Новини ОДПІ
Нові мінімальні ціни на алкоголь - з 2 жовтня
Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 року №748 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року №957» (далі – Постанова №748) внесено зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв».
Постанова №748 набрала чинності 2 жовтня 2018 року, оскільки стає чинною через 10 днів з дня її опублікування, яке відбулося 22.09.2018 в Урядовому кур’єрі №178.
Згідно з постановою, ціни на горілку і лікеро-горілчані вироби зросли на 12,4-19,6%, віскі, ром і джин – на 12%, коньяк – на 6,6-9,5% і вина – на 4,5 -13,5%.
Мінімальні оптово-відпускні ціни на горілку і лікеро-горілчані вироби підвищені до 321 грн за літр 100%-го спирту.
Так, наприклад, найдешевша пляшка горілки подорожчала на 12,4% до 89,4 грн за 0,5 л.
Нарахування (виплата) дивідендів: коли операція буде вважатися контрольованою
Відповідно до п. п. 14.1.49 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) виплата дивідендів є розподілом частини чистого прибутку, розрахованого за правилами бухгалтерського обліку. Для цілей оподаткування до дивідендів прирівнюється також платіж у грошовій формі, що здійснюється юридичною особою на користь її засновника та/або учасника (учасників) у зв’язку з розподілом чистого прибутку (його частини).
Згідно з п. п. 57.1 прим. 1.2 п. 57.1 прим. 1 ст. 57 ПКУ емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток.
Підпунктом 134.1.3 п. 134.1 ст. 134 ПКУ встановлено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є дохід (прибуток) нерезидента з джерелом походження з України, що підлягає оподаткуванню згідно з п. 141.4 ст. 141 ПКУ.
Дивіденди, які сплачуються резидентом на користь нерезидента, включено до доходів нерезидентів із джерелом походження з України, що підлягають оподаткуванню відповідно до положень п. 141.4 ст. 141 ПКУ.
Згідно з п. п. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 ПКУ резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату із доходу з джерелом походження з України, отриманого нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у п. п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 ПКУ, за ставкою в розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 – 141.4.6 та 141.4.11 п. 141.4 ст. 141 ПКУ) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.
Таким чином, виплата платником податку на прибуток дивідендів у грошовій формі на користь нерезидента не впливає на об’єкт оподаткування податком на прибуток такого платника.
Поряд з цим, віднесення операцій до контрольованих має на меті можливість проконтролювати таку операцію на відповідність принципу «витягнутої руки» із застосуванням методів встановлення такої відповідності, передбачених п. 39.3 ст. 39 ПКУ.
Оскільки жоден з методів не може бути застосований до господарської операції із виплати дивідендів платником податку на прибуток на користь нерезидента, а отже, не існує законодавчо визначеної можливості проконтролювати таку операцію на відповідність принципу «витягнутої руки», визнання зазначеної операції контрольованою та включення її до звіту про контрольовані операції не має сенсу.
Враховуючи зазначене, операції з нарахування (виплати) дивідендів у грошовій формі платником податку на прибуток на користь нерезидентів не є контрольованими.
Якщо дивіденди на користь нерезидентів виплачуються у формі відмінній від грошової, то відповідно до вимог п. п. 57.1 прим. 1.2 п. 57.1 прим. 1 ст. 57 ПКУ до таких операцій застосовуються правила трансфертного ціноутворення у порядку, встановленому ст. 39 ПКУ.
Варто нагадати про нараховування та сплату ЄВ за себе членами фермерського господарства
Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області нагадує, що починаючи з 1 січня 2018 року члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за себе у розмірі 22 відсотки на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.
Якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Відзначимо, що зазначена категорія платників зобов’язана сплачувати за себе єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок. Право на звільнення від сплати єдиного внеску за себе мають члени фермерського господарства, якщо вони належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, або отримують пенсію за віком, або є особами з інвалідністю, або досягли віку та отримують пенсію або соціальну допомогу.
Ігор Комендат: Платники Тернопільщини забезпечили надходження понад 4,4 млрд грн податків і зборів
У січні-вересні цього року до зведеного бюджету суб’єкти господарювання Тернопілля сплатили 4 млрд 423,5 млн грн податків і зборів. Як зазначив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат, це більш ніж на мільярд гривень або на 29,6% перевищено надходження відповідного періоду минулого року. Прогнозний показник виконано на 106,4%, додатково надійшло 266,8 млн гривень. Зокрема, у вересні внесок платників Тернопільщини склав 541,7 млн грн платежів, що на 140,6 млн грн або на 35,1% більше, ніж у минулорічному вересні.
Прогнозні показники з надходжень до державного бюджету забезпечено на 107% і фактичні надходження склали 1 млрд 890,7 млн грн. Порівняно з січнем-вереснем минулого року спостерігається позитивна динаміка: надходження збільшилися на 506,4 млн грн або на 36,6%. У розрізі основних бюджетоутворюючих платежів надійшло 852,4 млн грн податку на додану вартість, 219,1 млн грн податку на прибуток, 31,8 млн грн акцизного податку.
Місцеві бюджети з початку року отримали 2 млрд 532,8 млн гривень, що на 143,4 млн грн більше від очікуваного. Порівняно з відповідним періодом минулого року забезпечено приріст коштів на 503,2 млн грн або на 24,8%. Левову частку надходжень склали кошти від сплати податку на доходи фізичних осіб, зокрема надійшло 1 млрд 703,6 млн грн ПДФО, а також від сплати єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва - 372,9 млн гривень.