Новини податкової
Готуємо звітність з рентної плати за II квартал
Кременецьке управління ГУ ДПС у Тернопільській області повідомляє про зміни у справлянні рентної плати для користування надрами для видобування корисних копалин (далі – рентна плата) у зв’язку із прийняттям Закону України від 16.01.20250 №466-XI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – закон) щодо декларування податкових зобов’язань з рентної плати за II квартал 2020 року.
З 23 травня 2020 року набрали чинності зміни, внесені законом, зокрема, у частині зміни критеріїв застосування ставок рентної плати (п. 252.20 ст. 252 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), а також коригуючих коефіцієнтів до них та їх розміру (п. 252.22 ст. 252 ПКУ).
Зважаючи на те, що базовим звітним періодом для рентної плати є календарний квартал, то декларування податкових зобов’язань з рентної плати за II квартал 2020 року слід здійснювати шляхом складання окремих додатків до Податкової декларації з рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719, у яких сума податкових зобов’язань з рентної плати за кожним відповідним видом товарної продукції обчислюється:
- за період з 01.04.2020 по 22.05.2020 – за обсяг товарної продукції видобутої за такий період із застосуванням ставок рентної плати та коефіцієнтів до них, що діяли до набрання чинності законом;
- за період з 23.05.2020 по 30.06.2020 – за обсяг товарної продукції видобутої за такий період із застосуванням ставок рентної плати та коефіцієнтів до них, що визначені законом.
Звертаємо увагу, що умовою для застосування коефіцієнта у разі видобування запасів корисних копалин ділянки надр із дотримання кондицій мінеральної сировини ділянки надр, затверджених державною експертизою на підставі звітів з геологічного вивчення за рахунок власних коштів, встановлено виконання платником рентної плати такої експертизи не раніше ніж за 5 років, а також змінено розмір такого коефіцієнта з 0,7 до 0,95.
Про це йдеться у листі ДПС України від 10.07.2020 №11410/7/99-99-04-03-03-07.
Зареєстровано накази, якими встановлено Порядок реєстрації та застосування програмних РРО, а також форму і зміст розрахункових документів
Кременецьке управління ГУ ДПС у Тернопільській області повідомляє, що завершено державну реєстрацію наказів Міністерства фінансів України, якими затверджено Порядок реєстрації та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, а також форму та зміст розрахункових документів.
З метою реалізації вимог закону України від 20 вересня 2019 року №128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг», Міністерством фінансів України спільно з ДПС розроблено накази Міністерства фінансів України, якими, зокрема, регулюються питання реєстрації та застосування програмних РРО, запровадження електронного розрахункового документу (чеку).
Міністерством юстиції зареєстровано наказ Мінфіну від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547», яким, зокрема, встановлено:
Порядок реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій;
Порядок визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи ПРРО в режимі офлайн.
Також зареєстровано наказ Мінфіну від 18.06.2020 №306 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року №13» згідно з яким:
- удосконалено форму і зміст розрахункових документів, що формуються реєстраторами розрахункових операцій/програмними реєстраторами розрахункових операцій;
- встановлено нову форму розрахункового документа для операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів.
Із текстом зазначених наказів можливо ознайомитись за посиланням: https://www.mof.gov.ua/uk/ppo.
Інформація про реалізацію майна, що перебуває у податковій заставі
Кременецьке управління ГУ ДПС в Тернопільській області повідомляє, що при непогашенні платниками податків податкового боргу протягом двох місяців територіальні органи ДПС здійснюють за платника податків заходи щодо погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а при їх недостатності – шляхом продажу майна, яке перебуває у податковій заставі. Такі заходи здійснюються на підставі відповідного рішення суду.
Відповідно до судового рішення та ст. 95 Податкового кодексу України Головним управлінням ДПС в Тернопільській області (Кременецьке управління) майно боржника ТОВ «ЗМП» м. Зборів, вул. Набережна, 5 Зборівського району, Тернопільської області передано для організації аукціону із його реалізації Товарній біржі «Подільська».
Продаж майна платників буде здійснюватись на цільовому аукціоні.
За більш детальною інформацією про об’єкти продажу, час та умови проведення торгів можна звернутись до Товарної біржі «Подільська» (м. Хмельницький, тел. 0342505656) з якою укладено угоду на реалізацію заставного майна або до Головного управління ДПС в Тернопільській області (Кременецьке управління), тел. (03546) 22817.
|
Найменування майна та його коротка характеристика |
Одиниця виміру |
Кількість |
Вартість майна за оцінкою суб'єкта оцінної діяльності (тис. грн) |
ТОВ"ЗМП" м.Зборів, вул.Набережна,5 Зборівського р-н, Тернопільської обл. |
Худобозабійний пункт з прибудовами, комплекс (літери «А-А1, а1, а2, а3, а4»), загальною площею 787,8 м2 за адресою: Тернопільська обл., Зборівський р., м. Зборів, вул. Набережна, буд. 5. Технічний стан конструкцій – задовільний. Фундаменти: стрічкові, залізобетонні блоки, бутобетоні - тріщини в цоколі, стіни: цегла - окремі тріщини, вибоїни, покрівля та дах: двоскатна, азбестоцементні листи по дерев'яній обрешітці по залізобетонних круглопустотних плитах, односкатна, рулонна по залізобетонних ребристих плитах - послаблення кріплення окремих листів до обрешітки, розриви, пошкодження, підлога бетонна, керамічна плитка, лінолеум - тріщини, вибоїни, розриви матеріалу, відколи, стирання в місцях інтенсивної експлуатації, вікна та двері: дерев'яні, металопластикові - тріщини в місцях примикання коробок до стін, оздоблення внутрішнє і зовнішнє: штукатурка, водоемульсійне пофарбування, керамічна плитка, пластикова вагонка - тріщини, відколи, пошкодження, забруднення поверхні; інженерно-технічні прилади: електропостачання, газопостачання, водопостачання, каналізація - від мереж міста, послаблення кріплення приладів, часткове пошкодження ізоляції дротів, інше відмостка, вхідні площадки - асфальтобетонні - тріщини, вибоїни, враження рослинністю. Середньозважений фізичний знос приміщення на момент обстеження, згідно «Правил визначення фізичного зносу» із заокругленням становить 28%. Земельна ділянка 0,02928 га кадастровий номер 6122610100:02:004:0009 за адресою: Тернопільська обл., Зборівський р., м. Зборів, вул. Набережна, буд. |
шт |
1 |
1499,70 |
Кого внесли у перелік платників збору за місця для паркування транспортних засобів
Підпунктом 268 прим. 1.1.1 п. 268 прим. 1.1. ст. 268 прим. 1 розд. ХІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи – підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.
Відповідно до п. п. 268 прим. 1.1.2 п. 268 прим. 1.2 ст. 268 прим. 1 ПКУ перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується рішенням сільської, селищної або міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад про встановлення збору.
Таке рішення разом з переліком осіб, які уповноважені організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів, надається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад контролюючому органу в порядку, встановленому розд. I ПКУ.
Згідно з п. п. 12.3.3 п. 12.3 ст. 12 розд. І ПКУ контролюючі органи відповідно до Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI із змінами та доповненнями подають органам місцевого самоврядування у розрізі джерел доходів звітність:
- про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів на відповідних територіях – щомісячно, не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним;
- про суми списаного безнадійного податкового боргу; суми розстрочених і відстрочених грошових зобов’язань та/або податкового боргу платників податків, які повинні бути сплачені до місцевих бюджетів на відповідних територіях; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання, – щокварталу, не пізніше 25 днів після закінчення звітного кварталу.
Звітність в розрізі платників податків – юридичних осіб надається контролюючим органом за запитом органу місцевого самоврядування протягом 20 днів з моменту отримання ним запиту.
Порядок надання звітності в розрізі платників податків юридичних осіб органам місцевого самоврядування затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 25 вересня поточного року оприлюднює на своєму офіційному вебсайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення на відповідних територіях ставок місцевих податків та/або зборів, а також про встановлені на відповідних територіях податкові пільги.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: уточнення та сплата
У першій декаді липня в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області заступник начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Петро Якимчук під час сеансу «гаряча лінія» поспілкувався із додзвонювачами щодо уточнення та сплати податку на нерухомість.
Найцікавіші запитання та відповіді на них надаємо увазі читачів.
Питання 1. Якщо повідомлення про сплату податку на нерухомість не надійшло, чого чекати громадянину, і чи є право у контролерів у донарахуванні податку за минулий період?
Петро Якимчук: Відсутність інформації щодо об’єктів нерухомості у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно унеможливлює залучення до оподаткування потенційних платників податку на нерухоме майно, та, відповідно, місцеві бюджети втрачають додаткові кошти.
Разом з тим, якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у встановлені строки, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої Податковим кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання. Але контролюючий орган має право визначити суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за три звітні податкові роки.
Тож принцип «незнання законів» не звільняє від сплати податків та діє при визначенні податкових зобов’язань для кожного платника податків в Україні, у тому числі й податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно.
Питання 2. Які причини, коли не приходить квитанція на сплату податку на нерухомість?
Петро Якимчук: Податкові повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) фізичній особі – платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Відповідно до норм Податкового кодексу, платник податків – фізична особа зобов'язаний визначити свою податкову адресу.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
Додатково повідомляю, що фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення.
Не всі про це знають і далеко не всі громадяни подають контролюючим органам відомості про зміну адресних даних.
Тому здебільшого власники нерухомості не отримують повідомлення-рішення про сплату податку.
Питання 3. Яка ставка податку на нерухоме майно встановлена у 2020 році?
Петро Якимчук: Перш за все, слід наголосити, що податок у 2020 році обчислюється за 2019 рік.
Ставки податку на нерухомість приймають органи місцеві влади. Тому у Тернополі діє одна ставка, а, наприклад, у Заліщиках діє інша. Я скажу в загальному, що ставка податку на загальнодержавному рівні обмежена – не більше 1,5 % від мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 м2.
Станом на 1 січня 2019 року розмір мінімальної заробітної плати становив 4 173 грн, таким чином, максимальна ставка податку становитиме 62,595 грн за м2.
Питання 4. Є законодавчі зміни, якими скасовано сплату податку на нерухоме майно, що саме звільнено?
Петро Якимчук: Так, це Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16.01.2020 №466.
Від сплати податку звільнено об'єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність у тимчасових спорудах для здійснення підприємницької діяльності.
Та ще зазначу, не буде податку на будівлі промисловості, віднесені до групи "Будівлі промислові та склади" (код 125) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб'єктів господарювання, основна діяльність яких класифікується у секціях B-F КВЕД ДК 009:2010, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.
Питання 5. Якщо житло належить кільком особам, хто зобов'язаний сплачувати податок на нерухомість?
Петро Якимчук: Якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
Тобто незалежно від кількості осіб, зареєстрованих (прописаних) на житловій площі, податок розраховується виключно для її власника/власників.
Питання 6. 25 тис. грн податку, кому нараховується така сума?
Петро Якимчук: За наявності у власності платника податку об'єкта (об'єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частку).