Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області повідомляє
Законом України від 3 грудня 2019 року № 324-ІХ «Про верифікацію та моніторинг державних виплат» визначено правові та організаційні засади здійснення верифікації та моніторингу державних виплат в Україні. Метою дії Закону є підвищення адресності державних виплат, сприяння розбудові системи соціального захисту, а також забезпечення ефективного використання бюджетних коштів. До державних виплат, які підлягають верифікації згідно цього Закону відносяться і пенсії. У зв’язку з цим, органами Пенсійного фонду України постійно проводиться верифікація особистих даних отримувачів пенсій, які містяться в електронних пенсійних справах.
Верифікація — це комплекс заходів щодо збору та перевірки достовірності інформації, що визначена законодавством для призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат і впливає на визначення права на отримання та розмір таких виплат, а також виявлення невідповідності даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах та базах даних.
Відповідно до статті 16 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-ІV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» застрахована особа повинна повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду про зміну даних, що вносяться до її персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, виїзд за межі держави та про обставини, що спричинили зміну статусу застрахованої особи, протягом десяти днів з моменту їх виникнення.
Одержувач пенсії, у разі виникнення таких обставин повинен повідомити та надати оригінали та копії таких документів:
- у разі отримання нового зразка паспорта громадянина України — ID-картка;
- у разі отримання нового паспорта у зв’язку з втратою старого;
- у разі зміни прізвища, ім’я та по-батькові надається новий паспорт громадянина України, свідоцтво про шлюб або інший документ на підставі чого відбулися зміни;
- у разі зміни місця реєстрації (прописки) або при знятті з реєстрації.
Крім того, органи Пенсійного фонду України необхідно повідомляти у таких випадках:
- у разі зарахування або звільнення з роботи — надається трудова книжка і це є підставою для проведення перерахунку пенсії;
- для отримувачів пенсії у зв’язку з втратою годувальника, яким виповнилось 18 років також необхідно звернутися з оригіналом паспорта громадянина України та карткою платника податків щодо переведення виплати пенсії на своє ім’я.
При отриманні повідомлення від органів Пенсійного фонду України про необхідність звернення з відповідними документами, одержувачам пенсійних виплат необхідно без зволікання звернутись з відповідними документами в зручний для них сервісний центр Пенсійного фонду для проведення ідентифікації та актуалізації даних.
Увага!!!! Особа має право звернутися з відповідною заявою до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України, незалежно від місця проживання, або ж скористатися послугами вебпорталу Пенсійного фонду України.
Головне управління
Пенсійного фонду України
в Тернопільській області
05.12.2022