Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 08.12.2022 14:33
Кількість переглядів: 505

Фото без опису

 

 

 

Критерії та вимоги до товарів, щоб мати право на застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ

Перелік товарів, які звільнені від оподаткування ПДВ відповідно до п. 71 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року №224 «Про затвердження переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита» із змінами і доповненнями (далі – Перелік).

Основною підставою для звільнення від оподаткування ПДВ товарів, що ввозяться на митну територію України, є відповідність таких товарів назві товару (медичного виробу, основного компонента), міжнародному непатентованому найменуванню (назві) лікарського засобу, які зазначені в переліку. При цьому коди згідно з УКТЗЕД наводяться у Переліку довідково.

Для цілей Переліку:

медичні вироби означають медичні вироби, активні медичні вироби у значенні, наведеному в Технічному регламенті щодо медичних виробів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року №753, Технічному регламенті щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року №754, Технічному регламенті щодо активних медичних виробів, які імплантують, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року №755;

термін «засоби індивідуального захисту» вживається у значенні, наведеному в Технічному регламенті засобів індивідуального захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2008 року №761, або Технічному регламенті щодо медичних виробів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року №753.

Для віднесення товарів, зазначених у розділі «Медичні вироби, медичне обладнання та інші товари, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (крім товарів, включених до підрозділу «Інше», за винятком системи безперебійного електроживлення), до товарів, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, які звільняються від сплати ввізного мита та операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування на додану вартість, повинно бути:

подано декларацію про відповідність та нанесено на товар або на його упаковку, а також на супровідні документи, якщо такі документи передбачені відповідним технічним регламентом, знак відповідності технічним регламентам згідно з правилами та умовами його нанесення, визначеними у відповідних Технічних регламентах, затверджених постановами Уряду;

або подано повідомлення Міністерства охорони здоров’я про введення в обіг та/або експлуатацію медичних виробів (медичних виробів для діагностики in vitro, активних медичних виробів, як імплантують), стосовно яких не виконані вимоги технічних регламентів, або повідомлення Державної служби з питань праці про введення в обіг засобів індивідуального захисту, стосовно яких не виконані вимоги технічних регламентів.

 

 

 

Подання заяви для реєстрації ПРРО на відокремлений підрозділ (філію)

Суб’єкт господарювання для реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) на відокремлений підрозділ (філію) подає Заяву про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316604) (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО), із зазначенням даних про місцезнаходження такого відокремленого підрозділу (філії), в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів за своїм основним місцем обліку як платника податків до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)) або засобами телекомунікацій.

Відповідно до абзацу другого п. 3 розд. II Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» із змінами та доповненнями (далі – Порядок), у реєстраційній заяві за ф. № 1-ПРРО зазначається локальний номер ПРРО, який присвоюється такому ПРРО суб’єктом господарювання. Локальний номер ПРРО становить числовий номер, він є унікальним серед номерів, що присвоюються суб’єктом господарювання у довільному порядку ПРРО для його реєстрації та застосування у відповідній господарській одиниці.

Локальний номер ПРРО зберігається за ПРРО до дати скасування реєстрації ПРРО (абзац третій п. 3 розд. II Порядку).

 

 

 

Чи треба при знятті з обліку відокремленого підрозділу юрособи подавати заяву за формою №8-ОПП

Відповідно до ст. 67 Податкового кодексу України та ст. 5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2426 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями, підставою для зняття з обліку у контролюючих органах юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів є відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) про державну реєстрацію припинення юридичної особи або її відокремленого підрозділу.

Порядок зняття з обліку у контролюючих органах відокремлених підрозділів юридичних осіб визначений розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (далі – Порядок №1588), та розд. IV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 №1162 (далі – Порядок №1162).

Згідно з п. 11.3 розд. XI Порядку №1588 при прийнятті рішення про закриття відокремленого підрозділу юридичної особи до контролюючого органу за основним місцем обліку такого відокремленого підрозділу подаються такі документи:

заява про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП (далі – заява за ф. № 8-ОПП);

копія розпорядчого документа про закриття відокремленого підрозділу.

Відповідно до п. 11.5 розд. XI Порядку № 1588 у зв’язку з ліквідацією відокремленого підрозділу юридичної особи, відомості щодо якого включені до ЄДР, контролюючі органи розпочинають та проводять процедуру зняття з обліку у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

заяви за ф. №8-ОПП від платника податків, поданої згідно з п. 11.3 розд. XI Порядку №1588;

відомостей з ЄДР чи Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України про припинення (закриття) відокремленого підрозділу.

При отриманні першого з документів про ліквідацію або реорганізацію відокремленого підрозділу юридичної особи робиться запис у журналі реєстрації заяв, повідомлень, інших документів про припинення чи зняття з обліку платників податків за формою №6-ОПП.

Після надходження відомостей з ЄДР про державну реєстрацію припинення відокремленого підрозділу або заяви за ф. №8-ОПП контролюючий орган знімає з обліку відокремлений підрозділ після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.

Дані про зняття з обліку як платника податків, так і платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника до ЄДР із зазначенням дати і номера запису про зняття з обліку, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому відокремлений підрозділ знято з обліку.

Враховуючи викладене, при знятті з обліку відокремленого підрозділу юридичної особи, відомості щодо якого включені до ЄДР, обов’язку подання до контролюючого органу заяви за ф. №8-ОПП не встановлено.

 

 

 

 

Щодо включення до об’єкта оподаткування юрособи – платника єдиного податку четвертої групи площі орендованих земель, по яких договори оренди не зареєстровані

Відповідно до п. 292 прим. 1.1 ст. 292 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

Згідно з п. п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПКУ сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи подають не пізніше 20 лютого поточного року загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється єдиний податок; звітні податкові декларації з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки; розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва та відомостей (довідку) про наявність земельних ділянок.

У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю) та дані про державну реєстрацію такого права.

Договірні відносини щодо оренди земельних ділянок регулюються Цивільним кодексом України та Земельним кодексом України (далі – ЗКУ), Законом України від 06 жовтня 1998 року №161-XIV «Про оренду землі» (далі – Закон №161).

Суб’єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади (п. 2 ст. 2 ЗКУ).

Статтями 125, 126 ЗКУ встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Права власності, користування земельною ділянкою оформлюються відповідно до Закону України від 01 липня 2004 року №1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» зі змінами та доповненнями.

Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону та виникає з моменту державної реєстрації такого права.

Поряд з тим, 07.04.2022 набрав чинності Закон України від 24 березня 2022 року №2145-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану», яким передбачено суттєві зміни щодо порядку оренди землі та реєстрації відповідних договорів під час воєнного стану.

Згідно з нововведеннями, державна реєстрація укладення договорів оренди земельних ділянок під час воєнного стану покладається на районні військові адміністрації (без потреби внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно).

Податковим законодавством чітко не визначено обов’язку щодо включення до об’єкту оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи лише площі сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), щодо яких договори оренди зареєстровані у встановленому чинним законодавством порядку.

При цьому, відповідно до ст.ст. 6, 19, 25 Закону №161 орендар земельної ділянки зобов’язаний приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, але не раніше державної реєстрації відповідного права оренди, тому платники єдиного податку четвертої групи не звільняються від обов’язку щодо проведення державної реєстрація укладених договорів оренди земельних ділянок.

 

 

 

До уваги платників! Щовівторка та щочетверга у Тернопільському ЦОПі – консультації щодо надання податкової знижки

З метою якісного заповнення громадянами, які бажають скористатися правом на податкову знижку, податкової декларації про майновий стан та доходи, правильного визначення переліку необхідних документів та суми податкової знижки до повернення, а також упередження повторного звернення та відвідування органу ДПС, Головне управління ДПС у Тернопільській області запроваджує надання щовівторка та щочетверга консультаційних послуг. Консультацію надаватиме фахівець Тернопільського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб в приміщенні Центру обслуговуванні платників за адресою: м. Тернопіль, вул. Білецька,1, вікно №7.

 

 

 

       На забезпечення соціальних гарантій Тернопільщина спрямувала майже 5,9 млрд гривень

За 11 місяців цього року цього року роботодавці Тернопільщини сплатили 5 млрд 871,7 млн грн єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування. Порівняно з відповідним періодом минулого року приріст надходжень із цього платежу склав 1,4 млрд грн або на 32 відсотки більше.

Лише у листопаді платники нашого краю спрямували на соціальні гарантії 609,1 млн грн єдиного внеску, що на 40 відсотків більше, ніж минулоріч. Приріст платежу до листопада 2021 року склав 176 млн гривень.

Нагадаємо, що єдиний внесок є джерелом наповнення фондів соціального страхування, з яких здійснюються виплати пенсій, забезпечуються соціальні гарантії на випадок безробіття, нещасних випадків на виробництві чи професійних захворювань. У період воєнного стану держава виконує соціальні зобов’язання перед своїми громадянами, а для цього необхідні фінансові ресурси.

Відтак саме відповідальна позиція бізнесу та зразкова податкова дисципліна платників податків сприяє економічній стабільності та фінансовій безпеці країни.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь