Новини ОДПІ
Бережіться шахраїв! Псевдоподатківці вимагають гроші у підприємців!
На Тернопільщині знову активізувалися шахраї, які, вдаючи посадових осіб територіальних органів ДФС у Тернопільській області, телефонують до керівників підприємств чи підприємців і вимагають матеріальну винагороду. Зокрема, неабияку активність зловмисників зафіксовано днями на Бучаччині. Невідомі особи телефонують із номеру 0988797759 до платників податків, звертаючись з проханням надати кошти для залагодження різних питань. Шахраї пропонують сплатити певну суму на картку Приватбанку 5168757370749626.
У Головному управлінні ДФС у Тернопільській області вкотре наголошують, що службові особи Головного управління ДФС у Тернопільській області, його територіальних органів і Тернопільської митниці ДФС жодних вказівок збирати гроші від свого імені чи від імені довірених осіб не давали та давати не можуть.
Проте, як свідчить практика, частина громадян та суб’єктів підприємницької діяльності не перевіряють інформацію і надають грошові кошти зловмисникам, які представляються службовими особами фіскальної служби, та в очах громадськості кидають тінь та негативно впливають на честь та ділову репутацію працівників Державної фіскальної служби загалом.
Тому в ГУ ДФС у Тернопільській області закликають платників податків бути обачними й не піддаватися на провокації. У випадку отримання інформації про такі пропозиції, вчинення протиправних дій від імені працівників органів ДФС під виглядом працівників Державної фіскальної служби або нібито від їх імені - негайно повідомити відповідний підрозділ Національної поліції за номером телефону 102 або телефонувати до Антикорупційного сервісу ДФС України «Пульс» за номером телефону 0 800 501 007, напрямок «4».
Колишнім військовослужбовцям розповіли про особливості адміністративних послуг
Особливості реєстрації приватним підприємцем, деталі внесення до паспорта відмітки про номер картки платника податків, деталі отримання довідки про відсутність заборгованості – питання, які цікавили учасників ознайомлювального заняття щодо адмінпослуг, що надаються фіскальними органами. Цього разу в Головне управління ДФС у Тернопільській області завітали військовослужбовці та членів їхніх сімей, які навчаються за спеціальністю «Підприємництво» в Тернопільському національному економічному університеті. Дане навчання здійснюється в рамках реалізації проекту їхньої перепідготовки та соціальної адаптації. Оскільки ж підприємницька діяльність починається із реєстрації, вибору системи оподаткування, то надання адміністративних послуг, діяльність Центрів обслуговування платників податків – ті місця, звідки майбутні підприємці починають свій шлях у бізнес.
Лекторами для слухачів були кандидат економічних наук, головний державний інспектор відділу розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації, електронних сервісів та електронного документообігу, організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління обслуговування платників ГУ ДФС у Тернопільській області Катерина Соколова, заступник начальника ДПІ – начальник відділу ведення ДРФО, обліку платників та об’єктів оподаткування Тернопільської ДПІ Тернопільського управління ДФС в області Лілія Волянюк. З особливостями роботи Офісу великих платників ознайомив начальник Тернопільського відділу податкового супроводження підприємств Львівського управління Офісу великих платників податків ДФС Валерій Лісницький.
У своїй доповіді Катерина Соколова акцентувала увагу на законодавчих підставах отримання адміністративних послуг, їх видами та термінами надання. Вона зазначила, що при заповненні заяв необхідно звернути увагу на правильність та повноту заповнення реквізитів. Адже іноді заявнику можуть відмовити у наданні послуги через недостовірність даних тощо. Інспектор також акцентувала увагу слухачів на електронних сервісах, запроваджених ДФС України. Саме вони спрощують роботу як платникам, так інспекторам, бо за наявності електронного цифрового підпису деякими послугами заявники можуть скористатися не виходячи з дому, через Інтернет.
Лілія Волянюк детально розповіла про діяльність Центру обслуговування платників Тернопільської ДПІ. Вона зазначила, що тут заявники можуть скористатися 17 видами адміністративних послуг. Зокрема, як громадяни можуть отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків або ж як підприємці – подати звітність, зареєструвати книгу обліку доходів і витрат тощо.
Після лекційного заняття Лілія Волянюк провела ознайомчу екскурсію в Центрі обслуговування платників Тернопільської ДПІ. Слухачі ознайомились зі зразками документів, формами заяв, розміщеними на стендах. Учасники заходу оглянули зали прийомки звітності, надання адміністративних та консультаційних послуг, графіком роботи ЦОПу.
За нерухомість сплатили 13,9 млн гривень
До місцевих бюджетів Тернопільщини впродовж січня-лютого цього року надійшло 13 млн 887,5 тис. грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що перевершило очікувані надходження на 3,4 млн грн або на 33 відсотки більше.
Майже 90 відсотків цього платежу сплатили юридичні особи. Вони перерахували до місцевих скарбниць 12 млн 472,8 тис. грн податку на нерухоме майно. Це перевищило надходження аналогічного минулорічного періоду на 3 млн грн, а очікування – на 1,7 млн гривень.
Фізособи спрямували до бюджетів територіальних громад 1 млн 414,7 тис. грн цього платежу. Це на 44,6 відсотків більше, ніж прогнозували. Відтак громади додатково отримали 436,5 тис. гривень. Порівняно з січнем-лютим 2018 року надходження податку на нерухоме майно зросли на 491,7 тис. грн або 53,3 відсотки.
Як отримати відомості про доходи дитини до 14 років
Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області звертає увагу громадян, що для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) про джерела/суми доходів, виплачених малолітнім дітям (до 14 років), їх батькам (усиновителям, опікунам, піклувальникам) необхідно звернутися особисто до контролюючого органу за податковою адресою (місцем проживання) дитини або до будь-якого контролюючого органу (у разі тимчасового перебування за межами населеного пункту проживання) та подати заяву щодо отримання відомостей з Державного реєстру про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. Така заява подається за формою №10ДР та за наявності документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника), та свідоцтва про народження дитини.
При цьому в Заяві за формою №10ДР зазначаються, зокрема:
- у графі «Особисті дані заявника» – реєстраційний номер облікової картки дитини та прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) згідно з даними свідоцтва про народження дитини;
- у графі «Адреса реєстрації місця проживання» – адреса реєстрації місця проживання дитини;
- у графі «Документ, що посвідчує особу» – реквізити свідоцтва про народження дитини (назву документа, серію (за наявності), номер, дату видачі та орган, що видав документ);
- у графі «Контактна інформація» – мобільний або домашній телефон одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника);
- у графі «Інформація щодо представника (якщо Заява подається такою особою)» – реєстраційні дані та дані документа, що посвідчують особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).