Новини ОДПІ
Розмір ЄВ для працюючих осіб з інвалідністю
Відповідно до абзацу сьомого частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-УІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є, зокрема, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю та органи, які виплачують допомогу по тимчасовій непрацездатності та допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами.
3 01.01.2019 відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», набрали чинності зміни, зокрема, в порядку нарахування, обчислення єдиного внеску.
Так, згідно з частиною тринадцятою ст. 8 Закону №2464 єдиний внесок для фізичних осіб - підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з інвалідністю, встановлюється у розмірі 8,41 відс. визначеної п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску для працюючих осіб з інвалідністю.
Згідно з частиною другою ст. 9 Закону № 2464 та п. п. 1 п. 3 розд. IV Інструкції про порядок нарахування і сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 із змінами та доповненнями (далі – Інструкція № 449) обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону № 2464 нараховується єдиний внесок.
Частиною четвертою ст. 9 Закону № 2464 та п. п. 4 п. 1 розд. IV Інструкції №449 визначено, що нарахування єдиного внеску за минулі періоди, крім випадків сплати єдиного внеску згідно з частиною п’ятою ст. 10 Закону №2464, здійснюється виходячи з розміру єдиного внеску, що діяв на день нарахування (обчислення, визначення) заробітної плати (доходу), на яку відповідно до Закону № 2464 нараховується єдиний внесок.
Якщо нарахування заробітної плати здійснюється за попередній період, зокрема, у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, нараховані суми включаються в заробітну плату того місяця, в якому були здійснені такі нарахування.
3 метою вірного визначення бази нарахування єдиного внеску суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю й пологами відносяться до бази нарахування єдиного внеску місяців, за які вони нараховані.
Враховуючи зазначене, у разі обчислення фізичними особами – підприємцями працюючим особам з інвалідністю перехідних сум допомоги по тимчасовій непрацездатності, нарахованих у 2019 році за період 2018 року, застосовується ставка єдиного внеску у розмірі, який діє на момент нарахування такої допомоги, тобто 8,41 відсотка.
Якщо до перехідних сум допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, нарахованих та виплачених особі з інвалідністю у 2018 році за період відпустки по вагітності і пологах, яка припадала у тому числі і на місяці 2019 року, була застосована ставка єдиного внеску, що діяла до 01.01.2019 (22 відс.), то перерахунок єдиного внеску за місяці 2019 року не здійснюється.
Фінансова звітність в ЕК та які електронні формати («S» чи «J») при цьому використовуються?
Відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ.
Фінансова звітність, що складається та подається відповідно до п. 46.2 ст. 46 ПКУ, зокрема, платниками податку на прибуток є додатком до податкової декларації з податку на прибуток та її невід’ємною частиною.
Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм ПКУ та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок).
Згідно з п. 3 розд. ІІ Порядку платник, зокрема, створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів.
Для платників податків, які відповідно п. 49.3 ст. 49 ПКУ обрали спосіб подання звітності засобами електронного зв’язку в електронній формі (в тому числі і за допомогою Електронного кабінету), на веб-порталі ДФС України ведеться та підтримується в актуальному стані рубрика «Електронна звітність». Відповідно за посиланням від 30.12.2014 в рубриці «Головна>Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність>Повідомлення платникам податків про подання електронної звітності» викладено повідомлення щодо приймання та обробки фінансової звітності за різними форматами.
При створенні звітності, яка подається до Державної фіскальної служби України і Державної служби статистики України, слід використовувати формати з першою літерою «S».
Звітність, яка подається тільки до Державної фіскальної служби України, формується за форматами з першою літерою «J».
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС (http://sfs.gov.ua/).
У відкритій та приватній частинах Електронного кабінету в розділі «Допомога» розміщено допомогу щодо створення електронних документів за допомогою режиму «Введення звітності».
У режимі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету користувач має можливість створювати, редагувати, підписувати та надсилати звітність, зокрема фінансову.
При формуванні відповідної фінансової звітності користувач самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми» та обирає необхідну форму фінансової звітності за звітний період, щодо якого здійснюється звітування/уточнення. У наступному вікні обирає «стан документа» (звітний документ/новий звітний документ/уточнюючий документ) та відповідний територіальний орган ДФС: «регіон», «район».
Відображаємо інші доходи у декларації про майновий стан і доходи
Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області повідомляє, що відповідно до п. п. 12 п. 2 розд. IІІ Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177), у рядку 10.10 розд. ІІ «Доходи, які включаються до загального річного оподатковуваного доходу» декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) вказується загальна сума інших оподатковуваних доходів, не зазначених у попередніх рядках Декларації, у тому числі дохід, отриманий платником податку як додаткове благо згідно з п. п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ).
У графах 3-7 рядка 10.10 Декларації вказують значення сум річного оподатковуваного доходу, які не зазначені у попередніх рядках Декларації, а також суми податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військового збору, утриманих (сплачених) податковим агентом, та суми ПДФО та військового збору , що підлягають сплаті до бюджету самостійно платником податку за результатами звітного (податкового) року.
У графах 3-7 рядка 10.10.1 Декларації вказують значення суми доходу, отриманого у вигляді додаткового блага відповідно до абзаців другого та третього п. п. «д» п. п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ за кредитом, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит), а також суми ПДФО та військового збору, утриманих (сплачених) податковим агентом, та суми ПДФО та військового збору, що підлягають сплаті до бюджету самостійно платником податку за результатами звітного (податкового) року.
Для розстрочення такої суми ПДФО платник податку разом із Декларацією подає до контролюючого органу заяву у довільній формі, що містить фактичні дані про суму прощеного (анульованого) кредитором боргу (кредиту та/або відсотків), підтверджену відповідними документами кредитора, та коротке пояснення обставин, що призвели до виникнення необхідності здійснення розстрочення задекларованої суми податкового зобов’язання.
На Тернопільщині анулювали 185 ліцензій на торгівлю алкоголем
Упродовж січня-липня цього року працівники управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Тернопільській області провели 156 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. До порушників застосували фінансові санкції на суму 2 млн 502,4 тис. гривень.
Відтак встановили 158 порушень норм Закону України від 19.12.95 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Зокрема, виявили 85 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних. Крім того – 23 факти роздрібної торгівлі тютюновими виробами поштучно. Мали місце 17 випадків реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці. Фахівці фіскальної служби встановили також такі порушення, як роздрібна торгівля алкогольним напоями та тютюновими виробами без марок акцизного податку, без ліцензії тощо.
Упродовж січня-липня цього року анулювали 185 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями. Ще 180 ліцензій скасували на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробними, з них 12 – за продаж тютюнових виробів неповнолітнім.
Загалом на даний час підприємці області використовують 4 583 ліцензії на реалізацію алкоголю та тютюну.