Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПІ

Дата: 29.11.2018 12:16
Кількість переглядів: 379

Фото без опису

Чи можна платнику отримати квитанції про надсилання електронних документів та за який період

 

Подання електронних документів здійснюється платниками відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Відповідно до п. 42.1 прим. 1 ст. 42 прим. 1 ПКУ Електронний кабінет створюється та функціонує за такими принципами, зокрема, здійснення автоматизованого внесення до журналу всіх дій (подій), що відбуваються в електронному кабінеті, включаючи фіксацію дати і часу відправлення, отримання документів через електронний кабінет та будь-якої зміни даних, доступних в Електронному кабінеті, за допомогою електронної позначки часу. Інформація про дату і час надсилання та отримання документів, іншої кореспонденції з ідентифікацією відправника та отримувача зберігається безстроково і може бути отримана через Електронний кабінет у вигляді електронного документа, в тому числі у вигляді квитанції у текстовому форматі.

Суб’єкт господарювання може ознайомитися з інформацією, яка міститься щодо нього в інформаційних базах даних контролюючих органів через приватну частину Електронного кабінету, яка, зокрема, містить інформацію про подання звітності (перелік звітів, перегляд квитанції, інформація про раніше надіслані звіти).

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, можна переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.

Крім того, частина документів, що надходять до розділу «Вхідні документи», дублюються в інших режимах, зокрема, квитанції щодо приймання та обробки податкової звітності можна переглянути в розділі «Перегляд звітності» та розділі «Введення звітності».

За замовчуванням користувач отримує перелік всіх звітів, поданих у відповідному звітному періоді. Звітний період (місяць, квартал чи рік) визначається двома параметрами – роком та місяцем.

Суб’єкт господарювання має вільний доступ до отриманих квитанцій (першої та/або другої) через приватну частину Електронного кабінету за будь-який період, починаючи з дати реєстрації платника податків. При цьому, згідно з п. 42.4 ст. 42 ПКУ на вимогу платника податків, який отримав документ в електронній формі, контролюючий орган надає такому платнику податків відповідний документ у паперовій формі протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідної вимоги (у паперовій або електронній формі) платника податків.

 

Дохід отримано в одному місяці, а витрати пов’язані з його отриманням в іншому: як заповнити Книгу обліку доходів і витрат

 

Відповідно до п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать витрати, визначені в підпунктах 177.4.1 – 177.4.4 п. 177.4 ст. 177 ПКУ.

Фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат (далі – Книга), у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати (п. 177.10 ст. 177 ПКУ).

Нагадаємо, що Порядок ведення Книги фізичними особами - підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 №481 (далі – Порядок).

Відповідно до п. 5 Порядку записи у Книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

Підпунктом 2 п. 6 Порядку визначено, що у графі 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» Книги відображається сума доходу, отриманого від здійснення господарської із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

У графі 6 «Сума витрат, пов’язаних з придбанням товарів (робіт, послуг)» Книги відображається сума витрат, які документально підтверджені та безпосередньо пов’язані з отриманням доходу за підсумками дня.

Враховуючи викладене вище, якщо дохід отримано в одному місяці, а витрати, пов’язані з його отриманням понесені у наступному, то фізична особа - підприємець за підсумком дня по факту отримання доходу/понесення витрат (на підставі первинних документів) відповідно заповнює графу 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» та графу 6 «Сума витрат, пов’язаних з придбанням товарів (робіт, послуг)» Книги.

Доступом до публічної інформації скористались 65 осіб

 

Протягом січня-жовтня 2018 року до територіальних органів ДФС у Тернопільській області надійшло 65 інформаційних запитів. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість зросла на 21.

Найбільше інформаційних запитів надійшло до Головного управління ДФС в області -  56 запитів (86,2%), звертались заявники і до Тернопільської ДПІ – 8 запитів (12,3%) та до Чортківської ДПІ – 1 запит (1,5%).

За формою подання 28 запитів надійшли поштою, решта (37) - електронною поштою. Щодо категорії запитувачів, то від громадян надійшло 32 запити, від юридичних осіб – 19 запитів, від представників засобів масової інформації – 10, від об'єднання громадян без статусу юридичної особи – 3. Один запит отримано від інших органів виконавчої влади як розпорядників інформації.

У своїх запитах на інформацію запитувачі насамперед цікавляться доходами та сплаченими сумами податків суб’єктів господарювання, наявністю податкового боргу, поданням звітності, використанням реєстраторів електронних систем в громадському транспорті суб’єктами підприємницької діяльності, надання інформації про наявність найманих працівників у приватних підприємців, роботою комісій фіскальної служби в області, нелегальними автозаправними станціями.

Фахівці органів ДФС в області усі запити розглянули. Відтак 45 запитів задоволено та надано вичерпні відповіді, по 17 заявах відмовлено у наданні інформації, ще 3 запити надіслано належному розпоряднику інформації.

 

Для громaдян-резидентів встaновлено нові умови ввезення трaнспортних зaсобів та їх оподаткування

 

У зв’язку із зaконодaвчими змінaми встaновлено нові умови ввезення трaнспортних зaсобів громaдянaми-резидентaми.

Громaдяни Укрaїни при ввезенні трaнспортного зaсобу в режимі тимчaсового ввезення, який зaреєстровaний позa межaми Укрaїни, мaють сплaтити всі необхідні митні плaтежі. При цьому митні плaтежі не повертaються.

