Змінився телефонний номер для отримання консультацій АЦСК ІДД ДФС
Змінився телефонний номер для отримання консультацій АЦСК ІДД ДФС
Увага! Змінено телефонний номер для отримання консультацій щодо оримання консультацій ЕЦП та використання особистих ключів електронного цифрового підпису, а саме:
-консультацій з питань отримання послуг електронного цифрового підпису та використання особистих ключів електронного цифрового підпису можна отримати за телефоном 0 800 501 007;
-блокування та скасування посилених сертифікатів відкритих ключів у телефоному режимі здійснюється за номером (044)284-00-10.
Якщо платник подав скаргу на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування до податкової накладної, коли її/його реєструють в ЄРПН
Процедура розгляду скарг на рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджена постановою КМУ від 04.07.2017р. №485»Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН».
Скарги подаються платниками ПДВ до ДФС України протягом 10 календарних днів після отримання ним рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК. При цьому якщо останній день строку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених п.102.6 ст.102 ПКУ від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями.
За результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:
- задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії ДФС;
- залишає скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.
Якщо мотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податків протягом строку, визначеного п.56.23 ст.56 ПКУ, а саме –протягом 10 календарних днів з дня отримання скарги ДФС, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
Задоволення скарги є підставою для реєстрації в ЄРПН податкової накладної /розрахунку коригування на податкову накладну, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог п.200 прим.1.3 ст.200 прим.1 ПКУ.
Відповідно до п.п.201.16.4 п.201.15 ст.201 ПКУ та п.19 Порядку ведення ЄРПН, затвердженого Постановою КМУ від 29.12.2010р. №1246 із змінами та доповненнями, ПН/РК, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
а)прийнято рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
б)набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної ПН/РК в ЄРПН(у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
Щодо ведення податкового обліку фізичними особами-підприємцями на загальній системі оподаткування
ДФС України надала індивідуальну податкову консультацію від 14.09.2017 року №1966/К/99-99-13-01-02-14/ІПК щодо ведення податкового обліку ФОП на загальній системі оподаткування.
Відповідно до п.15.1 ст.15 Кодексу платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України)та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об»єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об»єктом оподаткування згідно з Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов»язок із сплати податків та зборів згідно з Кодексом.
Обов»язки платника податків встановлені ст..16 Кодексу. Так, платник податків зобов»язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, а також забезпечувати збереження документів, пов»язаних з виконанням податкового обов»язку, протягом строків, установлених Кодексом.
Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою-підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, визначено ст.177 Кодексу.
Відповідно до п.177.10 ст.177 Кодексу фізичні особи-підприємці зобов»язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.
Форма Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи-підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.2013 року №481, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.10.2013р. за №1686/24218 (далі наказ №481).
Отже, відповідно до вимог Кодексу, фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування з метою обчислення оподатковуваного доходу зобов»язані вести Книгу обліку доходів і витрат у порядку, встановленому наказом №481.
Що стосується ведення бухгалтерського обліку фізичними особами-підприємцями, то відповідно до п.1 ст.2 ЗУ від 16.07.1999р. №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»(зі змінами)цей закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб»єктів господарської діяльності (далі підприємства), які зобов»язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.
На Тернопільщині за порушення при розрахунках готівкою застосовано 1,8 млн.грн. штрафів
З початку року за результатами проведених працівниками ГУ ДФС у Тернопільській області перевірок у сфері готівкового обігу застосовано штрафних (фінансових)санкцій на загальну суму 1,8 млн.грн.
Завдяки підвищенню рівня суспільної свідомості збільшилась кількість громадян, які вимагають видачу розрахункових документів під час проведення розрахунків за придбані товари або надані послуги.
При цьому почастішали випадки інформування ДФС про зловживання з боку суб»єктів господарювання, які не видають фіскальні чеки.
Варто зазначити, що органи державної фіскальної служби при організації та проведенні фактичних перевірок застосовують виключно ризикоорієнтовані методи планування перевірок відповідно до переліку критеріїв відбору для перевірок суб»єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері готівкового обігу.
Використання критеріїв відбору для перевірок суб»єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері готівкового обігу, є ефективним інструментом для відбору до перевірки платників податків щодо дотримання вимог чинного законодавства при проведенні розрахункових операцій.
Найбільше спрацювали такі ризики:
-наявність систематичних порушень діючого законодавства;
-зменшення з місяця в місяць виторгів по суб»єктах господарювання;
-інформація від правоохоронних органів, органів державної влади та громадян щодо порушень вимог законодавства на господарському об»єкті суб»єкта господарювання.
ДФС звертає увагу керівників СГ на обов»язковість дотримання вимог чинного законодавства України при проведенні готівкових розрахунків за реалізовані товари (надані послуги)та інших операцій з готівкою.