Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 22.06.2023 14:02
Кількість переглядів: 97

Фото без опису

 

 

Які документи необхідні при заповненні Облікової картки (Повідомлення, Заяв про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків) для підтвердження інформації про місце проживання (перебування) особи?

Відносини у сфері надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб в Україні регулює Закон України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» (далі Закон № 1871-IX), який також встановлює порядок надання таких послуг та порядок внесення, обробки, обміну відповідними відомостями в електронних реєстрах, базах даних для надання таких послуг.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 2 Закону № 1871-IX, витяг з реєстру територіальної громаддя - це документ у паперовій або електронній формі, що підтверджує відомості про місце проживання (перебування) особи або інформацію про відсутність таких відомостей на дату та час формування витягу.

Водночас, положеннями пункту 2 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1871-IX передбачено, що для підтвердження інформації про місце проживання (перебування), зареєстроване до набрання чинності цим Законом, особа може подавати відомості про місце проживання, що були внесені до паспорта громадянина України, виготовленого у формі книжечки, витягу з реєстру територіальної громади.

При цьому варто звернути увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1111, затверджено Правила оформлення і видачі тимчасового посвідчення громадянина України (далі - Правила).

Відповідно до пункту 1 Правил, тимчасове посвідчення громадянина України — це документ, який посвідчує особу і підтверджує її належність до громадянства України.

На зворотній бік тимчасового посвідчення громадянина України вносяться відомості про місце проживання (абзац одинадцятий пункту 8 Правил).

У свою чергу, механізм видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи регулює Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи регулює Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509.

Абзацом другим пункту 1 цього Порядку визначено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Отже, для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів:

витяг з реєстру територіальної громади;

паспорт громадянина України, виготовлений у формі книжечки;

тимчасове посвідчення громадянина України.

Для підтвердження факту внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа подає довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

У разі якщо фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи відрізняється від задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування), така особа в Обліковій картці за ф. № 1ДР/ Повідомленні за ф. № Ш, Заявах за ф. № 5ДР/№ 5ДРП зазначає адресу фактичного місця проживання/перебування відповідно довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

 

 

Ліцензування виробництва і торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах

Державна податкова служба України листом від 19.06.2023 р. № 14095/7/99-00-09-01-01-07 повідомила, що Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» внесено зміни до статті 7 Закону України від 02 березня 2015 року № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності», якою передбачено, що ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, зокрема: виробництво і торгівля рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та які ліцензуються відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами) (набрали чинності з 1 січня 2022 року) (далі - Закон № 481).

Згідно із статтею 1 Закону № 481 ліцензія (спеціальний дозвіл) - це документ, що засвідчує право суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Наказом Держкомстату від 11.10.2010 № 457 затверджено «Класифікацію видів економічної діяльності ДК 009:2010» (зі змінами).

Основний принцип класифікації видів економічної діяльності (далі КВЕД) полягає в об’єднанні підприємств, що виробляють подібні товари чи послуги або використовують подібні процеси для створення товарів чи послуг (тобто сировину, виробничий процес, методи або технології), у класифікаційні угрупування, яким надається код.

Методологічні основи та пояснення до КВЕД, затверджені наказом Держкомстату від 23.12.2011 № 396 (зі змінами), які розроблені на основі пояснень до NACE (rev. 2) (далі - Методологічні основи) і включають опис меж класифікаційних позицій.

Відповідно до Методологічних основ у КВЕД-2010 (як і у NACE (rev. 2)) немає окремих кодів для діяльності з виробництва і торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах.

За інформацією, наданою Державною службою статистики України (лист від 02.06.2023 № 14.1.3-05/197-23) (вх. ДПС № 55442/5 від 02.06.2023), з урахуванням подібності процесів створення товарів чи послуг, діяльність з виробництва і торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, відносять до таких кодів:

діяльність із виробництва рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, - 20.59 «виробництво іншої хімічної продукції, н.в.і.у.», де «н.в.і.у.» означає «не віднесеної до інших угруповань»;

оптова торгівля рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, - 46.75 «оптова торгівля хімічними продуктами»;

роздрібна торгівля рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, - 47.78 «роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах».

При застосуванні КВЕД-2010 з метою реалізації повноважень та функцій, покладених на ДПС, та єдиного підходу з питань ліцензування суб’єктів господарювання слід ураховувати переважно статистичне призначення цієї класифікації.

 

 

 

Відбулося телефонне спілкування щодо детінізації зайнятості населення під час війни

Головне управління ДПС у Тернопільській області неодноразово звертало увагу на негативний вплив «тіньової» зайнятості і заробітної плати в «конверті». Легалізація праці – й надалі залишається гострим актуальним питанням. Тому в черговий раз акцентуємо увагу роботодавців та працівників на необхідність оформлення офіційних трудових відносин. Саме на цю тему і відбулася «гаряча лінія», під час якої заступниця начальника Марія Мельник відповіла на запинання платників податків.

 

Фото без опису

 

Під час годинного спілкування посадовиця розповідала додзвонювачам-роботодавцям про неприпустимість допуску до роботи працівників без офіційного оформлення, про порядок оформлення працівників. Звертала увагу на наслідки отримання зарплати в «конверті». Тіньова» зайнятість і «тіньова» заробітна плата  – не лише серйозна соціальна, але й економічна проблема, яка в умовах війни лише наберає обертів.

«Інформаційно-роз’яснювальній роботі ми приділяємо максимальної уваги і часу, адже роботодавці і робітники повинні розуміти переваги зереєстрованих трудових відносин» – пояснила податківиця.

Чимало додзвонювачів цікавило чинне законодавство, що передбачає кримінальну, адміністративну та фінансову відповідальність за порушення законодавства про працю в частині оформлення трудових відносин із найманими працівниками.

Телефонували й з метою отримати інформацію щодо спільних перевірок Державної служба України з питань праці, разом з представниками Пенсійного фонду та податкової служби. Саме перевірки здійснюють тих, які зокрема, приховують трудові відносини, замінюючи їх іншими видами цивільних або господарських відносин.

 «Війна в Україні триває більше року і ми звертаємо увагу на зміни у економічному середовищі. Вимушена міграція, неможливість релокації підприємств у безпечні регіони України, перебої у електропостачанні, ускладнена логістика. Деякі індустрії зазнали непоправної шкоди і досі не можуть повноцінно відновити роботу або потребують багато часу та інвестицій для відновлення. Все це призвело до вивільнення працівників, а нові робочі місця не створюються у достатній кількості/необхідної кваліфікації», – зауважила Марія Мельник.

Посадовиця навела статистику, що на початок 2022 року орієнтовно 3 млн працівників працювали без оформлення трудових відносин. За умови виплати заробітної плати хоча б на рівні мінімальної – це майже 100 мільярдів гривень податків та зборів на рік, які можуть бути направлені на захист нашої держави.

Пам’ятайте! Україна бореться з окупантами не лише зброєю, а й своєю працею, яка має бути задекларованою!

Той, хто уникає сплати податків, – не підтримує наших захисників!

 

 

 

 

Підприємці Тернопільщини, торгуючи з порушенням підакцизною продукцією, позбулися 349 ліцензій

Упродовж січня-травня цього року фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області провели 140 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями,  тютюновими виробами та пальним.

За результатами проведених перевірок встановлено 164 порушення Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального», Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших нормативно-правових актів, що регулюють виробництво та обіг алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального. Зокрема:

30 фактів роздрібної торгівлі тютюновими виробами з полиць самообслуговування;

23 факти реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка;

4 факти зберігання тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка;

2 факти торгівлі тютюновими виробами без наявності ліцензії;

2 факти торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії;

30 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні  ціни;

5 фактів торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими, за встановлені максимально роздрібні ціни;

19 фактів невидачі розрахункового документа (чек), незабезпечення ведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів;

5 фактів продажу алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці у підприємстві, що немає статусу підприємства громадського харчування;

5 фактів продажу алкогольних напоїв неповнолітнім;

4 факти продажу тютюнових виробів неповнолітнім;

14 фактів ненадання документів при проведенні фактичної перевірки;

12 фактів торгівлі через РРО, не зазначений у ліцензії;

1 факт зберігання пального без наявності ліцензії;

2 факти незареєстрованого акцизного складу;

1 факт виробництва алкогольних напоїв без наявності ліцензії;

6 фактів реалізації дитячого асортименту, що імітують тютюнові вироби.

Внаслідок перевірок підприємцям донараховано штрафних (фінансових) санкцій на суму майже 8,8 млн гривень. Анульовано 349 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Зокрема, 191 ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 158 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами.

Станом на початок червня цього року кількість діючих ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, виданих Головним управлінням ДПС у Тернопільській області, становить 4523 шт. Зокрема, 2443 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 2080 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами.

 

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь