Новини ОДПС
Доходи, з яких не були сплачені податки: декларування під час податкової амністії
Доходами, з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори, з метою подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, вважаються доходи, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні, однак згідно з даними контролюючих органів повнота сплати податків і зборів з них не підтверджена.
Такими доходами можуть бути, але не виключно, заробітна плата (винагорода), отримана працівниками в «конвертах», іноземні доходи, доходи фізичної особи, отримані від здійснення підприємницької, незалежної професійної діяльності без державної реєстрації її як фізичної особи – підприємця, без взяття на податковий облік, або без одержання ліцензії, дозволу чи іншого дозвільного документа для провадження певних видів господарської діяльності, незадекларовані доходи у вигляді спадщини, подарунків, отримані не від фізичних осіб першого, другого ступеня споріднення, орендної плати, доходи від продажу рухомого та нерухомого майна, прибутків від відчуження акцій, часток, корпоративних або інших аналогічних прав.
Змінено кваліфікований електронний підпис касира для використання в ПРРО: які дії?
У разі зміни кваліфікованого електронного підпису касира, який працює з програмним реєстратором розрахункових операцій (ПРРО), суб’єкт господарювання (користувач ПРРО) має подати до контролюючого органу Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за формою J/F1391802, у якому зазначаються відомості про ідентифікатор ключа з нового сертифіката касира.
Нагадуємо, що в Повідомленні про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО) за формою J/F1391802 для електронної печатки програмного реєстратора розрахункових операцій вказуються у:
колонці 1 – назва суб’єкта господарювання;
колонці 2 – податковий номер суб’єкта господарювання;
колонці 3 – ідентифікатор ключа суб’єкта з печатки СГ;
колонці 4 – роль (касир/старший касир).
Щодо сплати земельного податку членами садівничих товариств
Платниками плати за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування.
Землекористувачі – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які користуються земельними ділянками державної та комунальної власності: на праві постійного користування та на умовах оренди.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов’язання щодо земельного податку в порядку, визначеному нормами Податкового кодексу України.
Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки. Проте, якщо користувачами (власниками) земельних ділянок є садівничі товариства, то сплата земельного податку проводиться ними на підставі декларації.
Якщо такі земельні ділянки приватизовані громадянами – членами садівничого товариства, із отриманням відповідних правовстановлюючих документів, то такі громадяни самостійно сплачують земельний податок на підставі отриманого від контролюючого органу повідомлення.
Чи оподатковуються податком на нерухоме майно виробничі будівлі, що використовуються як адміністративно-побутові?
Будівлі, що використовуються як адміністративно-побутові, для конторських та адміністративних цілей (офісні), в тому числі для промислових підприємств, є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з врахуванням рішень сільських, селищних, міських рад.
Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.
Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПКУ).
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема, документів на право власності (п.п. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт (п.п. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
Згідно з п.п. 14.1.129 прим. 1 п. 14.1 ст. 14 ПКУ у нежитловій нерухомості виділяють, зокрема, будівлі офісні (будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей), будівлі промислові та склади.
Підпунктом «є» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ визначено перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктом оподаткування, до яких входять будівлі промисловості, віднесені до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 (далі – Класифікатор), що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб’єктів господарювання, основна діяльність яких класифікується у секціях B – F КВЕД ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 29.11.2010 № 530, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.
Згідно з Класифікатором до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) належить клас «Будівлі промисловості» (код 1251), який включає будівлі промисловості, зокрема, виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств тощо.
До групи «Будівлі офісні» (код 122) належать будівлі, що використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, в тому числі для промислових підприємств.
Тобто адміністративно-побутові (офісні) приміщення не підпадають під дію п.п. «є» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ.
Враховуючи зазначене, будівлі що використовуються як адміністративно-побутові, для конторських та адміністративних цілей (офісні), в тому числі для промислових підприємств, є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з врахуванням рішень сільських, селищних, міських рад.
Водночас визначення належності об’єкта нежитлової нерухомості (будівлі, приміщення) до того чи іншого класу будівель проводиться на підставі документів, що підтверджують їх право власності з врахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення такого об’єкта нерухомості згідно з Класифікатором, ведення якого здійснює Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем у будівництві Міністерства розвитку громад та територій України.
Підприємства та компанії Тернопільщини сплатили понад 397,7 млн грн податку на прибуток
Упродовж січня-серпня 2022 року платники податків Тернопільщини перерахували до Зведеного бюджету України трохи більше 397,7 млн грн податку на прибуток, що на 72,8 млн грн більше, ніж торік. До державного бюджету суб’єкти господарювання спрямували 357,1 млн грн цього платежу. Місцеві скарбниці отримали 40,6 млн грн податку на прибуток.
До загального фонду зведеного бюджету цьогоріч у січні-серпні надійшло 11,3 млн грн частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій, а це на 38 відсотків більше, ніж очікувалося, або 3 млн грн додатково. Порівняно з січнем-серпнем 2021 року надходження зросли вдвічі більше, або плюс 6,4 млн гривень.
Цьогоріч у серпні до зведеного бюджету сплатили 105,8 млн грн податку на прибуток, а це на 24,6 млн грн перевищило надходження аналогічного періоду минулого року. До державної казни надійшло 95,6 млн грн цього платежу. Місцеві скарбниці поповнились на 10,2 млн грн податку на прибуток.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області