Громaдяни-резиденти, які перебувaють нa тимчaсовому консульському обліку в консульській устaнові Укрaїни зa кордоном, можуть ввозити тaкі aвтомобілі без сплaти митних плaтежів нa 60 днів протягом одного року, зa умови, що трaнспортний зaсіб зaреєстровaний безпосередньо нa цього громaдянинa.

При переміщенні трaнспортного зaсобу громaдянaми-резидентaми у режимі трaнзиту, сплaчується грошовa зaстaвa у розмірі митних плaтежів, що підлягaють сплaті при ввезенні тaких aвтомобілів нa митну територію Укрaїни з метою вільного обігу.

До суми зaстaви входить:

? ввізне мито, обчислене зa стaвкою 10% від вaртості трaнспортного зaсобу;

? aкцизний подaток зa стaвкaми, визнaченими Подaтковим кодексом Укрaїни з урaхувaнням змін, внесених Зaконом Укрaїни від 08.11.2018 №2611-VIII «Про внесення змін до Подaткового кодексу Укрaїни щодо оподaткувaння aкцизним подaтком легкових трaнспортних зaсобів»;

? подaток нa додaну вaртість, обчислений зa стaвкою 20% від вaртості трaнспортного зaсобу з урaхувaнням сплaченого ввізного митa тa aкцизного подaтку.

Після вивезення трaнспортного зaсобу у встaновлений строк громaдянин мaє прaво нa повернення внесеної грошової зaстaви після звернення до митниці з подaнням відповідних документів.

Нaрaхувaння aкцизного подaтку для відповідного транспортного засобу визначається за формулою, якa склaдaється з бaзової стaвки, помноженої нa коефіцієнт об’єму двигунa тa коефіцієнт віку трaнспортного зaсобу

Бaзовa стaвкa визнaчaється окремо для кожного трaнспортного зaсобу в зaлежності від типу двигунa (бензиновий aбо дизельний) і зaлежно від об’ємів циліндрa.

Бензиновий: до 3000 куб. см (включно) – 50 євро, понад 3000 куб. см – 100 євро.

Дизельний: до 3500 куб. см (включно) – 75 євро, понад 3500 куб. см – 150 євро.

Коефіцієнт об’єму двигунa визнaчaється діленням об’єму циліндрів двигунa внутрішнього згоряння відповідного трaнспортного засобу в куб. см. нa 1000 куб. см.

Коефіцієнт віку дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися понад п’ятнадцять повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15).

Ставка податку для транспортних засобів, зазначених у товарній позиції 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи кількома), встановлюється у розмірі 1 євро за 1 кіловат-годину ємності електричного акумулятора таких транспортних засобів.

Ставка податку для транспортних засобів, зазначених у товарних підкатегоріях 8703 10 18 00 (для транспортних засобів, що приводяться в рух тільки електричним двигуном, одним або кількома), 8703 90 10 90, 8703 90 90 00 згідно з УКТ ЗЕД, встановлюється у розмірі 100 євро за 1 штуку.

Тaкож, тимчaсово, протягом 90 кaлендaрних днів з дня нaбрaння чинності Зaконом Укрaїни «Про внесення змін до Подaткового кодексу щодо оподaткувaння aкцизним подaтком легкових трaнспортних засобів» до aкцизного подaтку буде зaстосовaно коефіцієнт 0,5, крім електромобілів. Зaзнaчений коефіцієнт зaстосовується для легкових транспортних засобів, що використовувалися, які ввозяться на митну територію України фізичною особою для власного використання в кількості один легковий транспортний засіб на таку особу.

Вaрто додaти, що протягом 180 днів з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України" громадяни, які ввезли автомобіль з 1 січня 2015 року до набрання чинності вище вказаного закону, мають можливість оформити свої транспортні засоби, які були ввезенні на територію України протягом вказаного періоду і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту. Оформлення відбувається відповідно до тимчасового порядку, який на сьогодні опрацьовується Кабінетом Міністрів України.

Громадяни, які мають авто з іноземною реєстрацією мають звернутися з реєстраційними документами та документом, що засвідчує право власності на авто, до митного брокера для оформлення цього транспортного засобу. На сьогодні, до розробки нового порядку, оформлення можна здійснити за діючими нормами законодавства.

При цьому митне оформлення транспортного засобу, щодо якого не дотримані строки та умови (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється за умови сплати належних митних платежів та добровільної сплати до державного бюджету фізичною особою, яка є власником такого транспортного засобу або уповноважена розпоряджатися ним та декларує такий транспортний засіб для вільного обігу на митній території України, коштів у сумі, що дорівнює розміру п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Відрядження відбулося: відображаємо у податковому кредиті чеки з сумою обмеження

Кременецьке управління ГУ  ДФС у Тернопільській області нагадує, що відповідно до п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)  підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, також є:

а) транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

б) касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку);

в) бухгалтерська довідка, складена відповідно до п. 36 підрозділу 2 розділу XX ПКУ;

г) податкова накладна, складена платником податку відповідно до п. 208.2 ст. 208 ПКУ та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, до податкового кредиту включаються чеки, сума отриманих товарів/послуг за кожен день перебування особи у відрядженні по яких сукупно не перевищує 200 гривень (без урахування податку).






 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь