Змінено порядок обміну електронними документами з контролюючими органами
Змінено порядок обміну електронними документами з контролюючими органами
15 листопада 2017 р. набрав чинності наказ Мінфіну від 06.06.17р. №557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.08.17р. №959/30827, згідно з яким втратив чинність наказ ДПА України від 10.04.2008р. №233 «Про подання електронної податкової звітності».
Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом №557 (далі Порядок), розроблений відповідно до Податкового кодексу України, Цивільного кодексу України, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг, «Про електронний цифровий підпис», «Про інформацію», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про телекомунікації» визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб»єктами електронного документообігу.
Зокрема, Порядком визначено, що електронний документообіг-це сукупність процесів створення, подання, приймання, ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердження факту одержання таких документів.
Електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі договору про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб»єктів електронного документообігу.
Крім цього, Порядком передбачено нові форми:
Заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів повідомлення про надання інформації, щодо електронного цифрового підпису;
Заяви про припинення дії договору про визнання електронних документів, повідомлення про припинення дії договору про визнання електронних документів;
Договори про визнання електронних документів, що на день набрання чинності Наказом №557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених п.14 розділу III Порядку.
З текстом наказу №577 можна ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sts.gov.ua).
Товари та послуги через поштове відділення у селі: що з РРО
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року №1336, розробленою на виконання ст. 10 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі – Постанова №1336).
Згідно з п. 8 Постанови №1336 продаж товарів (за переліком, затвердженим Держкомзв’язку і погодженим із Мінекономіки та Державною податковою адміністрацією) і надання послуг поштовими відділеннями та пунктами зв’язку в селах здійснюється без застосування реєстратора розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.
При цьому граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу таких товарів (надання послуг) не встановлюється.
Перелік товарів, при реалізації яких дозволяється проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій об’єктами поштового зв’язку в селах, затверджено наказом Міністерства інфраструктури України від 21.11.2014 №590 (далі – Перелік).
Цей Перелік включає в себе наступні товари:
1. Тара та упаковка для поштових відправлень, фурнітура до них.
2. Паперові товари.
3. Друковані видання.
4. Мило туалетне й господарське.
5. Сірники, папір туалетний.
6. Канцелярські товари.
7. Галантерейні, парфумерно-косметичні та санітарно-гігієнічні товари.
8. Синтетичні мийні засоби.
9. Продовольчі товари нескладного асортименту, які не потребують додаткового технічного обладнання для зберігання (фасовані та етикетовані відповідно до законодавства): хліб і хлібобулочні вироби, кондитерські вироби, крупи, макаронні вироби, продукти швидкого приготування, чай, кава, згущене молоко, безалкогольні напої (включаючи мінеральні води), консерви, сіль, оцет, спеції, приправи.
10. Вироби текстильні готові для домашнього господарства та вироби панчішно-шкарпеткові трикотажні.
11. Гумове та полімерне взуття.
12. Господарчі товари (свічки, поліетиленові тази, відра, бочки, посуд, пакети для сміття).
13. Насіння овочевих культур, квітів.
14. Фототовари (фотоплівка, фотопапір, фоторамки, фотоальбоми).
(Пункти 9 – 14 поширюються на діяльність об’єктів поштового зв’язку в селах з населенням не більше 1,0 тис. чоловік).
Зміни у реєстрації податкових накладних
Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що 3 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 9 листопада 2017 року №2198-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України» (далі – Закон №2198-VIII).
Законом №2198-VIII знято обмеження щодо можливості реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та встановлено 50 відсотків штрафних санкцій за порушення строку реєстрації податкових накладних понад 365 календарних днів.
Разом з цим, встановлено, що якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.
Крім того Законом №2198-VIII внесено зміни у підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, згідно з якими тимчасово, до 1 липня 2018 року, не застосовуються штрафи, передбачені ст. 1201, ст. 126 ПКУ (в частині ПДВ), та не нараховується пеня, встановлена п. п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (в частині ПДВ), до виробників електричної енергії, що здійснюють постачання електричної енергії державному підприємству «Енергоринок» та станом на 1 січня 2016 року мали податковий борг з ПДВ, в тому числі розстрочений та/або відстрочений.
З оновленим текстом Податкового кодексу України Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Підприємці Тернопільщини 190 разів порушили законодавство стосовно продажу підакцизних товарів
Станом на перше грудня цього року управлінням контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Тернопільській області проведено 205 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. В результаті перевірок застосовано фінансових санкцій на суму 2, 036 млн грн. З них за матеріалами перевірок ГУ ДФС у Тернопільській області – на суму понад 1,8 млн грн та за матеріалами перевірок інших контролюючих органів – на суму 224,4 тис. грн.
За результатами проведених перевірок встановлено 190 порушень Закону України від 19.12.95 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме:
- 57 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін;
- 50 фактів реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці;
- 36 фактів роздрібної торгівлі алкогольними напоями особам, які не досягли 18 років;
- 21 фактів роздрібної торгівлі алкогольним напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії;
- 10 фактів роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів;
- 7 фактів роздрібної торгівлі алкогольним напоями без марок акцизного податку встановленого зразка;
- 4 факти зберігання алкогольних напоїв з ознаками фальсифікації;
- 1 факт зберігання алкогольних напоїв не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання;
- 2 факти роздрібної торгівлі алкогольним напоями через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії;
- 2 факти заниження податкового зобов’язання з акцизного податку з роздрібної торгівлі.
Крім того, встановлено 42 порушення Закону України від 06.07.95 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».