Новини ОДПІ
Документальна позапланова перевірка за заявою платника податків
Відповідно до п. п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Згідно з п. п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПКУ документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою за заявою платника податків (далі – електронна перевірка) вважається перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до п. 77.2 ст. 77 ПКУ, до контролюючого органу, в якому він перебуває на податковому обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки, але не раніше офіційного повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про запровадження проведення такої перевірки для відповідних платників податків: які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності; суб’єктів господарювання мікро-, малого; середнього підприємництва; інших платників податків. Форма заяви, порядок її подання, прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені ПКУ, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення платника податків (абзац перший п. 78.2 ст. 78 ПКУ).
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 ПКУ).
Тобто, документальна позапланова перевірка проводиться на підставі поданої заяви платника податків про проведення перевірки після прийняття рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке оформлюється відповідним наказом.
При цьому, термін прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про призначення документальної позапланової перевірки за заявою платника податків (юридичної особи, фізичної особи – підприємця), ПКУ не визначено.
Мала податкова реформа: рентна плата
Законом України від 16 січня 2020 року №466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», який набрав чинності 23 травня 2020 року, внесено зміни у адміністрування рентної плати.
Так, зокрема:
- змінюються ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (чорних металів (крім залізної руди), кольорових та легувальних металів; залізної руди);
- уточнюється перелік операцій, до яких застосовуються коригуючі коефіцієнти, що визначаються залежно від виду корисної копалини (мінеральної сировини) та умов її видобування;
- змінюються деякі діапазони частот, за які сплачується рентна плата;
- уточнюються ставки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, а саме зменшені категорії з 5 до 3 (п. 256.3 ст. 256 Податкового кодексу України).
Про обсяг обігу та залишки пального можна дізнатися в Електронному кабінеті
Механізм здійснення ДПС автоматичного зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового (далі – зіставлення) для забезпечення перевірки повноти декларування та сплати акцизного податку платниками податку з обсягів ввезеного на митну територію України, виробленого та реалізованого на митній території України пального або спирту етилового визначено Порядком здійснення Державною податковою службою автоматичного зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2020 року №715 «Про затвердження Порядку здійснення Державною податковою службою автоматичного зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового» (далі – Порядок №715).
Під час проведення зіставлення використовуються показники:
- системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового;
- Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі/Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового.
Зіставлення здійснюється за показниками станом на 1 число місяця, що настає за звітним.
Зіставлення проводиться починаючи із 16 числа кожного місяця, що настає за звітним.
Зіставлення за одним звітним періодом може проводитися протягом трьох років.
Інформація за результатами зіставлення оновлюється та оприлюднюється щомісяця і розміщується для платників у закритій частині електронного кабінету не пізніше 20 числа кожного місяця, що настає за звітним. Доступ до інформації є безоплатним (п. 9 Порядку №715).
Результати автоматичного співставлення платник акцизного податку може отримати, подавши запит на отримання в електронному вигляді повідомлення про результати зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів та залишків обігу спирту етилового в електронному вигляді (форма J/F 1305801) з можливістю вибрати період зіставлення та уніфікований номер акцизного складу.
Майже 209 млн грн податку на прибуток сплатили підприємства Тернопільщини
Упродовж січня-серпня 2020 року платники податків Тернопільщини перерахували до Зведеного бюджету України 208,7 млн грн податку на прибуток, що на 13,4 млн грн більше, ніж торік. До державного бюджету суб’єкти господарювання спрямували 185,1 млн грн цього платежу. Місцеві скарбниці отримали 23,6 млн грн податку на прибуток. Сплата перевищила очікувані надходження до держбюджету плюс 12,4 відсотка, до місцевих – плюс 41,4 відсотка. Додатково підприємства сплатили відповідно 164,7 тис. грн та 16,7 тис. гривень.
До загального фонду зведеного бюджету цьогоріч у січні-серпні надійшло 3,5 млн грн частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій, а це на 47,7 відсотка більше, ніж очікувалося, або на 1,1 млн грн більше.
Цьогоріч у серпні до зведеного бюджету сплатили 40,2 млн грн податку на прибуток, а це на 3 млн грн перевищило надходження аналогічного періоду минулого року. До державної казни надійшло 34,8 млн грн цього платежу. Місцеві скарбниці поповнились на 5,4 млн грн податку на прибуток, що більш, ніж вдвічі перевищило очікувані надходження.