Новини ОДПІ
Ознака доходу у формі №1ДФ для відображення нецільової допомоги
До оподатковуваного доходу з метою оподаткування ПДФО не включається сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п. п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). У 2019 р. така неоподатковувана сума становить 2690 грн.
Перевищення допомоги над вказаним розміром (у 2019 р. – 2690 грн) підлягає оподаткуванню ПДФО за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.
Відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги зазначаються податковим агентом у податковій звітності за формою №1ДФ.
Отже, сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі та, що перевищує встановлений граничний розмір відображається у формі № 1ДФ під ознакою доходу «169».
Реєстр РРО оновлено
Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Державна фіскальна служба України наказом від 15 травня 2019 року №392 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Реєстр налічує 179 моделей РРО.
У додатку до вказаного наказу маємо також й Перелік виключених РРО в 2016-2018 роках, експлуатація яких не дозволяється.
Відповідно попередній перелік, який затверджений наказом ДФС від 26.03.2019 р. №247, втратив чинність.
Сільськогосподарська продукція, яку звільнено від оподаткування
Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області повідомляє, що відповідно до норм пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України не оподатковуються доходи, отримані громадянами від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена самостійно на земельних ділянках, наданих їм у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення:
- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), та/або для індивідуального дачного будівництва. При цьому якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці другому цього підпункту, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються. Якщо ж розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, то дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах. Такі доходи підлягають відображенню у декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, оподатковуються за ставкою 18 відс. ПДФО та 1,5 відс. військовий збір.
Слід звернути увагу, що при продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подавати податковому агенту копію Довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою №3ДФ. Така довідка безоплатно видається громадянам сільською, селищною або міською радою за місцем їх проживання в термін протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви.
Зауважимо, довідка видається строком на п'ять років.
Отже, якщо продавець сільгосппродукції надав підприємству, яке є податковим агентом, копію довідки і її дані свідчать про наявність у такої фізичної особи права на застосування пільги, встановленої пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, то підприємство-покупець не утримує податок з доходів, що виплачуються за сільськогосподарську продукцію.
Легальна зарплата захищає інтереси працівників
У 2019 році працівники територіальних органів ДФС України в Тернопільській області на спільних з органами місцевої влади засіданнях комісій заслухали керівників 7 підприємств, що допустили заборгованість із виплати заробітної плати, податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску. Після чого 6 суб’єктів господарювання погасили зарплатний борг на суму 292,9 тис. грн, а також спрямували до бюджету 82,9 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 43,8 тис. грн єдиного внеску.
Крім того, фахівці фіскальної служби проводили індивідуальну роз’яснювальну роботу з керівниками 63 підприємств. Відтак 62 з них погасили заборгованість із заробітної плати на суму 2 млн 117,3 тис. грн, а до скарбниці сплатили 1млн 133,6 тис. грн податку на доходи та 703,9 тис. грн єдиного внеску.
Контроль за додержанням платниками податків чинного законодавства про оплату праці – під пильним оком працівників фіскальної служби. Тож з початку року на засіданнях комісій заслухано керівників 95 підприємств та організацій, на яких заробітна плата виплачувалась у мінімальному чи нижче мінімального розмірах. За наслідками проведеної роботи 88 суб’єктів господарської діяльності підвищили заробітну плату. Як наслідок, бюджет поповнився 627 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 772,8 тис. грн єдиного внеску.
Крім того, провели бесіди щодо підвищення рівня оплати праці з керівниками 289 підприємств та організацій області. Відтак 275 з них підвищили рівень виплати заробітної плати, а бюджет отримав 1 млн 413,2 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 1 млн 783,2 тис. грн єдиного внеску.
Варто мати на увазі, що відомості щодо суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату працівникам нижче мінімальної, передали Управлінню держпраці у Тернопільській області, Департаменту соціального захисту населення Тернопільської облдержадміністрації, Головному управлінню Пенсійного фонду України в Тернопільській області та головам об’єднаних територіальних громад, сільських селищних та міських рад.
Внаслідок контрольно-перевірочної роботи щодо платників податків, які виплачували заробітну плату та інші доходи громадянам з порушенням вимог податкового та іншого законодавства, з початку року застосували 35 заходів контролю. З них провели 27 перевірок юридичних осіб та 8 – приватних підприємців. Порушникам нарахували 5 млн 407,4 тис. грн платежів та штрафних санкцій. Зокрема, вони повинні сплатити 2 млн 945,5 тис. грн податку на доходи фізичних осіб, 1 млн 995,2 тис. грн єдиного та 466,7 тис. грн військового збору.
Завдяки активізації роз’яснювальної роботи щодо необхідності оформлення трудових відносин із найманими працівниками, в квітні прийняли на роботу 5 959 працівників.