Новини ОДПС
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено
Відповідно до п. 289.1 ст. 289 розд. XIІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.
Порядок визначення бази оподаткування земельним податком земель, для яких не виконана нормативна грошова оцінка земельних ділянок, передбачає застосування у якості бази – розмір нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області як публічного показника нормативної грошової оцінки земельних ділянок зафіксованого для земель відповідної території (ст. 277 ПКУ).
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (лист від 11.01.2022 № 6-28-0.222-275/2-22), керуючись нормами ст. 289 ПКУ, а також п. 9 підрозд. 6 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, поінформувала про застосування за результатами 2021 року для земель, що не належать до сільськогосподарських угідь, коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель у розмірі 110 відсотків.
Таким чином, для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено та які не належать до сільськогосподарських угідь, базова величина нормативної грошової оцінки щодо яких визначена у порядку ст. 277 ПКУ, податкові зобов’язання з плати за землю обчислюються із застосуванням величини коефіцієнта індексації 1,1.
Не вдається закрити зміну та сформувати Z-звіт
Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що при несправності програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) суб’єкту господарювання необхідно встановити вид несправності та:
- якщо несправність у вигляді порушення роботи програмного забезпечення (далі – ПЗ), то слід оновити версію ПЗ ПРРО та повторити процедуру закриття зміни;
- якщо несправність пристрою (пошкодження), то слід подати Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (J1316701) (додаток 2 до Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547» (далі – Порядок)) (далі – Повідомлення за ф. №2-ПРРО) з позначкою про несправність та після відновлення роботи пристрою подати Заяву про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою №1-ПРРО (J/F 1316604) (додаток 1 до Порядку) з позначкою про відновлення роботи;
- якщо пристрій викрадено або втрачено, то слід подати Повідомлення за ф. №2-ПРРО з позначкою про крадіжку. У такому випадку реєстрація ПРРО скасовується та потрібно повторно зареєструвати ПРРО, якому буде присвоєно інший фіскальний номер.
Реалізація підприємцем «єдинником» на території села, селища пива, сидру, столових вин
Відповідно до п. п. 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підакцизні товари (продукція) – товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які ПКУ встановлено ставки акцизного податку.
Пунктом 215.1 ст. 215 ПКУ визначено, що до підакцизних товарів належать спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння). Також відповідно до п. п. 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 ПКУ щодо пива, вина (в т.ч. столового), сидру та пері без додавання спирту встановлюються ставки акцизного податку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Постанова №1336) затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі – Перелік).
Пунктом 1 Переліку визначено, що фізичні особи-підприємці, які сплачують єдиний податок, мають право здійснювати розрахунки без застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО (далі – ПРРО) з використанням розрахункових книжок (далі – РК) та книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) при здійсненні роздрібної торгівлі на території села, селища товарами (крім підакцизних товарів).
Враховуючи викладене, якщо ФОП – платники ЄП другої-четвертої груп здійснюють реалізацію на території села, селища пива, сидру, столових вин та пері без додавання спирту, то у відповідності до п. 1 Переліку такі суб’єкти господарювання втрачають пільгу щодо можливості проводити розрахункові операцій з використанням РК та КОРО, оскільки здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами, а тому мають застосовувати РРО та/або ПРРО на загальних підставах.
На Тернопільщині до порушників торгівлі підакцизними товарами застосували 1,4 млн грн фінансових санкцій
Цьогоріч податківці Тернопільщини провели 60 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним. Відтак до порушників застосували фінансові санкції на суму 1,4 млн гривень.
За результатами проведених перевірок встановили 73 порушення законодавства, що регулює виробництво та обіг підакцизних товарів, їх реалізацію. Так, у 20 випадках не було видано розрахунковий документ (чек), не забезпечено ведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів, у 13 – реалізовували підакцизну продукцію без зазначення коду товарної продукції згідно з УКТЗЕД, у 9 – торгували тютюновими виробами з полиць самообслуговування, а в 7– реалізовували алкогольні напої за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін. Продаж алкоголю без ліцензії зафіксували у 5 випадках, стільки ж не надали документів під час проведення фактичної перевірки тощо.
З початку року анульовано 131 ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 104 – на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами.
На початок травня кількість діючих ліцензій становить 4452, з них 2397 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 2055 – на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області