Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Фонд соціального страхування інформує

Дата: 18.10.2021 14:15
Кількість переглядів: 400

Фото без опису

 

Як діяти працівнику, якому відкрили е-лікарняний?

Уже всі заклади охорони здоров’я України формують медичні висновки замість видачі паперових лікарняних – сьогодні створено майже 1,4 млн медвисновків про тимчасову непрацездатність, 90% з яких у разі загальних захворювань або травм. На їх підставі було сформовано і передано до Фонду соціального страхування України на оплату 130 тисяч е-лікарняних.

Тож, вам створили медичний висновок. Як діяти?

  Якщо ви маєте офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової втрати працездатності для вас автоматично відкриється електронний лікарняний.

 Він сформується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (МВТН), який лікуючий або сімейний лікар створить після огляду. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для вашої дитини, яка потребує догляду.

 Одразу після створення медичного висновку на ваш контактний номер телефону надійдуть два повідомлення:

 від E-health щодо створення медичного висновку із указанням його номеру;

 та від Пенсійного фонду України щодо формування електронного листка непрацездатності, його номеру і періоду дії.

 Потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном.

 Це все! Тепер ваше завдання – швидше одужувати і чекати на виплати від Фонду соціального страхування України та роботодавця. За станом фінансування лікарняних зручно слідкувати в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund (інформація щоденно оновлюється за тегами #фінансування_оперативно і #фінансування_страхувальників).

 Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.

 Зверніть увагу: роботодавцю доступна лише загальна інформація про вашу непрацездатність, необхідна для призначення матеріального забезпечення – він не дізнається, чим саме ви хворіли. Тому не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про вашу тимчасову непрацездатність, якщо лікар роздрукував для вас витяг, – він містить персональні дані і не є підставою для нарахування матеріального забезпечення.

          Розглянемо окремі поширені випадки:

Якщо ви одужали раніше

 Електронний лікарняний створюється одразу зі статусом «закритий» та містить дату відкриття (початок непрацездатності) і дату закриття (планова дата одужання або наступного огляду).

 Якщо ви одужаєте раніше, ніж зазначено в е-лікарняному, це має засвідчити лікар – під час візиту він підтвердить працездатність і створить новий медичний висновок, який скоротить дію лікарняного.

Якщо ви довго хворієте

 Якщо ви не одужаєте у визначений в первинному е-лікарняному термін, лікар створить наступний медичний висновок – на його підставі сформується окремий е-лікарняний, який продовжить тимчасову непрацездатність. Про це потрібно повідомити роботодавця.

 Таких електронних лікарняних може бути декілька в межах одного страхового випадку (усі вони матимуть тотожну першу частину номеру е-лікарняного до знаку дефісу). За кожним із них матеріальне забезпечення призначається окремо – це дозволяє пришвидшити отримання допомоги, адже для виплат не потрібно чекати одужання.

 Також новий медичний висновок (а отже наступний продовжений е-лікарняний) створять в разі госпіталізації або направлення на відновне лікування до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу.

 Якщо ви лікувались від важких захворювань або травм, маєте ускладнення і показання для продовження лікування в реабілітаційному відділенні, лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров’я направить вас на таке лікування до санаторно-курортного закладу прямо зі стаціонару. Курс реабілітації працюючих оплачується за кошти Фонду соціального страхування України у повному обсязі. Окремо за час відновного лікування Фондом оплачується продовжений на цей період е-лікарняний.

Детальніше про механізм отримання реабілітації за кошти ФССУ: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975799

Якщо під час перебування на лікарняному вам відкрили ще один, з іншої причини

 Інколи різні страхові випадки перекриваються: наприклад, під час вашої хвороби може захворіти дитина, і їй знадобиться догляд. Або ж лікар направив вас на 14-денну самоізоляцію від COVID-19 як контактну особу, однак через декілька днів ви все ж захворіли.

 Для таких випадків ми розробили «правила скорочення» – вони визначають пріоритет різних причин непрацездатності і скорочують «непріоритетні» е-лікарняні. Так, лікарняний по ізоляції від COVID-19 (який оплачується в розмірі 50% доходу) переривається на користь е-лікарняного по вагітності та пологах (оплачується у розмірі 100% доходу), по загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо (які оплачують залежно від стажу у розмірі від 50% до 100% доходу). А електронний лікарняний по вагітності та пологах скорочує будь-який з лікарняних, у той час як сам не може бути скорочений жодною іншою причиною непрацездатності.

 Е-лікарняні скоротяться автоматично, а розмір матеріального забезпечення розрахує роботодавець.

 

Якщо не прийшло повідомлення про створення медвисновку та/або е-лікарняного

 Щось пішло не так. Варто спробувати з’ясувати, що сталось, аби виправити помилку.

 Повідомлення про створення медичного висновку може не надійти, якщо ваші персональні дані, наявні в лікаря, неактуальні. Разом перевірте правильність введеної інформації – можливо, ви змінили прізвище, у вас оновився номер телефону або не заповнено деякі з колонок. Важливо завжди повідомляти лікаря і роботодавця про зміни ваших персональних даних!

 Якщо інформація була неактуальна, після її оновлення ви отримаєте повідомлення.

 Переглянути свій медичний висновок можна на Єдиному порталі державних послуг Дія (для цього у спеціальному розділі потрібно ввести номер запису сформованого медичного висновку з SMS).

 Поставити запитання щодо створення медичних висновків можна інформаційно-довідковій службі НСЗУ: 16-77.

 Можуть бути дві причини, чому не надійшло SMS про відкриття е-лікарняного: у вашому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду не вказано або вказано неактуальний номер телефону, або е-лікарняний не було створено.

 У першу чергу запитайте в лікаря, чи було ним отримано відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності і яку саме. Е-лікарняний може не сформуватись, якщо система  не знайде вас у Реєстрі застрахованих осіб – тобто не зможе підтвердити ваше працевлаштування. Якщо ви працевлаштовані, зверніться до роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду для з’ясування причин: 0800-503-753.

 Також е-лікарняний міг сформуватись, але повідомлення не надійти. Ви можете самостійно перевірити, чи відкрився лікарняний – для цього потрібно авторизуватись у вашому кабінету на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою ЕЦП або пройти верифікацію за допомогою BankID. Там же ви зможете оновити свій контактний номер телефону.

Як дізнатись дату фінансування допомоги за е-лікарняним?

 Перші п’ять днів страхового випадку оплачуються роботодавцем, а решта днів аж до одужання фінансується Фондом соціального страхування України незалежно від кількості е-лікарняних, якими оформлено випадок. Виключенням є допомоги по вагітності та пологах, по догляду за хворими дітьми тощо, які оплачуються за кошти ФССУ з першого дня.

 Дата фінансування допомоги від Фонду працівнику прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку.

 Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.

 Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, ви можете слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.

 Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.

 Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця.

 Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

 Отримати консультацію щодо оплати е-лікарняних можна за номером гарячої лінії ФССУ: 0800-50-18-92, або в управлінні виконавчої дирекції Фонду, де зареєстровано вашого роботодавця, контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493.

 

 

 

 

Е-лікарняні можуть переривати один одного за правилами скорочення

Упродовж перехідного періоду, який тривав до кінця вересня, механізм створення і роботи з електронними лікарняними постійно доопрацьовувався. Тепер система враховує безліч нюансів і окремих випадків. Зокрема, коли одній застрахованій особі створюються різні медичні висновки, періоди непрацездатності в яких перетинаються.

Період непрацездатності працівника визначається в медичному висновку та відображається в е-лікарняному. Однак, якщо до електронної системи охорони здоров’я надходить інший медичний висновок, і періоди непрацездатності перетинаються, тривалість першого е-лікарняного може бути скорочена.

Є три найчастіші причини скорочення:

1) коли новий медвисновок створено в межах одного випадку непрацездатності;

2) коли новий медвисновок не пов’язаний із попереднім, але засвідчує непрацездатність в межах тієї ж категорії;

3) коли новий медичний висновок засвідчує початок іншого страхового випадку з іншої категорії причин непрацездатності.

Також е-лікарняний скоротиться, якщо застрахованій особі встановлять групу інвалідності.

У першому випадку на підставі нового медичного висновку про тимчасову непрацездатність створюється продовжений е-лікарняний. Якщо періоди перетинаються, первинний е-лікарняний переривається на даті, що передує створенню наступного лікарняного. Таким чином період непрацездатності з однієї причини оформлюється декількома лікарняними.

Другий випадок тотожний першому, однак замість створення продовженого лікарняного сформується первинний, з іншого страхового випадку. Так відбудеться, наприклад, в разі отримання травми у період лікування застуди (загальні захворювання та травми складають одну категорію).

Однак, якщо під час перебування на лікарняному, наприклад по самоізоляції від COVID-19, працівнику відкриють лікарняний у зв’язку з хворобою, то такий лікарняний скоротить попередній відповідно до «Правил скорочення періодів тимчасової непрацездатності у листках непрацездатності».

Е-лікарняні скорочуються автоматично.

Правила скорочення охоплюють всі можливі випадки перетинання причин непрацездатності і визначають їх пріоритет. Вони визначені в додатку до Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженому наказом МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086).

Тож, якщо період непрацездатності в новоствореному електронному лікарняному повністю або частково перетинається із періодом в попередньому лікарняному іншої категорії, він скоротить його, якщо має більший пріоритет відповідно до правил скорочення.

Однак, якщо категорія нового лікарняного не скорочує категорію попереднього відповідно до правил скорочення, то новий е-лікарняний створиться зі статусом «недійсний» та не буде відображений в особистих кабінетах працівника і роботодавця на вебпорталі Пенсійного фонду.

Якщо строк дії такого недійсного е-лікарняного виявиться тривалішим, ніж  період непрацездатності попереднього, то сформується новий листок непрацездатності на ту кількість днів, що виходять за межі періоду непрацездатності в раніше створеному лікарняному.

Розглянемо окремі з цих правил:

Відповідно до правил скорочення, найбільший пріоритет серед причин непрацездатності мають вагітність і пологи. Виданий з цієї причини е-лікарняний не може бути скорочений жодним іншим листком непрацездатності, а сам перериває будь-який попередній лікарняний.

Період непрацездатності, визначений в лікарняному по захворюванню або травмі загального характеру, перерветься після початку дії е-лікарняного, виданого в разі вагітності та пологів, протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства або направлення працівника в санаторно-курортний заклад.

Нагадаємо, відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів є повноцінним продовженням стаціонарного лікування, на його період створюється е-лікарняний. Для працівників, які мають покази для проходження такого лікування, повний курс реабілітації оплачує Фонд соціального страхування України. Детальніше про механізм отримання реабілітації за кошти ФССУ: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975799.

Самоізоляцію від COVID-19, проходження якої фінансується Фондом соціального страхування України для контактних осіб, скоротять лікарняні по загальному захворюванню або травмі, вагітності та пологах, необхідності догляду за хворими дітьми і родичами та інші.

Повний перелік правил скорочення можна переглянути за посиланням: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977706.

 

 

 

 

За підсумками ІІІ кварталів потреба у видатках за лікарняними зросла на 56,1%

У січні–вересні 2021 року Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування лікарняні з тимчасової втрати працездатності на суму понад 10,9 мільярда гривень – це на 56,1%, або 3,9 млрд грн більше, ніж за той же період 2020 року.

Упродовж трьох кварталів цього року лікарняні на оплату подали на пів мільйона осіб більше – 2 млн працюючих проти 1,5 млн у минулому році.

Зросла також тривалість лікарняних і загальна кількість днів, прийнятих ФССУ на оплату. За підсумками дев’яти місяців допомогу по тимчасовій непрацездатності призначено за 29,5 млн днів – на 37,3%, або 9 млн днів більше, ніж у 2020-му.

Звертаємо увагу, що дата фінансування Фондом допомоги по тимчасовій втраті працездатності прямо залежить від дати подання заяви-розрахунку роботодавцем як у випадку паперових, так і для е-лікарняних.

Попри збільшення стандартних строків фінансування матеріального забезпечення, яке пов’язано із перевищеннями потреби у видатках над доходами ФССУ через пандемію, усі види допомог надаються Фондом у повному обсязі.

Кошти для надання матеріального забезпечення і страхових виплат направляються Фондом кожного дня, по мірі надходжень частки від ЄСВ. Аби працівники могли слідкувати за станом фінансування онлайн, щоденно у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund оновлюється інформація про суми і напрями виплат за тегом #фінансування_оперативно. Після проведення фінансування проходить декілька днів банківських операцій, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця. Ця інформація оновлюється за тегом #фінансування_страхувальників у розрізі регіонів.

 

 

 

Процес призначення допомог від Фонду за е-лікарняними не змінився

Після остаточного переходу України на електронні лікарняні для роботодавців і працівників відбувся ряд змін – більше не потрібно передавати паперові підтвердження своєї непрацездатності, роботу з е-лікарняним можна повністю перевести в цифровий формат, а всі лікарняні працівників доступні в електронному кабінеті і можуть бути вивантажені одним файлом – цю функцію додали нещодавно.

Про головні зміни Анна Харченко, заступниця начальника управління страхових виплат і матеріального забезпечення, начальниця відділу матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, розповіла під час семінару-тренінгу «Нова модель видачі е-лікарняних: що важливо знати працівнику і роботодавцю». Захід організувало об’єднання профспілок, організацій профспілок у місті Києві «Київська міська рада профспілок» сьогодні, 12 жовтня.

«Основні зміни стосуються комунікації між працівником і роботодавцем щодо тимчасової непрацездатності – вона спростилась. Працівнику не потрібно витрачати час на збір всіх необхідних підписів і печаток на лікарняному, щоб передати цей листок роботодавцю, і взагалі не потрібно надавати жодних паперових підтверджень своєї непрацездатності. Вся необхідна інформація для призначення допомоги є в особистому кабінеті роботодавця з дня відкриття е-лікарняного», – розповіла Анна Харченко.

Водночас, процес призначення матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України після впровадження електронних лікарняних не змінився. Для отримання коштів на виплату допомог за лікарняними листками як і раніше потрібне засідання комісії із соціального страхування підприємства, яка приймає рішення про призначення виплат, і оформлення заяви-розрахунку.

«Сама процедура, а також строки залишились такими ж, за виключенням набуття лікарняним статусу «виданий». Починати працювати з е-лікарняним і призначати за ним матеріальне забезпечення варто лише через сім днів після дати його закриття – це визначено в наказі МОЗ від 17.06.2021  № 1234 (в ред. наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086)», – зазначає Анна Харченко.

Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних. Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.

Слідкувати за станом виплат за електронними лікарняними можна в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

«З початку  повноцінного переходу на електронні лікарняні пройшло менше двох тижнів. Тож в усіх учасників процесу ще виникають питання і складнощі в роботі з е-лікарняними. Бувають випадки, коли е-лікарняні не формуються через помилки в персональних даних пацієнтів в медичних висновках, невідповідність чи відсутність даних в Реєстрі застрахованих осіб щодо працевлаштування тощо. Усі ці випадки вирішуються індивідуально – лікар має можливість виправити помилки в медвисновку, або видати паперовий лікарняний, якщо строк для виправлення вийшов», – говорить Анна Харченко.

Водночас, цифровізація вимагає від працівників уважніше ставитись до своїх персональних даних і їх актуалізації. Про зміну прізвища, номеру телефону тощо потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.

Детальніше про зміни, які відбулись після завершення перехідного періоду впровадження е-лікарняних: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977639

Алгоритм дій працівника, якому відкрили е-лікарняний, і відповіді на найчастіші питання: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977654

Випадки перетинання періодів тимчасової непрацездатності в різних е-лікарняних і принципи їх скорочення: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977715

 

 

 

Понад 1 млн українців оформили е-лікарняні

Україна повністю перейшла на електронні лікарняні, повідомляє Міністерство охорони здоров’я України. На сьогодні заклади охорони здоров’я сформували вже понад 1,7 млн медичних висновків про тимчасову непрацездатність (МВТН). На їх основі було згенеровано понад 1 млн 180 тисяч електронних листків непрацездатності, з яких роботодавці передали до Фонду соціального страхування України на оплату 164 тисячі лікарняних на загальну суму 267,5 млн гривень. Це перші результати впровадження системи електронних лікарняних, повний запуск якої відбувся на початку жовтня.

Інформацію про сформовані е-лікарняні своїх працівників роботодавці можуть дізнатися в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Там же можна побачити усі записи про тимчасову непрацездатність, які будуть зареєстровані в Електронному реєстрі листків непрацездатності в майбутньому.

Зауважимо, що з 01 жовтня 2021 року Україна повністю перейшла на електронні лікарняні. Тепер жодних паперових бланків, уся інформація – виключно онлайн. Замість лікарняного листка відтепер лікар створює електронний МВТН. Саме цей електронний документ підтверджує вашу непрацездатність протягом певного періоду. І на підставі МВТН формується електронний лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності з урахуванням даних у Реєстрі застрахованих осіб. Відповідну інформацію можна переглянути в особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі Пенсійного фонду.

Нагадаємо, раніше ми публікували важливі роз'яснення для пацієнтів, що стосуються нового порядку оформлення е-лікарняних.

А повний алгоритм дій працівника, якому відкрили е-лікарняний, можна знайти за посиланням: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4227927584002422

 

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь