Новини ОДПС
Яким чином фізособа може дізнатися про готовність отримання картки платника податків з даними про РНОКПП, якщо Облікова картка за ф. 1ДР або Заява за ф. 5ДР направлені через ЕК?
Відповідно до п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 1 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка за ф. № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).
Крім того, відповідно до п. 70.7 ст. 70 п. 1 розд. IX Положення №822 фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки, протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру за формою №5 ДР (далі – Заява за ф. № 5ДР).
Згідно з п. 8 розд. VII Положення № 822, документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (Картка платника податків), надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи.
Фізичні особи – платники податків можуть подати заяви за ф. № 1ДР (електронна форма F1314601), ф. № 5ДР (електронна форма F1314701) та скановані копії документів засобами інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – ІКС «Електронний кабінет»), вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
При заповненні Облікової картки за ф. № 1ДР та Заяви за ф. № 5ДР в електронному вигляді, платник податків самостійно обирає Центр обслуговування платників, де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
З рекомендаціями щодо подання відомостей та документів для реєстрації фізичної особи та/або внесення змін до Державного реєстру засобами ІКС «Електронний кабінет» фізичні особи можуть ознайомитися на вебпорталі ДПС у рубриці: «Головна/Фізичним особам/Подання відомостей для реєстрації фізичної особи/внесення змін до Державного реєстру засобами ІКС «Електронний кабінет».
Після направлення через Електронний кабінет Облікової картки за ф. 1ДР або Заяви за ф. 5ДР у відповідь надходять квитанції, які можна переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету:
протягом одного робочого дня – квитанція з Відповіддю № 1 «Повідомлення про прийняття/неприйняття Облікової картки за ф. № 1ДР (Заяви за ф. № 5ДР)»;
в термін не пізніше трьох робочих днів – квитанція з Відповіддю № 2 Фінальна «Повідомлення про результати обробки» з інформацією про реєстрацію/внесення змін до Державного реєстру, то про готовність отримання Картки платника податків з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків.
Ліцензування підакцизннх товарів: дозвіл на торгівлю
Нещодавно в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області в. о. начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Цвігун під час сеансу «гаряча лінія» поспілкувався із додзвонювачами щодо ліцензування торгівлі підакцизних товарів.
Додзвонювачі цікавились, чи мають право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які вже отримані відповідні ліцензії. Запитували про алколіцензії на роздріб. Так, Руслан Цвігун нагадав, що ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видаються територіальними органами ДПС. Для їх отримання суб'єкт господарювання подає до органу ліцензування за місцем провадження діяльності заяву у довільній формі. Якщо платник під час продажу підакцизних товарів використовує програмні реєстратори розрахункових операцій у місці торгівлі, то у заяві він зазначає їх перелік, фіскальні номери, дату реєстрації в контролюючому органі та назву моделі програмного реєстратора розрахункових операцій.
Багато запитань стосувались отримання пальної ліцензії. Варто мати на увазі, що для отримання ліцензії на право оптової торгівлі за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подають завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об'єкта.
Для отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності у ліцензіата місць оптової торгівлі суб’єкт господарювання подає заяву та документ (з відміткою банку), що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (оптова торгівля пальним, за відсутності у ліцензіата місць – 10000 гривень.
Під час годинного спілкування цікавилися річною платою за ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання, де посадовець зазначив, що плата становить 780 грн і зараховується до місцевих бюджетів.
Також посадовця запитували про річну плату за ліцензії. Саме для роздрібної торгівлі пальним плата становить 2000 грн, оптова торгівля за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним – 5000 гривень.
Телефонували щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб'єкту господарювання ліцензії, де суб’єкт господарювання (за винятком змін, пов'язаних з реорганізацією суб'єкта та/або зміною типу акціонерного товариства) зобов'язаний у місячний термін з дня внесення таких змін звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою. За порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб'єкту ліцензії, вона анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження.
У ході телефонної розмови платники податків, які зателефонували на «гарячу лінію», отримали відповіді на всі запитання, які їх цікавили.
Тернопільщина: 2900 осіб скористалися правом на податкову знижку
Задля отримання податкової знижки задекларовано 61,2 млн грн витрат. При цьому станом на початок червня своїм правом на повернення надмірно сплаченого податку скористалися 2900 осіб. Для порівняння: минулого року 2001 особа задекларувала 41,4 млн грн витрат.
Найчастіше підставою для податкової знижки жителів Тернопільського краю є витрати на навчання. Так, понад 81,8 відс. декларантів, а це 2372 особи, заявили про це, зазначивши, що витратили на здобуття освіти минулого року 49,8 млн гривень. Сплата страхових внесків за договорами довгострокового страхування життя дала право на повернення податку 489 декларантам, а оплата відсотків за іпотечними кредитами – 22 нашим краянам. Про витрати на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла інформувало 8 громадян. Ще 6 осіб задекларували витрати на оплату допоміжних репродуктивних технологій та усиновлення дітей, а 3 – на переобладнання транспортних засобів.
За наслідками перерахунків громадянам нараховано до повернення 11,02 млн грн податку на доходи фізичних осіб. При цьому 9,08 млн грн (82,4 відс.) декларанти вже отримали.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області