600 підроблених марок акцизного податку для алкогольних напоїв, а також харчові есенції, які використовувались для виготовлення фальсифікованого коньяку, обладнання для змішування, очищення та перекачування спиртосуміші, значна кількість тари. А ще - 3,8 тис. літрів спирту, якого було б достатньо для виготовлення 9,4 тис. літрів фальсифікованих алкогольних напоїв. Загалом вартість вилученого з незаконного обігу складає 3,4 млн гривень.

Завдяки проведеним заходам упереджено втрати бюджету від ненадходження акцизного податку на суму приблизно 600 тис. гривень.

Триває досудове розслідування.

Варто зауважити, що загалом із початку року працівники податкової міліції області з незаконного обігу вилучили незаконно виготовлених підакцизних товарів на суму 11,4 млн грн, суди прийняли рішення про конфіскацію в дохід держави вилучених з незаконного обігу підакцизних товарів на суму 5,8 млн. гривень.

Від ДПА до ДФС: історичний екскурс

Музей податкової служби діє при Головному управлінні ДФС у Тернопільській області шість років. За цей час на екскурсіях тут побували студенти різних місцевих навчальних закладів, школярі. Адже кожен хоче дізнатися про історію створення фіскального відомства, почути цікаві факти про податки, розглянути експонати, ніби на мить зробити екскурс у часі і простежити шлях становлення Державної фіскальної служби України загалом та на теренах Тернопілля зокрема.

Нещодавно гостями музею стали студенти другого курсу Галицького коледжу ім. В. Чорновола, що в місті Тернополі. Вони навчаються на відділенні економіки та туризму. Відтак тема розвитку фінансової системи в Україні, зокрема в галузі податків, для них була особливо пізнавальною.

Спочатку студенти зробили екскурс в історію. Вони простежили виникнення податків від Київської Русі і до сучасності. Неабиякий їхній інтерес викликав стенд із грошовими знаками різних історичних періодів. Із великим захопленням вони розглядали, зважували копію срібної гривні. Вага цієї грошової одиниці 155 грам, і вона є точним аналогом гривні ХІ-ХІІ століття. «Нелегко людям було носити гроші, - ділилися враженнями екскурсанти, - напевне, гаманці були важкими від такого вагомого вмісту».

Студенти також оглянули інші експозиції: численні документи, матеріали, фотографії, ілюстрації, газетні статті тощо. Вони також згадали, які дивні види податків було запроваджено у різні історичні епохи та у різних державах.

Потім учасники екскурсії ознайомилися з роботою Центру обслуговування платників Тернопільської ДПІ Тернопільського управління ГУ ДФС у Тернопільській області. Вони дізналися про адміністративні послуги, якими можна тут скористатися, де можна отримати консультацію, подати звітність. 

На Тернопільщині – 4 490 ліцензій

З початку 2019 року надходження акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів склали 17,6 млн гривень  Це на 14,4 відсотки більше, ніж очікувалось. Відтак місцеві бюджети додатково отримали 2,2 млн гривень. Порівняно з січнем-лютим минулого року надходження збільшились на мільйон гривень.

Станом на початок березня 2019 року фахівці управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Тернопільській області провели 37 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Сума застосованих ними фінансових санкцій склала 546,3 тис. гривень.

Крім цього, за результатами проведених перевірок встановили 42 порушення Закону України від 19.12.95 р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». У 20 випадках встановили факти торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних. Ще зафіксували 7 випадків роздрібної торгівлі тютюновими виробами поштучно. Роздрібну торгівлю тютюновими виробами особам, яка не досягла 18 років, виявили у 7 випадках.

Впродовж січня-лютого цього року анулювали 66 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями. Ще 86 ліцензій анулювали за право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами. За продаж тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, позбавили 4 ліцензій.

Станом на початок березня цього року на теренах області є 4 490 діючих ліцензій. Більшість із них підтверджують право на здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, а це 2 482 ліцензії. Про право провадити роздрібну торгівлю тютюновими виробами видано 2 008 ліцензій.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь