Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 16.06.2023 14:53
Кількість переглядів: 40

Фото без опису

 

 

           За невидачу покупцю фіскального чека під час розрахункових операцій передбачено штраф

Фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області нагадують, що фізичні особи-підприємці, в тому числі платники єдиного податку ІІ-ІV групи, зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО у випадку здійснення «розрахункових операцій» у розумінні Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР.

За порушення порядку здійснення розрахункових операцій діє відповідальність. Зокрема, у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням РРО, ПРРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовій та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операцій, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання:

100 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) – за порушення вчинене вперше;

150 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.

Варто нагадати, що на даний час відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 р. №894 торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 тис. осіб, повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно.

 

 

 

 

Які дії платника податків при закритті об’єкта оподаткування, якщо інформація щодо відкриття такого об’єкта у повідомленні за ф. № 20-ОПП до контролюючого органу не подавалася?

Відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – об’єкти оподаткування) (неосновне місце обліку).

Порядок подання Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – повідомлення за ф. № 20-ОПП), встановлений розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588).

Відповідно до п. 8.4 розд. VIII Порядку № 1588 повідомлення ф. № 20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У повідомленні за ф. № 20-ОПП надається інформація про всі об’єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.

Під час надання повідомлень за ф. № 20-ОПП застосовується принцип укрупнення інформації, яка надається про об’єкт оподаткування.

Принцип укрупнення інформації не застосовується під час надання інформації про об’єкти рухомого та нерухомого майна, які підлягають реєстрації у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера.

Пунктом 8.5 розд. VIII Порядку № 1588 встановлено, що у разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за ф. № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни, в такому самому порядку та строки, як і при реєстрації, створенні чи відкритті об’єкта оподаткування.

При цьому в разі зміни призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в повідомленні двома рядками, а саме: в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється, у другому – оновлена інформація про об’єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого, при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюється.

Повідомлення за ф. № 20-ОПП заповнюється із дотриманням Пам’ятки для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Додаток до повідомлення за ф. № 20-ОПП) (далі – Пам’ятка), що містить опис даних, які зазначаються у відповідних графах цього повідомлення. Відповідний стан об’єкта оподаткування (експлуатується, тимчасово не експлуатується, непридатний до експлуатації, об’єкт відчужений / повернутий власнику тощо) проставляється із дотриманням пунктів 6 Пам’ятки відповідно до правовстановлювальних документів на момент заповнення повідомлення за ф. № 20-ОПП.

Для закриття об’єкта оподаткування платник податків подає повідомлення за ф. № 20-ОПП з позначкою «6 – Закриття об’єкта оподаткування» та з відповідною інформацією про об’єкт оподаткування, що закривається.

Графа 9 «Стан об’єкта оподаткування» повідомлення за ф. № 20-ОПП заповнюється із використанням Пам’ятки для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, згідно з якою обирається стан, який відповідає фактичному стану об’єкта оподаткування на момент подання повідомлення за ф. № 20-ОПП, зокрема, 3 – тимчасово не експлуатується, 5 – непридатний до експлуатації, 6 – об’єкт відчужений/повернутий власнику тощо. Про закриття об’єкта оподаткування суб’єкт господарювання інформує контролюючий орган за основним місце обліку шляхом подання повідомлення за ф. № 20-ОПП із зазначенням у графі 2 «Код ознаки надання інформації» коду «6 – закриття об’єкта оподаткування», а у графі 9 – відповідного стану об’єкта.

Подати повідомлення за ф. № 20-ОПП із позначкою про закриття об’єкта оподаткування та фактичне закриття на його підставі об’єкта оподаткування можливо лише для об’єкта оподаткування, що перебуває на обліку в контролюючому органі.

Отже, поданню повідомлення за ф. № 20-ОПП з ознакою надання інформації «6 – закриття об’єкта оподаткування» має передувати подання повідомлення за ф. № 20-ОПП з ознакою надання інформації «1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування».

Платники податків можуть переглянути інформацію про наявні об’єкти оподаткування в режимі «Облікові дані платника» у приватній частині ІКС «Електронний кабінет», та у разі необхідності внести відповідні зміни.

Відповідальність за неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі передбачена п. 117.1 ст. 117 ПКУ.

 

 

 

Кешбек від держави: право на податкову знижку з ПДФО

Податковий кодекс України встановлює не тільки обов’язок сплати податків, а й надає платнику податків можливість подання податкової декларації при виникненні у фізичної особи права на отримання податкової знижки і поверненню надміру сплаченого податку у зв’язку з виникненням цього права. Право на податкову знижку мають лише фізичні особи, які отримують офіційно зарплату та платять з неї податок на доходи. Про те, як отримати податкову знижку, розповів Вододимир Брудко, начальник управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Тернопільській області.

Фото без опису

 

Під час сеансу телефонного зв’язку говорили про перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки за 2022 рік, які визначені пунктом 166.3 статті 166 Податкового кодексу України. Зокрема, запитували про іпотеку, благодійність, страхові та пенсійні внески, оренду, репродуктивні технології.

Начальник управління зауважив, що для того, аби скористатися податковою знижкою, необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи. Разом з декларацією подаються і відповідні підтверджуючі документи. Доходи у того, хто претендує на знижку, не можуть бути меншими за витрати, щодо яких людина претендує на знижку, а їх може бути й декілька. Розмір нарахованої знижки не може бути вищим за витрати на товари чи послуги. Щодо окремих видів витрат також є обмеження, які впливають на розмір компенсації.

Під час сеансу телефонного зв’язку найбільша кількість питань стосувалися податкової знижки на навчання.

Крім того, посадовець зазначив, що для оформлення податкової знижки необхідні такі основні документи:  копія паспорта; довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податку; довідка про заробітну плату, отриману протягом звітного року; копії документів, що підтверджують сплату (квитанції, платіжні доручення тощо); документ, що підтверджує ступінь споріднення (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб), якщо витрати здійснено на користь члена сім’ї.

Фахівець звернув увагу, що подати декларацію можна через Електронний кабінет платника (https://cabinet.tax.gov.ua/) при наявності електронного цифрового підпису.

У ході телефонної розмови платники податків, які зателефонували на «гарячу лінію», отримали відповіді на всі запитання, які їх цікавили.

 

 

 

Бізнесу Тернопільщини відшкодовано за рахунок держави 950 млн грн податку на додану вартість

Упродовж січня-травня цього року 135 суб’єктів господарювання краю заявили про бюджетне відшкодування податку на додану вартість. Заявлена платниками до повернення сума склала 823 млн гривень.

Станом на початок червня цього року суб’єктам підприємницької діяльності – юридичним особам Тернопільщини з державного бюджету відшкодовано, з урахуванням перехідних залишків попередніх періодів, 950 млн грн податку на додану вартість.

За результатами проведених перевірок податковими органами області цьогоріч упереджено заявлене бюджетне відшкодування ПДВ на 43,9 млн гривень.

На початок червня загальний залишок заявленого невідшкодованого на розрахунковий рахунок ПДВ становив 273 млн гривень, оскільки 257 млн грн перебувають у стадії перевірок та процедурі бюджетного відшкодування згідно з вимогами податкового законодавства, а 16 млн грн – у судовому та адміністративному розглядах.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь