Новини податкової
Банківські реквізити для сплати податків, зборів, ЄВ та інших платежів до бюджету
Пунктом 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених, зокрема, ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, в тому числі, шляхом, зокрема, автоматизованого визначення обов’язкових для заповнення та подання форм податкової звітності та рахунків для сплати податків і зборів конкретного платника податків.
Відкриття рахунків за надходженнями визначено розд. ІІ Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 №758 (далі – Порядок).
Згідно з абзацами третім та четвертим п. 2.1 розд. ІІ Порядку при внесенні змін до законодавства, згідно з якими змінюється перелік надходжень, що зараховуються до відповідних бюджетів, та/або порядок їх зарахування, а також код та назва території, Державна казначейська служба України (далі – Казначейство) централізовано відкриває/закриває рахунки за надходженнями згідно із внесеними змінами. Інформація про відкриті/закриті рахунки доводиться до органів Казначейства для подальшого інформування органів, що контролюють справляння надходжень бюджету згідно із встановленими порядками взаємодії, та місцевих фінансових органів. Іншим органам державної влади зазначена інформація надається за їх зверненням.
При зміні аналітичних параметрів рахунків за надходженнями Казначейство змінює реквізити таких рахунків.
Відповідно до п. 4 Порядку взаємодії органів Державної казначейської служби України та органів Державної податкової служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2016 №621, головні управління Державної податкової служби в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків Державної податкової служби повідомляють реквізити рахунків за надходженнями платникам податків.
Крім того, інформація про реквізити рахунків, відкритих в органах Казначейства в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України, оприлюднена на офіційному вебпорталі ДПС в рубриці Головна/Бюджетні рахунки (https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/) та рубриці Головна/Законодавство/Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/).
Водночас платники податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету мають доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема бюджетний рахунок на поточну дату.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Квитанція платіжного терміналу не є первинним документом
Кременецьке управління ГУ ДПС у Тернопільській області повідомляє, що пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено обов’язок платників податків вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
При цьому, платники мають, зокрема, забезпечити зберігання таких документів протягом 1095 днів.
Розрахунковий документ – це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі - продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну (ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).
Загалом квитанція платіжного терміналу – це документ, який підтверджує виконання операції із використанням електронного платіжного засобу, на підставі якого формуються відповідні документи на переказ чи зараховуються кошти на рахунки (ст. 1 Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»).
Тобто квитанція платіжного терміналу є інструментом доступу до рахунку, який використовується для ініціювання переказу коштів з рахунка платника або з відповідного рахунка банку, зокрема для оплати вартості товарів і послуг.
Ініціювання такого переказу має оформлюватися відповідними документами, одним з яких і є квитанція платіжного терміналу.
Відтак квитанція платіжного термінала лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку, а не факт продажу товарів/послуг.
Враховуючи вищезазначене, квитанція платіжного терміналу не є первинним документом у розумінні Податкового кодексу.
Аналогічні роз’яснення надані листом ДПС від 12.02.2020 №2319/7/99-00-05-04-01-07.
Коли і для кого застосування РРО у 2020 році стане обов’язковим
Кременецьке управління ГУ ДПС у Тернопільській області нагадує, що з 19 квітня 2020 року для ФОП – платників єдиного податку 2–4 груп застосування РРО є обов’язковим:
- незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищує 1 млн грн;
- які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
- які здійснюють реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров'я.
Варто врахувати, що з жовтня 2020 року перелік суб’єктів господарювання, які мають використовувати РРО, розшириться:
- торгівля або надання послуг через Інтернет;
- торгівля ювелірними виробами;
- продаж уживаних товарів в магазинах (група 47.79 КВЕД);
- ресторани, кафе, ресторани швидкого обслуговування (крім продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок і бідонів; страв та безалкогольних напоїв у їдальнях і буфетах загальноосвітніх навчальних закладів і професійно-технічних навчальних закладів під час навчального процесу);
- турагентства і туроператори;
- готелі та місця тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
- реалізація текстилю (крім реалізації за готівку на ринках);
- реалізація деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, який затвердить КМУ.
Отримання картки платника податків – популярна послуга серед жителів Тернопілля
Упродовж січня цього року 17 Центрів обслуговування платників органів ДПС Тернопільської області відвідали 23556 платників податків. Фахівці податкових органів краю надали 7852 адміністративні послуги.
Більшість адміністративних послуг надали в Тернопільському управлінні – 2889 (36,89%). Трохи менше – Кременецькому, Чортківському, Козівському управліннях, а це відповідно 1596 (20,3%), 1216 (15,5%), 873 (11,1%) послуг. Теребовлянське управління та ГУ ДПС в області надали 856 (10,1%) та 422 (5,4%) адмінпослуги.
У структурі наданих адміністративних послуг найбільшу питому вагу займає послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Цією послугою скористалися 3801 житель краю, це становить 48,4% від загальної кількості наданих адміністративних послуг. Також значну кількість послуг було надано з реєстрації книг обліку доходів та обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 731 (9,3%), щодо видачі відомостей із Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків – 650 (8,3%), надання витягів із реєстру платників єдиного податку – 584 (7,4%), реєстрації книг обліку розрахункових операцій – 560 (7,1%).
У приміщенні ЦОП Тернопільської ДПІ працівники сектору реєстрації користувачів управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДПС України надають послуги з безкоштовної видачі посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису для юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадян. У січні 2020 року працівники підрозділу сформували і видали 6852 відкритих ключів електронного цифрового підпису.