Новини податкової
Створення фіскальних звітних чеків – без обмежень
Відповідно до ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон №265) фіскальний звітний чек – це документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) або програмним РРО (далі – ПРРО), що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам’яті РРО або фіскального сервера контролюючого органу.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року №199 «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій та вимог щодо забезпечення виконання фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» затверджені Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування (далі – Вимоги до РРО) та Вимоги щодо забезпечення виконання фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування (далі – Вимоги до ПРРО).
Так, згідно з п. п. 24 і 28 Вимог до РРО конструкція фіскального блока повинна забезпечувати неможливість зміни чи знищення фіскальної інформації у фіскальній та оперативній пам’яті під впливом механічних, електромагнітних та кліматичних чинників, у тому числі під час технічного обслуговування та ремонту РРО. Інформація повинна зберігатися у фіскальній пам’яті до закінчення терміну служби РРО за умови дотримання визначених виробником умов експлуатації.
Відповідно до п. 17 Вимог до ПРРО фіскальний звітний чек ПРРО може створюватися на підставі даних розрахункових документів, що збережені в пам’яті пристрою, на який встановлено ПРРО, та/або на підставі даних фіскального сервера за запитом ПРРО.
ПРРО та фіскальний сервер повинні забезпечувати можливість одержання в автоматичному режимі даних про електронні розрахункові документи від фіскального сервера, необхідних для формування засобами ПРРО та передачі до фіскального сервера електронних фіскальних звітних чеків за відповідний період.
Суб’єкт господарювання протягом дня в ПРРО може відкрити нову робочу зміну при формуванні фіскального звітного чека (Z-звіту) та закриття попередньої зміни. Фіскальний звітний чек ПРРО підлягає реєстрації (фіскалізації) на фіскальному сервері контролюючого органу.
Разом з тим, п. 6 глави 4 розд. II Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями передбачено, що суб’єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України (не менш як 1095 днів).
Збереження суб’єктом господарювання щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів) в паперовій та/або електронній формі здійснюється у будь-який зручний та не заборонений чинним законодавством спосіб.
Враховуючи викладене, чинним законодавством у сфері проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у готівковій та безготівковій формі не передбачено обмежень щодо кількості створення (друку) РРО та/або ПРРО щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів).
Термін повернути частину єдиного внеску збігає 21 грудня
Державна податкова інспекція повідомляє, що Законом України від 4 грудня 2020 року №1071 «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб'єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Закон №1071) передбачено надання суб’єктам господарювання одноразової компенсації з метою відшкодування витрат, понесених на сплату єдиного внеску.
Так, компенсація надається суб'єктам господарювання-юридичним особам, у яких станом на 31 жовтня 2020 р. основний вид економічної діяльності відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносився до переліку основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи, пов'язані із поширенням COVID-19, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Для отримання компенсації суб'єкт господарювання до 21 грудня 2020 року подає до територіального органу ДПС за місцем обліку як платника єдиного внеску заяву на отримання одноразової компенсації. Заява подається засобами електронного зв'язку в електронній формі у форматі (стандарті), затвердженому в установленому порядку (ідентифікатор форми J1392101), з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» із зазначенням всіх обов'язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису.
Датою подання заяви є дата, зафіксована у квитанції про отримання заяви (перша квитанція), яка формується в автоматичному режимі (в електронній формі), надсилається суб'єкту господарювання протягом операційного дня та є підтвердженням отримання такої заяви.
Заява розглядається територіальним органом ДПС протягом трьох робочих днів з дня її отримання. Перебіг трьох робочих днів розпочинається з дня, що настає за днем отримання такої заяви. Коли останній день строку розгляду заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день.
Про результати розгляду заяви суб'єкту господарювання надсилається квитанція про внесення даних заяви до реєстру (друга квитанція), яка формується в автоматичному режимі (в електронній формі) та є підтвердженням внесення даних заяви до реєстру.
Квитанції надсилаються на електронну адресу, з якої надійшла заява, а також розміщуються в електронному кабінеті.
Якщо в заяві недостовірно заповнені обов'язкові реквізити, дані заяви не відповідають відомостям державного реєстру або в заяві відсутні дані про основний вид діяльності провадження якого дає право на отримання суми компенсації, у другій квитанції повідомляється про неприйняття заяви із зазначенням причин та пропонується подати нову заяву.
Після усунення виявлених недоліків суб'єкт господарювання може подати нову заяву, але не пізніше 21 грудня 2020 року.
Суб'єкт господарювання, який звернувся із заявою на отримання компенсації, вважається таким, що узгодив розмір сплаченої суми єдиного внеску за десять місяців, що передували місяцю набрання чинності Законом №1071, шляхом отримання через електронний кабінет витягу, що підтверджує стан його розрахунку з єдиного внеску на перше число місяця, в якому набрав чинності Закон.
Сума компенсації суб'єкту господарювання розраховується як середнє значення сплачених суб'єктом господарювання сум єдиного внеску за десять місяців, що передували місяцю набрання чинності Законом №1071.
Компенсація суб'єктам господарювання не надається, якщо є заборгованість із сплати єдиного внеску.
Алгоритм дій для отримання електронного ключа
Державна податкова інспекція повідомляє, що на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України для отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Надавач) електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) потрібно підготувати необхідний перелік реєстраційних документів для отримання ЕДП, з яким можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу Надавача (https://acskidd.gov.ua/etrusted-services), обравши відповідну категорію.
Потім платник зобов’язаний прийти з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів. Наголошуємо, що надавач не надає послуги з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв особистих ключів). При цьому надання ЕДП здійснюватиметься лише за наявності у клієнтів засобів захисту від респіраторних захворювань.
На Тернопільщині за нерухомість сплатили понад 127,2 млн гривень
Впродовж січня-листопада 2020 року платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплатили до місцевих бюджетів Тернопілля 127 млн 214,3 тис. грн цього платежу. Це перевищило очікувані надходження на 15,7 відсотка або 17,3 млн гривень. Приріст до відповідного періоду минулого року склав 15,5 відс. або 17 млн гривень.
Значна частка надходжень припадає на власників нерухомості – юридичних осіб, що становить 56 відсотків від сплаченого платежу. Вони перерахували майже 70,4 млн грн податку на нерухоме майно. Додатково місцеві скарбниці отримали від юросіб 14,6 млн грн, оскільки сплатили на 26,1 відсотка більше, ніж очікували. Порівняно з січнем-листопадом 2019 року надходження збільшилися на 7,4 відсотка, а це плюс 4,9 млн гривень.
Жителі області сплатили за нерухомість майже 56,8 млн грн цього платежу, що перевищило минулорічні надходження одинадцяти місяців на 12,2 млн грн, а очікування – на 2,7 млн грн.