A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 27.05.2022 11:15
Кількість переглядів: 208

Фото без опису

 

 

Знищений чи зіпсований підакцизний товар: подальше відображення в обліку

Відповідно до п. п. 213.1.6 п. 213.1 ст. 213 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування акцизним податком є обсяги та вартість втрачених підакцизних товарів (продукції), крім випадків, передбачених п. 216.3 ст. 216 ПКУ.

Згідно з п. 216.3 ст. 216 ПКУ податкове зобов’язання щодо втраченого підакцизного товару (продукції) не виникає, якщо:

а) платник податку документально зафіксував ці втрати та надав контролюючим органам необхідні докази того, що відповідний підакцизний товар (продукцію) утрачено внаслідок аварії, пожежі, повені чи інших форс-мажорних обставин і його використання на митній території України є неможливим;

б) підакцизний товар (продукцію) утрачено внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого товару (продукції) чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом. Ця вимога застосовується при втраті підакцизних товарів (продукції) у межах нормативів втрат, які затверджуються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України;

в) підакцизний товар (продукцію):

примусово відчужено або вилучено для потреб держави відповідно до Закону України від 17 травня 2012 року №4765-V «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану», за умови якщо у майбутньому його попереднім власником або уповноваженою ним особою не буде здійснено заходів щодо отримання компенсації за примусово відчужений підакцизний товар (продукцію);

передано Збройним Силам України та добровольчим формуванням територіальних громад, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, органам місцевого самоврядування, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій без попереднього або наступного відшкодування їх вартості;

надано як гуманітарну допомогу.

У випадку повного або часткового повернення покупцем підакцизних товарів (продукції), вироблених (виготовлених) на митній території України, продавцю для усунення недоліків товару (продукції) або його знищення (переробки) у зв’язку з неможливістю усунення таких недоліків, платник податку-продавець проводить коригування податкових зобов’язань зі сплати акцизного податку у звітному періоді, у якому відбулося таке повернення. (п. 217.5 ст. 217 ПКУ).

Сума коригування обчислюється платником податку із застосуванням максимальних роздрібних цін, ставок акцизного податку з урахуванням мінімального податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку, які діяли на дату виникнення податкового зобов’язання щодо таких товарів (продукції).

Сума коригування зазначається в декларації з акцизного податку за звітний період, у якому відбулось таке повернення.

При цьому, у разі повного або часткового повернення покупцем підакцизної продукції, маркованої марками акцизного податку (алкогольних напоїв, тютюнових виробів) їх виробнику для усунення недоліків або знищення, коригування податкових зобов’язань проводиться з врахуванням норм постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1251 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» щодо дотримання порядку повернення марок їх продавцю.

Коригування проводиться незалежно від того, в якому періоді були нараховані податкові зобов’язання за операціями з реалізації таких підакцизних товарів (продукції).

При поверненні покупцем підакцизних товарів (продукції) з інших причин коригування податкових зобов’язань зі сплати акцизного податку не проводиться.

 

 

 

 

Про подання звітності з єдиного внеску

Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що ДПС України, з метою єдиного підходу з питань визначення обов’язку подання звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку третьої групи, яка використовує особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема відсоткову ставку єдиного податку у розмірі 2 відсотків доходу, надала роз’яснення.

Так, на період воєнного стану підрозділ 8 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено пунктом 9.

Відповідно до підпункту 9.4 пункту 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ відсоткова ставка єдиного податку для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування (далі – платник єдиного податку 2%), встановлюється у розмірі 2 відсотки доходу.

Податковий (звітний) період для платників єдиного податку 2% дорівнює календарному місяцю.

Сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації.

Підпунктом 9.7 пункту 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ визначено, що платники єдиного податку 2 %, подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для місячного податкового (звітного) періоду, крім окремих випадків.

Платники єдиного податку 2%, – при визначенні єдиного внеску подають звітність за звітний період – грудень, як податкову декларацію платника єдиного податку за IV квартал податкового (звітного) року, в якій розраховують зобов'язання платників єдиного податку наростаючим підсумком та зазначають відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом для даної категорії платників.

З огляду на викладене Міністерством фінансів України відповідно до пункту 296,9 статті 296 глави 1 розділу XIV, підпунктів 9.4, 9.6, 9.7 пункту 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ наказом від 26.04.2022 №124 затверджено форму податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в України (далі – декларація).

Форма декларації передбачає можливість подання в її складі, зокрема, Додатку 2 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (далі – Додаток 2).

Таким чином, при визначенні єдиного внеску, платники єдиного податку 2% в складі декларації за грудень подають Додаток 2, де в розрізі місяців податкового (звітного) року визначають базу нарахування та суму нарахованого єдиного внеску. При цьому строки подання для такої декларації встановлюються як для податкової декларації платника єдиного податку за IV квартал податкового (звітного) року, тобто 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Подання декларації, що містить в своєму складі Додаток 2 за податковий (звітний) період, відмінний від грудня податкового (звітного) року, та яка не містить додаткових відміток щодо підстав включення Додатку 2 у зазначений період, суперечить вимогам ПКУ.

Водночас зазначаємо, що подання декларації, яка містить в своєму складі Додаток 2 за податковий (звітний) період, відмінний від грудня податкового (звітного) року допускається у разі:

призначення пенсії;

призначення матеріального забезпечення, страхових виплат;

державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

У такому випадку платник єдиного податку 2% зобов'язаний заповнити такі додаткові відмітки в декларації та Додатку 2:

в кінцевій частині декларації, а саме в частині Додаток 2 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» подається поза межами звітного (податкового) періоду для призначення пенсії/матеріального забезпечення, страхових виплат» та в Додатку 2 в одному із полів розділу 5 «Тип форми», – у разі необхідності призначення пенсії або матеріального забезпечення, страхових виплат у вказаний період;

в Додатку 2 в розділі 6 – у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності у вказаний період.

Про це йдеться у листі ДПС України від 25.05.2022 №4183/7/99-00-24-03-01-07.

 

 

 

Щоб змінити дані, які вносяться до облікової картки фізособи – платника податків

Відповідно до п. 70.7 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1 розд. IХ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 (далі – Положення №822) фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів (далі – податкові органи) відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви про внесення змін до Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків за формою №5ДР (далі – Заява за ф. №5ДР) (додаток 12 до Положення №822).

Заява за ф. №5ДР фізичною особою подається особисто або через представника до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а при зміні місця проживання – до податкового органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого податкового органу.

При цьому, у разі подання Заяви за ф. №5ДР через представника, необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу такого представника, та документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопію (з чітким зображенням), а також довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення процедури зміни даних щодо фізичної особи у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається) та її копії.

Для заповнення Заяви за ф. №5ДР використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, який імплантовано у зазначені документи, особа пред’являє:

довідку про внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі – Реєстр) та видані документи, що складається у формі витягу з Реєстру;

довідку про реєстрацію місця проживання/перебування особи, видану органом реєстрації, якщо після формування витягу з Реєстру змінилися дані щодо місця проживання особи;

довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або довідку, що підтверджує місцеперебування громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території або переселилися з неї (за наявності таких документів).

Внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою заяви за ф. № 5ДР до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого податкового органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів.

Згідно з п. 5 розд. IХ Положення №822 при виявленні недостовірних даних або помилок у поданій заяві за ф. №5ДР фізичній особі може бути відмовлено у внесенні змін та/або видачі документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі.

 

 

 

 

ФОП: підтримка бізнесу під час війни

З 1 квітня 2022 року й до припинення або скасування воєнного стану на території України для фізичних осіб-підприємців діють особливі правила ведення бізнесу, які можуть відрізнятися залежно від категорії ФОПа. 

Наприклад, підприємці 1 та 2 груп спрощеної системи оподаткування мають право не сплачувати єдиний податок та єдиний внесок за себе. На період дії воєнного стану ФОПи 3-ї групи (незалежно від доходу) можуть перейти на спрощену систему оподаткування в розмірі 2% від доходу. Щоб перейти на спрощену систему, потрібно подати відповідну заяву до органу контролю. Спрощене оподаткування почне діяти з наступного після подання заяви робочого дня. Також ФОП звільняється від відповідальності, за несвоєчасну сплату податків, зборів або подання звітності, передбаченої Податковим кодексом України, якщо виконає зобов’язання протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану. Пеня та штрафи, передбачені Законом України «Про ЄСВ», у період дії воєнного стану не застосовуються.

Тож про податкові новації та не тільки ФОПи можуть дізнатися на субсайті Головного управління ДПС у Тернопільській області (tr.tax.gov.ua) та соціальній мережі Facebook (facebook.com/tax.ternopil).

А сьогодні пропонуємо увазі відповіді на найголовніші моменти, що пов’язані з веденням бізнесу в період війни, які були обговорені під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія».

 

Фото без опису

 

Запитання: Мій брат зараз воює в Збройних силах України на сході нашої держави. В минулому році він отримав в спадщину від сусідки, за якою він доглядав, невеликий житловий будинок в селі. Однак змоги подати декларацію в термін до 1 травня він не мав. Чи не будуть його штрафувати за таке порушення, адже терміни подання вже минули?

Петро ЯКИМЧУК: Як ви знаєте, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 на всій території України запроваджено воєнний стан.

Законом України від 24 березня 2022 року №2142-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» внесено відповідні зміни до Податкового кодексу України.

Так, визначено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо дотримання термінів слати податків та зборів, подання звітності, то платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану.

З урахуванням цього, інформую, що для громадян, які не мають можливості своєчасно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, граничний термін подання звітності відтерміновується до трьох місяців, після закінчення війни.

 

Запитання: Наша благодійна організація хоче перерахувати адресну допомогу у вигляді грошових коштів безпосередньо військовослужбовцям ЗСУ. Чи потрібно оподатковувати вказані виплати?

Петро ЯКИМЧУК: Хочу зазначити, що Законом України від 15 березня 2022 року №2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесені зміни до Податкового кодексу України, зокрема, підпункт 165.1.54 пункту 165.1. статті 165 доповнено новим підпунктом «в».

Зокрема, в ньому зазначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума (вартість) благодійної допомоги, виплаченої (наданої) благодійниками, у тому числі благодійниками-фізичними особами, у порядку, визначеному Законом України від 05 липня 2012 року №5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації», протягом дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану на користь:

учасників бойових дій – військовослужбовців (резервістів, військовозобов’язаних) та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, добровольчих формувань територіальних громад, поліцейських та працівників Національної поліції України, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть (брали) безпосередню участь у відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного, надзвичайного стану, перебуваючи безпосередньо в районах здійснення зазначених заходів;

працівників підприємств, установ, організацій, сил цивільного захисту, які залучаються та беруть безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, перебуваючи безпосередньо в районах проведення бойових дій та у період здійснення бойових дій, у порядку, встановленому законодавством, або на користь членів їхніх сімей;

фізичних осіб, які мешкають  на території населених пунктів, де проводяться бойові дії, та/або які вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах.

Зауважу, що  для цілей цього підпункту до членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні належать: дружина, чоловік, які не одружилися вдруге, батьки, дід та баба (якщо батьки померли), неповнолітні діти, повнолітні діти з інвалідністю.

 

Запитання: Чи застосовується ставка у розмірі 15% до суми перевищення доходу, отриманого підприємцем – платником єдиного податку третьої групи, який на період воєнного стану перебував на спрощеній системі з особливостями оподаткування, після автоматичного повернення на систему оподаткування, що застосовувалась до початку воєнного стану?

Петро ЯКИМЧУК: Дохід, отриманий фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку третьої групи під час використання таким платником особливостей оподаткування, встановлених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, оподатковується виключно за ставкою єдиного податку у розмірі 2 відс. доходу, визначеного відповідно до ст. 292 Податкового кодексу України. Тобто ставка у розмірі 15%, яка визначена п. 293.8 ст. 293 Податковим кодексом України, до вказаного доходу не застосовується.

 

Запитання: Приватний будинок розташований на території, де ведуться бойові дії. Чи треба сплачувати податок на нерухомість?

Петро ЯКИМЧУК: Тимчасово, на період з 01 березня 2022 року по 31 грудня року, у якому припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», не нараховується та не сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти нежитлової нерухомості, в тому числі їх частки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації.

 

Запитання: Чи можна повернути помилково сплачені кошти через Електронний кабінет?

Петро ЯКИМЧУК: Для спрощення процедури повернення помилково та/або надміру сплачених платежів діє сервіс «Е-повернення».

Платники податків мають змогу у режимі 24/7 дистанційно подати заяву на повернення коштів через Електронний кабінет.

У головному меню Електронного кабінету необхідно в розділі «Заяви, запити для отримання інформації» із запропонованого переліку вибрати форму Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (J1302001 – для юридичних осіб або F1302001 – для фізичних осіб).

Після заповнення запропонованих реквізитів Заяви необхідно зберегти її, підписати та відправити територіальному органу ДПС.

Повернення помилково та/або надміру сплачених коштів можливо лише протягом 1095 днів від дати їх сплати та за умови відсутності у такого платника податкового боргу.

Під час використання сервісу «Е-повернення» повернення та/або перерахування платникам помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені здійснюється в найкоротші терміни.

 

 

 

 

        Бізнес Тернопільщини сплатив до місцевих бюджетів 302 млн грн єдиного податку

За 4 місяці цього року суб’єкти господарювання Тернопільщини, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, спрямували до місцевих бюджетів 302 млн грн єдиного податку. Це на 39,4 млн грн більше, ніж очікувалося. Приріст цього платежу до січня-квітня минулого року склав 58,7 млн гривень.

Значна частка сплаченого податку – внесок приватних підприємців. З початку цього року вони сплатили 233,8 млн грн єдиного податку, що на 51,3 млн грн більше, ніж минулоріч. Юрособи-спрощенці перерахували тергромадам у січні-квітні 68,2 млн грн єдиного податку, а це плюс 7,4 млн грн порівняно з минулим роком.

Варто зазначити, що платниками єдиного податку на території області є понад 30 тисяч фізичних осіб – підприємців та більше 3800 платників – юридичних осіб.

Головне управління ДПС в області висловлює вдячність усім представникам бізнесу, які працюють і вчасно сплачують єдиний податок, незважаючи на пільги щодо його сплати на період воєнних дій.

 

Сектор інформаційної взаємодії

 Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь