Новини ОДПІ
Чи потрібно інформувати про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального на акцизних складах з 01.07.2019?
Відповідно до п. 230.1.3 ст. 230 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зі змінами та доповненнями, внесеними, зокрема, Законом України від 23 листопада 2018 року №2628 – VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон №2628), редакція якого набуває чинності з 01.07.2019, розпорядники акцизних складів зобов’язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі – обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.
Розпорядники акцизних складів, на акцизних складах яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), зобов’язані на кожному акцизному складі щоденно формувати дані лише про добовий фактичний обсяг реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.
Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв’язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Яким чином вручаються податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги, листи або інші документи, адресовані платнику податків
Відповідно до п. 42.1 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
Згідно з п. 42.2 ст. 42 ПКУ документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 ПКУ, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Якщо платник податків у порядку та у строки, визначені ст. 66 ПКУ, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата (п. 42.3 ст. 42 ПКУ).
Абзацом першим п. 42.4 ст. 42 ПКУ визначено, що платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року №851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон №851) та від 05 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155).
Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому п. 42.4 ст. 42 ПКУ, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України №851 та №2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет (абзац другий п. 42.4 ст. 42 ПКУ).
Датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (абзац третій п. 42.4 ст. 42 ПКУ).
При неотриманні контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків (його представнику) (абзац четвертий п. 42.4 ст. 42 ПКУ).
При цьому строк доставки документа в електронний кабінет, визначений абзацом четвертим п. 42.4 ст. 42 ПКУ, не зараховується до строку надіслання документів, визначеного ПКУ.
Якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення (абзац шостий п. 42.4 ст. 42 ПКУ).
На вимогу платника податків, який отримав документ в електронній формі, контролюючий орган надає такому платнику податків відповідний документ у паперовій формі протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідної вимоги (у паперовій або електронній формі) платника податків.
Згідно з абзацами першим та другим п. 58.3 ст. 58 ПКУ податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 ПКУ. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
Сплата внесків та податків – популярні питання інформаційних запитів
У січні-травні 2019 року до Головного управління ДФС уТернопільській області надійшло 32 інформаційних запити, що на три більше, ніж у 2018 році. Всі вони адресовані обласному відомству.
За формою подання 17 запитів надіслали поштою, а 15 – електронкою.Щодо категорії запитувачів, то авторами 20 запитів були громадяни, від юридичних осіб надійшло 10 запитів, по одній заяві від ЗМІ та об’єднання громадян без статусу юридичної особи.
У своїх зверненнях запитувачі насамперед цікавилися інформацією щодо внесків до фондів, доходами та сплаченими сумами податків суб’єктів господарювання, сплатою екологічного податку, акцизного збору, податкового боргу, розміру отриманого доходу від дивідендів. Вони також порушували кадрові питання та діяльність митної служби.
На Тернопільщині боржники сплатили 65,6 млн грн податкового боргу
Впродовж січня–травня 2019 року за рахунок погашення податкового боргу до зведеного бюджету надійшло 14,2 млн грн, з них до державної скарбниці - 9 млн гривень.
Лише у травні від погашення боргу зведений бюджет отримав 1,4 млн грн, зокрема державний – 1,1 млн гривень.
З початку року 455 юридичних осіб, які допустили податковий борг на початок 2019 року, зменшили його на загальну суму 65,6 млн гривень, з яких 319 суб’єктів господарювання сплатили заборгованість повністю на суму 58,6 млн гривень.
Впродовж п’яти місяців 2019 року фахівці фіскальної служби направили до суду 41 звернення щодо надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок стягнення готівкових (безготівкових) коштів на суму податкового боргу 23,7 млн гривень. Уже задовольнили 24 звернення на суму 10,4 млн гривень. Задля стягнення активів фізичних осіб через органи державної виконавчої служби до суду направили 30 позовів. Заявлена у них сума податкового боргу склала 28,1млн гривень.
Від реалізації безхазяйного майна до зведеного бюджету надійшло 440,2 тис. грн, що на 95,6 тис. грн більше, ніж торік. З них державний бюджет отримав 112,2 тис. грн, що на 54 тис. грн більше, ніж у січні-травні 2018 року. До місцевих бюджетів надійшло 328 тис. грн, а це плюс 41,8 тис. грн до минулого року.
На Тернопільщині податкові міліціонери ліквідували міжрегіональну мережу алкогольного фальсифікату
Працівники податкової міліції Головного управління ДФС у Тернопільській області за процесуального керівництва прокуратури області у ході проведення операцій «Акциз» та «Бастіон» припинили протиправну діяльність міжрегіональної мережі із виготовлення та реалізації контрафактної підакцизної продукції. Протиправна діяльність порушника охоплювала територію Тернопільської та Хмельницької областей.
Фахівці фіскальної служби провели 16 обшуків у двох підпільних цехах, де виготовлявся фальсифікат, місцях його зберігання та реалізації.
Вони вилучили понад 12 тис. літрів фальсифікованих алкогольних напоїв, значна частина яких розлита у так звані бег-ін-бокси, що заборонено законом. Конфіскували також обладнання для змішування, очищення й перекачування спиртосуміші та її розливу, значна кількість порожньої тари, есенції, які додавались у спиртосуміш при виготовленні фальсифікованих наливок та коньяку.
Вилучили 12,1 тис. літрів спирту, якого було б достатньо для виготовлення 30 тис. літрів фальсифікованих алкогольних напоїв.
Крім цього, у ході обшуків виявили майже 28 тис. пачок тютюнових виробів іноземного виробництва без марок акцизного податку встановленого взірця. Є підстави вважати, що, ймовірно, цей товар ввезли на митну територію України, приховавши від митного контролю.
Конфіскували три транспортні засоби, якими здійснювалось перевезення спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Загалом із незаконного обігу вилучили підакцизних товарів на суму 7,9 млн грн, завдяки чому упереджено втрати бюджету від ненадходження акцизного податку в сумі понад 2,5 млн гривень.
Триває досудове розслідування.
Всього з початку року працівники податкової міліції області з незаконного обігу вилучили незаконно виготовлених підакцизних товарів на суму 23,6 млн гривень. За результатами судового розгляду справ про кримінальні та адміністративні правопорушення прийняті рішення про конфіскацію фальсифікату на суму 8,9 млн гривень.