Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України інформує

Дата: 15.03.2021 16:01
Кількість переглядів: 295

Фото без опису

 

 

Фонд профінансував на 9,2% більше допомог на поховання у 2020 році

 

     Упродовж 2020 року Фонд соціального страхування України надав допомоги на поховання родинам 11 781 працюючого українця. Це на 991 страховий випадок або 9,2% більше, ніж упродовж 2019 року.

     На фінансування зазначених допомог Фонд направив 48,3 млн гривень. Допомоги були виплачені сім’ям померлих або особам, які здійснили поховання, у розмірі 4 100 гривень.

     Призначення допомоги здійснюється на підставі свідоцтва про смерть та оригіналу витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть або оригіналу довідки про смерть, виданих для отримання допомоги на поховання.

     Зазначимо, що допомога на поховання також надається у разі смерті членів сім’ї, які перебували на утриманні застрахованої особи (не мали самостійних джерел засобів до існування):

     1) дружини (чоловіка);

     2) дітей, братів, сестер та онуків, які не досягли 18 років або старших цього віку, якщо вони стали особами з інвалідністю до 18 років (братів, сестер та онуків – за умови, що вони не мають працездатних батьків), а студентів та учнів середніх професійно-технічних і вищих навчальних закладів з денною формою навчання – до 23 років;

     3) батька, матері;

     4) діда та баби за прямою лінією спорідненості.

     Окремо зазначимо, що до наведених даних не включено відшкодування Фондом вартості ритуальних послуг, пов’язаних з похованням померлого, які фінансуються ФССУ у разі смерті застрахованих осіб через нещасний випадок на виробництві або професійне захворювання.

 

 

 

Здійснення страхових виплат, зміни в сплаті ЄСВ і подання звітності обговорили на нараді

     У виконавчій дирекції Фонду соціального страхування України в онлайн режимі відбулась робоча нарада з питань матеріального забезпечення і страхових виплат. Захід пройшов під головуванням начальниці управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду Світлани Зарубіної за участі керівництва і профільних фахівців управлінь ВД Фонду в областях і місті Києві. Також у нараді взяли участь заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Ганна Харченко, заступниця начальника управління – начальниця відділу аналітики Лариса Сенюк, начальниця відділу страхових виплат Тетяна Кичма та заступник начальника відділу матеріального забезпечення Артур Чередник.

     Зокрема, було обговорено призначення страхових виплат медичним працівникам та членам їх родин у разі гострого професійного захворювання на COVID-19. За словами Світлани Зарубіної, фахівці Фонду мають продовжувати приділяти пріоритетну увагу особам, які мають право на страхові виплати, надавати консультації і допомогу у зборі необхідних документів, максимально оперативно здійснювати призначення виплат.

     Також було надано рекомендації щодо процедури верифікації страхових виплат і механізму її проведення.

     Заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Ганна Харченко розповіла про особливості надання матеріального забезпечення у зв’язку із законодавчими змінами. Зокрема, в частині змін у сплаті єдиного соціального внеску фізичними особами-підприємцями, самозайнятими та членами фермерських господарств.

      «Ці категорії осіб звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо за основним місцем роботи єдиний внесок за них було сплачено роботодавцем. Крім того, самозайняті особи звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо вони провадять незалежну профдіяльність як ФОП. Також, якщо зазначені категорії осіб отримують пенсію за віком або за вислугу років, мають інвалідність, досягли пенсійного віку та отримують відповідно до закону пенсію чи соціальну допомогу, вони можуть бути платниками ЄСВ виключно на добровільних умовах», – говорить Ганна Харченко.

     У зв’язку із зазначеним, право на отримання матеріального забезпечення від ФССУ для цих осіб має особливості, оскільки застрахованою особою вважається особа, яка сплатила або за яку сплачено роботодавцем єдиний внесок.

     Так, якщо у місяці, в якому зазначені особи не сплачували ЄСВ, тобто не були застрахованими, вони захворіли, отримали невиробничу травму, або настав 30 тиждень вагітності, право на матеріальне забезпечення не набувається. Самозайняті особи, зареєстровані як ФОП, набувають право на матеріальне забезпечення лише як фізичні особи-підприємці.  Особи, які отримують пенсію за вислугу років, набувають право на отримання матеріального забезпечення від Фонду за умови добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та сплати ЄСВ.

     При цьому, при обчисленні середньоденного доходу для розрахунку суми матеріального забезпечення від Фонду, періоди несплати ЄСВ не виключаються із розрахункового періоду. Водночас, допомога по вагітності та пологах для таких осіб незалежно від визначеного розміру середньоденного доходу не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.

     Також Ганна Харченко звернула увагу на зміну порядку подання звітності про нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, яка набула чинності з 01 січня 2021 року. Зокрема, передбачено щоквартальне подання звітності про нарахування єдиного внеску замість щомісячної звітності (наказ Міністерства фінансів від 15.12.2020 № 773).

     Таким чином, задля недопущення порушення прав застрахованих осіб на своєчасне отримання виплат, Міністерством фінансів було запроваджено Розрахунок та додатки до нього, що містять персоніфіковані відомості, з типом «Звітний» як «Довідковий».

     Відповідно до листа Міністерства фінансів від 27.01.2021 № 11220-02-62/2362, Розрахунок та додатки до нього з типом «Звітний» як «Довідковий» подаються роботодавцем у разі необхідності призначення застрахованим особам поза межами звітного щоквартального періоду  пенсій, матеріального забезпечення або страхових виплат. Така звітність подається виключно по тим особам, яким необхідно призначити виплати.

 

 

 

 

Заяву-розрахунок на виплату лікарняних і декретних роботодавці мають подати упродовж 5 робочих днів

     Під захистом Фонду соціального страхування України знаходиться понад 12 мільйонів працівників, фізичних осіб-підприємців, самозайнятих осіб, членів фермерських господарств та інших. Усі вони в разі настання страхового випадку мають право на матеріальне забезпечення, страхові виплати, а також медико-соціальні послуги за кошти Фонду. Зокрема, ФССУ компенсує для них втрачений заробіток за період лікування або відпустки по вагітності та пологах.

     Для отримання допомоги по тимчасовій втраті працездатності або по вагітності та пологах, працівник має передати лікарняний листок своєму роботодавцю. На підставі листка непрацездатності, відповідно до рішення Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства (рішення приймається упродовж 10 календарних днів), роботодавцем оформлюється та подається до Фонду заява-розрахунок на виплату матеріального забезпечення працівнику – на це відведено до 5 робочих днів.

     Саме від дати подання заяви-розрахунку роботодавцем залежить дата фінансування лікарняних і декретних виплат. Слідкувати за станом усіх виплат від ФССУ застраховані особи можуть у телеграм-каналі https://t.me/socialfund, де в оперативному режимі оновлюється інформація про здійснене фінансування за тегом #фінансування_оперативно.

     Після здійснення Фондом фінансування кошти надходять на рахунки роботодавців упродовж декількох банківських днів. Дізнатись, чи вже перераховано кошти роботодавцю, застраховані особи можуть з щоденної звітності Фонду про стан фінансування страхувальників у зазначеному телеграм-каналі за тегом #фінансування_страхувальників, інформація оновлюється у розрізі регіонів.

     Фонд здійснює перерахування коштів для виплати допомог працівникам на рахунок страхувальника (роботодавця), який має здійснити виплату у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

     Строки подання заяви-розрахунку затверджено постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12 «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів ФССУ». Граничні терміни встановлено правлінням Фонду з метою пришвидшити строки виплат допомог застрахованим особам та посилити їх соціальний захист.

 

 

 

 

Правління Фонду скоротило перелік документів для отримання страхових виплат потерпілими

     Сьогодні, 25 лютого, під головуванням першого заступника Міністра соціальної політики, голови правління ФССУ Євгена Котика пройшло чергове засідання правління Фонду соціального страхування України.

     Рішенням правління Фонду було скорочено і впорядковано перелік документів, які надаються потерпілими на виробництві або членами їх родин у разі смерті потерпілих для отримання страхових виплат. Зокрема, зменшено їх кількість та вилучено з переліку довідку про склад сім’ї, видача якої на сьогодні не передбачена нормативно-правовими актами.

     Крім того, затверджено Положення про фінансування витрат на спеціальний медичний, постійний сторонній догляд та побутове обслуговування потерпілих, а також Положення про фінансування витрат на додаткове харчування потерпілим.

     Також затверджено Порядок розроблення та затвердження заходів з профілактики страхових випадків, що здійснюються за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

     Під час засідання також затверджено Порядок обробки персональних даних у відповідних базах Фонду, внесено зміни до Положення про умови оплати та стимулювання праці працівників Фонду та врегульовано деякі питання трудових відносин, зокрема, щодо обмеження спільної роботи осіб, які є близькими родичами або свояками. Затверджено програму робіт Фонду і план проведення засідань правління на 2021 рік.

     Також правлінням розглянуто ряд кадрових питань та затверджено типову форму контракту з керівниками управлінь виконавчої дирекції Фонду.

                                

 

 

 

Фонд оплатив понад 2 мільйона днів догляду за хворими дітьми для працюючих батьків

     Упродовж 2020 року 190,5 тисячі застрахованих осіб знаходились на лікарняному по догляду за хворим членом сім’ї, у тому числі за хворими дітьми до 14 років. Фонд соціального страхування України компенсував їм втрачений за весь період здійснення догляду заробіток на загальну суму 630,6 млн гривень.

     Загалом працюючі українці провели на лікарняних у зв’язку із потребою догляду за хворими родичами понад 2 мільйони оплачених за кошти Фонду днів. Здебільшого догляд здійснювався за хворими дітьми.

     Фінансування такої допомоги здійснюється ФССУ, починаючи з першого дня і за весь час непрацездатності з цієї причини. Середньоденний розмір виплати склав за підсумками минулого року 308,49 гривні, що на 18,7% більше, ніж у 2019 році.

     Нагадаємо, надання допомоги з тимчасової непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років здійснюється за весь період, протягом якого дитина за висновком лікаря потребує догляду, але не більше 14 календарних днів. А в разі стаціонарного лікування – за весь час перебування застрахованої особи в стаціонарі разом із хворою дитиною.

     Допомога по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворим членом сім’ї виплачується не більш як за три календарні дні, а у виняткових випадках, з урахуванням тяжкості хвороби та побутових обставин, – не більш ніж за сім календарних днів.

     Розмір допомоги залежить від тривалості страхового стажу та складає від 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років) і до 100% (якщо стаж – понад 8 років).

 

 

 

 

Оплата лікарняних за період відсторонення від роботи не здійснюється

     У разі тимчасової втрати працездатності у період, коли працівника відсторонено від виконання посадових обов’язків на час дисциплінарного провадження, матеріальне забезпечення за дні непрацездатності, які збігаються із періодом відсторонення, не надається.

     Зокрема, не передбачено надання допомоги по тимчасовій втраті працездатності від Фонду соціального страхування України для державних службовців, які знаходились на лікарняному у період відсторонення.

     При цьому, надання матеріального забезпечення не здійснюється незалежно від того, відбулось притягнення до відповідальності або дисциплінарне провадження було закрите.

     Відповідно до Положення про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.04.2008 № 189, непрацездатність – це стан здоров'я (функцій організму) людини, обумовлений захворюванням, травмою тощо, який унеможливлює виконання роботи визначеного обсягу, професії без шкоди для здоров'я.

     Тож у разі хвороби або травми, яка настала або триває в працівника під час відсторонення від виконання посадових обов'язків, втрата працездатності не настає, оскільки такий працівник не виконує свої посадові обов’язки у зв’язку із відстороненням.

     Крім того, незалежно від наслідків відсторонення, відсутній факт втрати заробітної плати через хворобу або травму, компенсувати яку покликана допомога по тимчасовій непрацездатності від Фонду.

 

 

 

 

Верифікація виплат буде розширена на всі допомоги за лікарняними листками

     Допомоги по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах будуть проходити процес верифікації. Верифікація виплат від Фонду соціального страхування України має забезпечити цільове використання коштів та мінімізувати ризик помилок при здійсненні виплат. При цьому, верифікація не вплине на строки фінансування матеріального забезпечення від Фонду.

     Найближчим часом буде опрацьовано технічні питання інформаційного обміну для проведення верифікації, підписано відповідний протокол і оновлений договір із Міністерством фінансів України, а також розроблено механізм надання рекомендацій у разі виявлення невідповідностей даних.  

     Про це було домовлено на ініційованій Міністерством соціальної політики робочій нараді 10 березня. Участь у заході взяли представники ФССУ, Міністерства фінансів і Міністерства соцполітики.

     Також під час круглого столу Комітету ВРУ з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів 11 березня було обговорено прогрес і проблемні питання впровадження верифікації.

     Верифікація виплат буде здійснюватись для всіх видів матеріального забезпечення і страхових виплат Фонду соціального страхування України. Зокрема, буде впроваджено механізми превентивної верифікації, яка дозволить упередити здійснення нецільових видатків.

     Нагадаємо, раніше реалізація верифікації була розпочата для страхових виплат, які ФССУ здійснює для потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві або профзахворювань, а також членів їх сімей.

 

 

 

За підсумками лютого Фонд прийняв на фінансування лікарняні на суму 1,27 млрд грн

     За оперативними підсумками лютого 2021 року Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування листки непрацездатності, видані у зв’язку з хворобою (у тому числі на COVID-19), травмою, самоізоляцією або доглядом за хворою дитиною на суму 1,27 млрд гривень проти 0,92 млрд гривень у лютому 2020 року. Зростання видатків склало 38,3%.

     Загалом кількість осіб, які звернулись за компенсацією втраченого за час тимчасової непрацездатності заробітку, склала за цей період 276 тис. працівників проти 266,5 тис. у лютому 2020 року. Це на 9,5 тис. осіб, або 3,6% більше.

     Нагадаємо, динаміка зростання сум і кількості листків непрацездатності спостерігається Фондом з осені минулого року та пов’язана із розповсюдженням коронавірусної хвороби. Крім того, на розмір видатків за лікарняними листками впливає зростання розміру середньої заробітної плати по країні.

     Дата фінансування Фондом допомоги по тимчасовій втраті працездатності прямо залежить від дати подання заяви-розрахунку роботодавцем. Фінансування здійснюється у робочі дні по мірі надходжень частки від ЄСВ на рахунок Фонду.

     Слідкувати за станом фінансування застраховані особи можуть у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund

     Розмір виплат у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності залежить від тривалості страхового стажу та визначається, виходячи із середньоденної заробітної плати працівника. Розмір допомоги складає:

 

     1) 50% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж до 3 років, або в разі самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом незалежно від тривалості стажу;

     2) 60% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 3 до 5 років;

     3) 70% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 5 до 8 років;

     4) 100% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж понад 8 років, або при наявності пільг відповідно до законодавства, а також медичним працівникам у разі самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом незалежно від тривалості стажу.

 

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь