Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПІ

Дата: 26.03.2021 10:23
Кількість переглядів: 308

Фото без опису

Кінець робочого дня: чи треба проводити операцію «службова видача» на РРО або ПРРО

 

Відповідно до ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон №265) фіскальний звітний чек – документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) або програмним РРО (далі – ПРРО), що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам’яті РРО або фіскального сервера контролюючого органу.

Денний звіт – документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі РРО або ПРРО, що містить інформацію про денні підсумки розрахункових операцій, проведених з його застосуванням.

Згідно з нормами п. 6 розд. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО) або програмний РРО (далі – ПРРО) з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

При цьому розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця (ст. 2 Закону №265).

Тобто, операції «службове внесення» та «службова видача» не є розрахунковими операціями в розумінні Закону №265.

Враховуючи викладене, видача чи внесення готівки з місця проведення розрахунків повинна реєструватись через РРО або ПРРО з використанням операцій «службова видача» та «службове внесення», якщо така видача чи внесення не пов’язані з проведенням розрахункових операцій.

Якщо до початку наступного робочого дня на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту, з метою уникнення невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, проведено через РРО або ПРРО суму готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків з використання операції «службове внесення», то операція «службова видача» в кінці робочого дня не здійснюється.

Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua 

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» 

Особливості  виписки податкових накладних у прикладах від ДПС

 

Державна податкова служба України у зв’язку з набранням чинності наказом Міністерства фінансів України від 01.03.2021 р. №131 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі - Наказ №131) інформує про особливості складання податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, що складаються за операціями з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції відповідно до кодів УКТ ЗЕД, перерахованих у підпункті "г" пункту 193.1 статті 193 розділу V Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які з 01.03.2021 р. підлягають оподаткуванню за ставкою 14% (далі – окремі сільськогосподарські товари).

Наказом №131, зокрема, викладено в нових редакціях форми податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної, в яких враховано особливості їх складання, які виникають у зв’язку із запровадженням з 1 березня 2021 року згідно із Законом України від 17 грудня 2020 року №1115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» ставки податку на додану вартість у розмірі 14% до операцій з постачання окремих сільськогосподарських товарів.

Загальні норми щодо застосування ставки податку в розмірі 14 % до операцій з постачання окремих сільськогосподарських товарів викладені в листі ДПС від 01.03.2021 р. N 5257/7/99-00-21-03-02-07.

Особливості складання податкових накладних

Податкові накладні за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів складаються з урахуванням таких особливостей:

- операції з постачання окремих сільськогосподарських товарів за вибором платника можуть бути вказані в податковій накладній або одночасно з іншими операціями з постачання, оподаткування яких здійснюється за різними ставками (20%, 7% та/або 0%), або ж в окремій податковій накладній;

- у графі 8 розділу «Б» (таблична частина) податкової накладної, що складається за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів, вказується код ставки «14»;

- у графі 3.1 розділу «Б» (таблична частина) податкової накладної, що складається за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів, вказується не менше шести знаків коду УКТ ЗЕД, якщо здійснюється постачання товарів, що належать до груп кодів УКТ ЗЕД 0104 10, 1204 00, 1206 00, 1212 91;

- у розділі «А» податкової накладної обсяг операцій з постачання окремих сільськогосподарських товарів вказується в рядку VІІІ розділу «А», сума податку вказується в рядку V розділу «А». Загальна сума податку, нарахована за ставками ПДВ 20, 14 та 7%, вказується в рядку ІІ розділу «А», в рядку І розділу «А» зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті за операцією.

Оскільки оподаткуванню за ставкою 14% підлягають операції з постачання окремих сільськогосподарських товарів, які здійснені з 01.03.2021 р. (відбулася перша подія), податкова накладна із застосуванням ставки податку 14% не може бути складена раніше вказаної дати.

У разі часткової оплати за товар і подальшого постачання всієї партії товару (оплаченої та неоплаченої частин) слід узяти до уваги наступне.

Якщо до 01.03.2021 р. платником було отримано попередню оплату за частину окремих сільськогосподарських товарів, що підлягають поставці, і складено відповідну податкову накладну за ставкою 20%, а поставка всього обсягу товару відбувається після 01.03.2021 р., то на дату поставки повної партії товару платник податку повинен скласти другу податкову накладну з огляду на різницю між повною вартістю поставленого товару та сумою попередньої оплати, що була сплачена за його частину (оскільки це є першою подією за операцією з постачання товару, який не був оплачений авансом). Така податкова накладна складається із застосуванням ставки податку 14%.

Застосування перерахованих вище особливостей складання податкової накладної за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів забезпечено ДПС для складання податкової накладної в електронному вигляді, у тому числі і в електронному кабінеті платника податків.

Особливості складання розрахунків коригування до податкових накладних

Коригування ставки податку шляхом складання розрахунку коригування не здійснюється.

Якщо перша подія при постачанні окремих сільськогосподарських товарів відбулася до вказаної дати, перерахунок ставки ПДВ (з 20% на 14%) і суми податку на дату настання другої події за такою операцією не здійснюється.

Враховуючи те, що ставка ПДВ 14% застосовується до операцій з постачання окремих сільськогосподарських товарів, перша подія при постачанні яких відбулася з 01.03.2021 р., коригування операцій, за якими перша подія (відвантаження товару або перерахування передоплати/авансу) настала до вказаної дати, відбувається за ставкою податку, яка була чинною на момент настання такої першої події (за ставкою 20%).

При здійсненні коригування слід враховувати наступне.

1. Якщо за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів, за якими перша подія настала до 01.03.2021 р., починаючи з 01.03.2021 р. відбувається повернення авансового платежу або поставлених товарів (повністю чи частково), коригування сум податкових зобов’язань з ПДВ здійснюється з огляду на ставку ПДВ у розмірі 20%.

2. Якщо, починаючи з 01.03.2021 р., за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів відбувається зміна кількості або вартості товарів, поставлених до вказаної дати, у бік зменшення або в межах суми, на яку на дату першої події була складена податкова накладна, у розрахунку коригування до податкової накладної, що була складена за операцією з постачання таких товарів, зазначається ставка ПДВ, вказана у податковій накладній, що коригується (20%).

3. Якщо, починаючи з 01.03.2021 р., за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів відбувається збільшення вартості або кількості товарів, поставлених/оплачених до вказаної дати, розрахунок коригування до податкової накладної, що була складена на дату постачання таких товарів/попередньої оплати за такі товари, складається з урахуванням таких особливостей:

3.1. якщо першою подією була сплата авансу та, починаючи з 01.03.2021 р., відбувається перегляд ціни у бік збільшення:

на дату доплати/відвантаження товарів (надання послуг) складається розрахунок коригування, в якому зі знаком "мінус" вказується рядок з податкової накладної, який коригується, та додається новий рядок, в якому вказуються нова (перерахована) ціна одиниці товару та кількість товару, перерахована з огляду на таку нову ціну, в межах суми отриманого авансу (сума компенсації залишається незмінною, оскільки сума отриманого авансу не змінюється) із застосуванням ставки податку 20 %;

на цю ж дату складається друга податкова накладна з огляду на суму доплати / перевищення вартості загального обсягу оплачених (поставлених) товарів/послуг над обсягом отриманої попередньої оплати. У такій податковій накладній вказуються нова (перерахована) ціна та відповідна кількість товарів, розрахована з огляду на таку нову (перераховану) ціну товарів, яка відповідає сумі додаткової оплати. Така податкова накладна складається із застосуванням ставки податку 14 %.

Більш детально у прикладах про це йдеться у листі ДПС України від 22.03.2021  №6946/7/99-00-21-03-02-07.

Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua 

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» 

Спеціальне використання води: коли припиняється подання податкової декларації з рентної плати

 

Відповідно до п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками рентної плати за спеціальне використання води (далі – Рентна плата), зокрема визначено первинних водокористувачі – суб’єктів господарювання, а також фізичних осіб – підприємців, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів.

Об’єктом оподаткування Рентною платою є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі (п. 255.3 ст. 255 ПКУ).

Статтею 49 Водного кодексу України визначено, що спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування (далі – Дозвіл), який видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.

Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) Дозволу здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» в установленому Кабінетом Міністрів України порядку. 

Таким чином, у разі відчуження земельної ділянки з свердловиною, у тому числі прав на свердловину та припинення дії дозволу на спеціальне водокористування, суб’єкт господарювання припиняє подання податкової декларації з Рентної плати. При цьому останнім звітним (податковим) періодом для подання податкової декларації з Рентної плати за таких умов, є звітний період, у якому було припинено дію Дозволу. За інших умов власник діючого Дозволу є платником Рентної плати до закінчення/ анулювання строку його дії.

Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua 

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» 

 

На Тернопільщині платники отримали майже 6000 електронних ключів цифрового підпису

 

Адаптація до обмежень, продиктованих пандемією, спонукала усіх нас перевести своє спілкування, ділове життя в Інтернет-площину. Відтак, електронні сервіси – невід’ємна складова нашого сьогодення. До того ж в онлайн форматі можна отримати ряд послуг, економлячи на власному часі та мінімізуючи негативний вплив довкілля на своє здоров’я та здоров’я рідних. Зручність та комфорт дистанційного спілкування забезпечує наявність особистого електронного цифрового підпису, і це добре розуміють наші краяни. 

Адже  упродовж січня-лютого цього року вони отримали 5708 сертифікатів електронного цифрового підпису, звернувшись до фахівців сектора реєстрації користувачів управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДПС України, що діє в Центрі обслуговування платників Тернопільської ДПІ Головного управління ДПС у Тернопільській області.  Дану послугу безкоштовно можуть отримати як юридичні особи, приватні підприємці, так і громадяни.

Загалом з початку цього року фахівці структурних підрозділів ГУ ДПС у Тернопільській області надали 14 977 адміністративних послуг. При цьому підрозділ електронних сервісів забезпечив 11 207 таких послуг. Найчастіше відвідувачі зверталися, аби тримати  картку платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Її отримали 6147 фізичних осіб.  Видачею відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків скористалися 3933 наших краяни. Також значну кількість послуг було надано із надання витягу з реєстру платників єдиного податку та реєстрації книг обліку розрахункових операцій, а це 1234 та 825 відповідно.


 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь