Новини ОДПІ
Несвоєчасно сплатили єдиний внесок: що із штрафною санкцією?
За несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску передбачено штраф у розмірі 20 відстостів своєчасно несплачених сум. Також на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня у розрахунку 0,1 відсотка на суму фактично сплаченої недоїмки за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Варто зазначити, що сума штрафу та пені підлягає сплаті протягом десяти календарних днів після надходження відповідного рішення або можуть бути оскаржені в цей самий строк до органу доходів і зборів вищого рівня, або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного органу доходів і зборів, посадовими особами якого прийнято це рішення.
Штраф за несплату податку на нерухомість: деталі
Відповідальність за несплату або несвоєчасну сплату податку на нерухомість така ж, як для інших податків. Відповідно до п. 126.1 Податкового кодексу України, загрожує штраф y розмірах:
- 10% вiд погaшеної суми податкового боргу — за затримку до 30 календарниx днiв;
- 20% вiд погашeної суми податкового боргу — за затримку більше 30 календаpних днів.
Якщо податок не буде сплачений своєчасно, то згідно iз ст. 129 Податкового кодексу після закінчення граничних термінів для сплати на суму податкового боргу нараховують пеню з розрахунку 120% від ставки НБУ, щo діє нa день виникнення податкового боргу.
Які способи подання податкових декларацій платниками податків передбачені законодавством?
Згідно з п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №851) та від 05 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155).
Єдиною підставою для відмови у прийнятті податкової декларації засобами електронного зв’язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.
Відповідно до п. 49.4 ст. 49 ПКУ платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог законів України №851 та №2155.
Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів України №851 та №2155.
При припиненні договору про визнання електронних документів із підстав, визначених законом, платник податків має право до складення нового договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами «а» і «б» п. 49.3 ст. 49 ПКУ.
Контролюючим органам забороняється в односторонньому порядку розривати договір про визнання електронних документів.
На розвиток територіальних громад краю спрямували 349,3 млн грн єдиного податку
Одним із податкових платежів, який у повному обсязі надходить до місцевих скарбниць, є єдиний податок. Тож його територіальні громади можуть використовувати для розвитку своєї інфраструктури.
Упродовж січня-липня 2019 року суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, спрямували до місцевих бюджетів 349 млн 259,4 тис. грн єдиного податку, це на 18,8 млн грн більше, ніж очікувалося. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження цього платежу зросли на 53 млн 224,2 тис. гривень.
Значна частка сплаченого податку – внесок приватних підприємців. Упродовж семи місяців цього року вони сплатили 230 млн 459,1 тис. грн єдиного податку, що на 44 млн 587,7 тис. грн більше, ніж минулоріч. Юрособи-спрощенці перерахували цьогоріч у січні-липні понад 49 млн грн єдиного податку, а це плюс 4,7 млн грн до минулого року.
Платники фіксованого сільськогосподарського податку, а це четверта група спрощенців, сплатили з початку цього року 69 млн 799,4 тис. грн єдиного податку, а це на 3,9 млн грн більше, ніж у січні-липні 2018 року.