Новини ОДПІ
Довідники податкових пільг оновлено з 1 липня 2019 року
Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області повідомляє, що 05.07.2019 ДФС України станом на 01.07.2019 оприлюднила:
- довідник податкових пільг №93/1, що є втратами доходів бюджету;
- довідник інших податкових пільг №93/2.
У вказаних довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, державного мита. Також позначено початок та кінець дії пільг.
Довідники розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html
Реквізити «Призначення платежу» та «Отримувач» платіжного доручення на сплату єдиного внеску: заповняємо правильно
Вимоги щодо заповнення платіжних документів на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) визначені Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 (далі – Порядок №666).
Так, відповідно до п. 5 Порядку №666, при сплаті єдиного внеску поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється:
- у полі №1 – зазначається службовий код («*»);
- у полі №2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати («101» – Сплата суми єдиного внеску);
- у полі №3 – друкується розділовий знак «;» та код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;
- у полі №4 – друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу;
- у полі №5 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;
- у полі №6 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;
- у полі №7 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється.
Відповідно до п. 15 додатка 7 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 із змінами та доповненнями, при заповненні реквізиту «Отримувач» порядок такий:
- зазначається повне або скорочене (за наявності) найменування отримувача, яке міститься в Єдиному державному реєстрі або в Єдиному банку даних юридичних осіб, або в реєстраційному документі;
- зазначається прізвище, ім’я, по батькові отримувача, що відповідає прізвищу, імені, по батькові отримувача, яке містить паспорт громадянина України (або інший документ, що посвідчує особу та відповідно до законодавства України може бути використаним на території України для укладення правочинів);
- під час сплати платежів до бюджету зазначаються найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, найменування території та код бюджетної класифікації.
Зазначений порядок розповсюджується і на платників ЄВ.
При цьому, відповідно до частини шостої ст. 9 Закону №2464, для зарахування ЄВ в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів.
Таким чином, оскільки ЄВ не належить до доходів бюджету, то код бюджетної класифікації не вказується, а у полі «Отримувач» платіжного доручення зазначаються найменування органу ДФС та його код ЄДРПОУ.
Що цікавить контролерів під час перевірки законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками
Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області повідомляє, що згідно із п. п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є, зокрема, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачене законом, первинних документів, які використовуються у бухгалтерському та податковому обліках і пов’язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства. Також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Підпунктом 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПКУ встановлено, що фактичною вважається перевірка, яка здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом, зокрема, щодо дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки (п. 85.2 ст. 85 ПКУ).
Під час проведення фактичної перевірки в частині дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками (найманими особами), в тому числі тим, яким установлено випробування, перевіряється наявність належного оформлення трудових відносин, з’ясовуються питання щодо ведення обліку роботи, виконаної працівником, обліку витрат на оплату праці, відомості про оплату праці працівника. Для з’ясування факту належного оформлення трудових відносин із працівником, який здійснює трудову діяльність, можуть використовуватися документи, що посвідчують особу, або інші документи, які дають змогу її ідентифікувати (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо) (п. 80.6 ст. 80 ПКУ).
На Тернопільщині власники та орендарі земельних ділянок сплатили 164,3 млн гривень
У січні-червні 2019 року власники та орендарі земельних ділянок нашого краю сплатили до місцевих бюджетів Тернопільщини 164 млн 282,2 тис. грн плати за землю. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження цього платежу зросли на 24 млн 970 тис. гривень.
Загалом, внесок юридичних осіб, які у своїй господарській діяльності використовують землю, до місцевого бюджету склав 140 млн 41,8 тис. гривень. Фізичні особи сплатили 24 млн 240,4 тис. грн плати за землю.
Доречно нагадати, що згідно із нормами Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Юрособи - платники плати за землю самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня 2019 року та подають податкову декларацію на поточний рік до органів фіскальної служби за місцезнаходженням земельних ділянок не пізніше 20 лютого поточного року. Це звільняє від обов'язку подавати таку звітність щомісячно.
Сплата податків і зборів – тема, яку часто порушують запитувачі публічної інформації
До територіальних органів ДФС у Тернопільській області надійшло 35 інформаційних запити у січні-червні 2019 року. Це на 6 менше, ніж у відповідному періоді минулого року.
Більшість заяв надійшли електронкою – 18, поштою ж - 17. Значна частина запитів – звернення від громадян - 22 заяви, від юридичних осіб надійшло 11 запитів, по одному від представників засобів масової інформації та об'єднання громадян без статусу юридичної особи.
У своїх запитах на інформацію заявники насамперед цікавилися сплатою внесків до фондів соцстрахування, доходами та сплаченими сумами податків суб’єктів господарювання, особливостями сплати екологічного податку, акцизного збору, наявністю податкового боргу, розміром отриманого доходу від дивідендів та його оподаткуванням, порушували кадрові питання, запитували про діяльність митної служби.
За результатами розгляду запитів фахівці органів ДФС області надали вичерпні відповіді на 21 заяву, на 10 запитів надали відмови у наданні інформації, ще 4 заяви надіслали належному розпоряднику інформації.