Новини ОДПІ
Придбано основний засіб, що був у використанні: нараховуємо амортизацію
Підпунктом 14.1.3 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що амортизація – це систематичний розподіл вартості основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів, що амортизується, протягом строку їх корисного використання (експлуатації).
Згідно з п. п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 ПКУ мінімально допустимі строки амортизації основних засобів та інших необоротних активів використовуються з урахуванням наступного.
Коли строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів в бухгалтерському обліку менше ніж мінімально допустимі строки амортизації основних засобів та інших необоротних активів, то для розрахунку амортизації використовуються строки, встановлені п. п. 138.3.3 п 138.3 ст. 138 ПКУ.
Коли строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів в бухгалтерському обліку дорівнюють або є більшими, ніж ті, що встановлені п. п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 ПКУ, то для розрахунку амортизації використовуються строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів, встановлені в бухгалтерському обліку.
Пунктом 23 П(с)БО 7 визначено, що нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об’єкта, який встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об’єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації.
Таким чином, у податковому обліку мінімально допустимий строк амортизації вартості придбаного (безоплатно отриманого) основного засобу, що був у використанні, встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об’єкта активом (при зарахуванні на баланс), однак він не може бути меншим за мінімально допустимі строки визначені п. п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 ПКУ.
Складаємо податкову накладну на умовний продаж при ліквідації платника ПДВ
Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області нагадує, що складання податкової накладної з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов’язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях, у межах господарської діяльності у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини «10».
У графі «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.), у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний індивідуальний податковий номер «600000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.
Розділ Б податкової накладної заповнюється в такому порядку:
- в графі 2 «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» – зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, на підставі яких формувався податковий кредит;
- в графі 4 «Умовне позначення українське» – вказується «грн»;
- в графі 10 «Обсяги постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ» – вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується податок, згідно з основною ставкою податку та ставкою податку 7 відсотків, які застосовуються при нарахуванні податкових зобов’язань;
- у графі 11 зазначається сума ПДВ.
Графи 3.1, 3.2, 3.3, 5 – 9, 12 в такому випадку не заповнюються.
Хто з батьків за наявності трьох дітей отримає земельну пільгу
Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області повідомляє, якщо подружжя виховує трьох і більше дітей віком до 18 років, то кожен із батьків має право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать йому на правах приватної власності, при цьому вид земельних ділянок і розмір, щодо яких застосовується пільга, визначені п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу України.
Якщо подружжя володіє земельною ділянкою на праві спільної часткової власності, то платником земельного податку за земельну ділянку пропорційно своїй частці є кожен з батьків, і відповідно право на пільги щодо сплати земельного податку має кожен з них.
Якщо таке подружжя володіє земельною ділянкою на праві спільної сумісної власності і поділ земельної ділянки не проводився, то платником земельного податку за таку ділянку є один з батьків, який і може скористатись пільгою щодо сплати земельного податку.
Нагадаємо, що фізична особа для отримання пільги щодо сплати земельного податку має подати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки до 1 травня поточного року письмову заяву довільної форми про надання пільги та документ, що посвідчує її право на пільгу (посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років).
Платники Тернопілля отримали понад 379 мільйонів гривень відшкодованого ПДВ
Протягом січня-листопада 2018 року платникам податків Тернопільщини відшкодовано 379 мільйонів гривень податку на додану вартість. Порівняно з відповідним періодом минулого року повернення даного платежу зросло на 3 млн гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат.
Загалом про відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок заявили 89 суб’єктів господарювання на суму 417 млн гривень, що на 17 млн грн більше, ніж минулоріч. Станом на початок цього місяця загальний залишок невідшкодованого ПДВ склав 79 млн гривень. З них 68 млн гривень перебувають у стадії перевірок та процедурі бюджетного відшкодування згідно з вимогами Податкового кодексу України і відповідних нормативних документів та 11 млн грн - в стадії судового та адміністративного розгляду.
Крім цього, упереджено бюджетне відшкодування даного платежу на 3 млн гривень.
«Позитивна динаміка з відшкодування податку на додану вартість - це результат ефективної роботи Системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та електронного реєстру відшкодування ПДВ, який функціонує у відкритому режимі», - зазначив начальник фіскального відомства Тернопільської області Ігор Комендат.
Він також поінформував, що станом на початок грудня цього року загальна кількість зареєстрованих платників податку на додану вартість загалом по області становить 2 959 осіб, з них 2 529 юридичних осіб та 430 фізичних осіб. Порівняно із відповідним періодом минулого року кількість платників податку на додану вартість – юридичних осіб зросла на 172 особи.
Загалом протягом одинадцяти місяців цього року до держбюджету платники Тернопільщини сплатили 1 млрд 136,1 млн грн податку на додану вартість, що на 9 млн грн перевищило очікуване. Порівняно з відповідним періодом минулого року фактичні надходження збільшились на 318,9 млн гривень.
Звертались особисто як бухгалтери, підприємці, так і пенсіонери
Протягом січня-листопад 2018 року посадовими особами територіальних органів ДФС у Тернопільській області проведено 73 особистих прийоми громадян. Це на 40 більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Зокрема, з них – 18 прийомів провели перший заступник та заступники начальника ДФС в області, 54 прийоми – інші посадові особи цього ж відомства, один прийом – фахівці ДФС.
На особистий прийом до посадових осіб органів ДФС області звернулись 28 підприємців, по 2 безробітних та екс-працівники органів ДФС, 28 – громадяни іншої категорії (керівники/бухгалтери СГД), 12 – соціальний стан не визначено та пенсіонер. За результатами проведених особистих прийомів громадянам надано 73 усних роз’яснення.
Нагадуємо, що записатись на прийом до посадових осіб Головного управління ДФС у Тернопільській області можна, зателефонувавши на номер: (0352)43-46-33.