Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 11.09.2023 11:04
Кількість переглядів: 68

Фото без опису

 

 

 

Податкові перевірки: продовження мораторію та відновлення за Законом №3219

У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо податкових новацій у проведенні перевірок. На запитання платників податків відповідав начальник управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Тернопільській області Віктор ПРИТУЛА.

 

Фото без опису

 

Багато запитань під час «гарячої лінії» було щодо продовження мораторію та відновлення податкових перевірок. Адже з 1 серпня 2023 року запрацював Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», яким передбачено перехід країни на довоєнне оподаткування.

У телефонному режимі запитували, кому готуватися до планових перевірок. Саме планові податкові перевірки з 1 серпня 2023 року для більшості платників податків не загрожують. Вичерпний перелік платників, яких має бути внесено до плану-графіка проведення документальних планових перевірок, указано в новому п. 69.35 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України:

- платники податків, які провадять діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції;

- платники податків, які провадять діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);

- платники податків, які надають фінансові, платіжні послуги.

На сьогодні цей перелік платників є тимчасовим на період із 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України.

Для решти платників податків продовжує діяти мораторій.

Посадовець запевнив додзвонювачів, що документальні та фактичні перевірки під час дії воєнного стану проводяться за наявності безпечних умов для проведення перевірки, а саме: безпечного доступу, допуску до територій, приміщень та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності та/або є об’єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов’язані з іншими об’єктами оподаткування таких платників податків.

Документальні перевірки, що були розпочаті та не завершені до 24 лютого 2022 року, крім перевірок, для яких встановлено мораторій, поновлюються на невикористаний строк.

Віктор Притула також нагадав, що з 1 жовтня 2023 року за не проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО, невидачу відповідного розрахункового документа, проведення операцій із використанням ПРРО/РРО на неповну суму вартості проданих товарів чекає фінансова відповідальність. «Розмір штрафних санкцій становить 25 відсотків вартості проданих із порушеннями товарів, наданих робіт чи послуг. Якщо таке порушення вчинено вперше. За кожне ж наступне правопорушення штраф збільшиться удвічі і складатиме 50 відсотків вартості проданих із порушеннями товарів, наданих робіт чи послуг», – консультував фахівець.

Додзвонювачі отримали фахові відповіді на всі запитання щодо заявленої тематики.

 

 

 

Законодавчі зміни у сфері контролю за обігом підакцизних товарів

Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що з 27 липня 2023 року набрав чинності Закон України від 29 червня 2023 року №3173-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України у зв’язку із запровадженням електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Закон №3173). Закон №3173 вводиться в дію з 1 січня 2026 року, крім окремих його норм, які набирають чинності з 22 січня 2024 року (через 180 календарних днів з дня його опублікування), та норм, що набрали чинності та введені в дію з 26 липня 2023 року.

З 1 січня 2026 року вводяться в дію норми, зокрема, щодо внесення комплексних змін до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та до Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон №481), які передбачають запровадження електронної марки акцизного податку та електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, яка забезпечує відображення обігу товарів (продукції), що підлягають маркуванню, в Електронній системі обігу алкогольних напоїв,

тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, на всіх етапах переміщення таких товарів (продукції) від виробника/імпортера до кінцевого споживача.

З 26 липня 2023 року (з дня опублікування Закону №3173) набрали чинності та введені в дію такі норми:

  1. зміни до підпункту 14.1.252 пункту 14.1 статті 14 Кодексу та до абзацу одинадцятого статті 1 Закону № 481 в частині уточнення визначення терміну «тютюнові вироби», зокрема віднесення до тютюнових виробів інших виробів з тютюну і його замінників, а також тютюнових виробів для вдихання без горіння шляхом нагрівання;
  2. в абзаці двадцять першому статті 1 Закону №481 (у визначенні терміну «місце зберігання»), слова «та тютюнових виробів» замінено словами «тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах», отже розширено перелік товарів, які повинні зберігатися у місцях зберігання, відомості про місцезнаходження яких вносяться до Єдиного державного реєстру місць зберігання;
  3. зміни до частини першої статті 111 Закону №481, якими уточнено вимогу щодо нанесення виробником або імпортером встановленої максимальної роздрібної ціни на тютюн, промислові замінники тютюну на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів;
  4. змінами до статті 17 Закону №481, якими:

у абзацах двадцять другому та двадцять п’ятому приведено у відповідність посилання на частини третю і четверту статті 15 Закону № 481 (в частині встановлення обмежень щодо реалізації (передачі) ферментованої тютюнової сировини лише на експорт або виробникам тютюнових виробів, а також імпорту на митну територію України або придбання паперу цигаркового та фільтрів для виробництва сигарет та/або їх реалізація на митній території України лише за наявності ліцензії на право виробництва тютюнових виробів);

передбачено встановити застосування фінансових санкцій у вигляді штрафів у разі:

роздрібної торгівлі за цінами, вищими максимальних роздрібних цін на тютюн, промислові замінники тютюну, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, встановлених виробниками/імпортерами, у розмірі 100 відсотків вартості наявних у суб’єкта господарювання товарів (продукції) але не менше 10000 гривень;

виробництва та/або зберігання, та/або транспортування, та/або реалізації фальсифікованих рідин, що використовуються в електронних сигаретах, без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими паперовими марками акцизного податку, у розмірі 200 відсотків вартості товару (продукції), але не менше 17000 гривень.

З 22 січня 2024 року набирають чинності та вводяться в дію норми щодо внесення таких змін:

1) до статті 225 Кодексу – запровадження оформлення податкового векселя при ввезенні виробником на митну територію України алкогольних напоїв в ємностях, які не є споживчою тарою, для їх розливу у споживчу тару. Порядок випуску, обігу та погашення таких податкових векселів буде встановлено Кабінетом Міністрів України (статтю доповнено новими пунктами 225.5 1 і 225.10);

2) до статті 1 та статті 21 (викладена в новій редакції) Закону № 481 – удосконалення порядку ведення Єдиного реєстру обладнання та посилення контролю за обігом тютюнової сировини:

встановлюється обов’язковість реєстрації обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини у Єдиному державному реєстрі обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів;

уточнюється перелік обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів, який повинен бути внесений до Єдиного реєстру обладнання, а саме: автоматизовані машини (механізми), що призначені для: підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини; нарізання тютюнового листа для наступного використання у виробництві тютюнових виробів;

виробництва відновленого тютюну;

виготовлення (виробництва) сигарет, цигарок, сигарил шляхом вкладення тютюнового листа або тютюнової суміші в сигаретний папір або цигаркові гільзи, або листи тютюну з наступним формуванням таких тютюнових виробів;

пакування визначеної кількості сигарет, цигарок, сигарил у пачки відповідного формату шляхом розподілення єдиного потоку на порції визначеної кількості, вкладання таких порцій у заготовку пачки відповідного формату та фінального формування пачки з визначеною кількістю таких тютюнових виробів;

автоматизовані машини (механізми)-обладнання з електричним чи неелектричним нагріванням для обробки матеріалів шляхом зміни температури та механічні пристрої, які використовуються для промислового виробництва люлькового, нюхального, смоктального, жувального тютюну чи його замінників (нарізання, змішування, формування люлькового тютюну, махорки, тютюновмісних сумішей для кальянів, фінальне формування пачки (упаковки) тютюну чи махорки для смоктання, жування, нюхання чи вдихання без горіння шляхом нагрівання);

автоматизовані машини (механізми), призначені для нанесення марок акцизного податку на пачки відповідного формату.

уточнюється перелік інформації, яка повинна міститися у заяві на реєстрацію/виключення обладнання з Єдиного реєстру обладнання, та документів, які подаються до таких заяв;

встановлюється порядок знищення обладнання за заявою власника обладнання.

Крім цього, передбачено, що Порядок ведення Єдиного реєстру обладнання затверджується Кабінетом Міністрів України, а форми заяв про реєстрацію обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів, про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, про виключення відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, затверджуються Міністерством фінансів України;

3) до статей 2, 3, 15 та 17 Закону № 481 – доповнення переліку підакцизних товарів, місця зберігання яких підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру місць зберігання, внесені такі зміни:

встановлено обов’язок внесення місць зберігання тютюнової сировини (стаття 2 Закону) та рідин, що використовуються в електронних сигаретах (як це передбачено змінами до статей 2 та 15) до Єдиного державного реєстру місць зберігання, а також передбачена відповідальність за порушення таких вимог (зміни до статті 17);

передбачено, що виробництво та/або зберігання тютюнової сировини може здійснюватися лише:

суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які мають ліцензію на право виробництва тютюнових виробів (лише у разі, якщо таке місце зберігання розташоване за іншою адресою (у приміщенні), ніж місцезнаходження виробництва);

тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію (передачу) ферментованої тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або на експорт;

суб’єктами господарювання, які займаються вирощуванням тютюну;

запроваджується надання суб'єкту господарювання в електронному вигляді витягу про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру (на заміну Довідки про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру);

передбачено анулювання ліцензії у разі виробництва, зберігання, транспортування, торгівлі необлікованою тютюновою сировиною, яка зберігається в місці зберігання, не внесеному до Єдиного реєстру (доповнено частину двадцять четверту статті 3);

уточнено вимоги до реєстрації / виключення з Єдиного реєстру місць зберігання спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу та алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах.

Про це йдеться у листі ДПС України від 07.09.2023 №22083/7/99-00-09-04-02-07.

 

 

 

 

Як отримати діапазон фіскальних номерів, які будуть формуватися фіскальним сервером ДПС в режимі офлайн?

Перша порція зарезервованих номерів діапазону фіскальних номерів, cформованих фіскальним сервером (далі – Діапазон) для програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) формується фіскальним сервером автоматично на запит ПРРО для отримання резервних номерів, який є службовим документом, створення якого ініціюється відповідною командою ПРРО, або у відповідь на службовий документ з типом «Відкриття зміни».

Відповідь фіскального сервера на запит ПРРО містить перелік фіскальних номерів з Діапазону. Відповідь фіскального сервера на службовий документ з типом «Відкриття зміни» містить номер офлайн сесії та перелік фіскальних номерів з Діапазону.

Наступні порції зарезервованих фіскальних номерів для ПРРО формуються фіскальним сервером автоматично у відповідь на запит ПРРО, або у відповідь на отриманий пакет даних офлайн документів.

Відповідь фіскального сервера на запит ПРРО містить перелік наступних фіскальних номерів з Діапазону або номер офлайн сесії та перелік наступних фіскальних номерів з Діапазону.

Діапазон, який видається для роботи ПРРО в режимі офлайн, складається з переліку конкретних зарезервованих за ПРРО фіскальних номерів.

Зарезервований за ПРРО фіскальний номер, що присвоюється електронним документам, формується як унікальний набір літер і цифр, або цифр, розділених крапками.

 

 

 

 

 

Бізнес Тернопільщини використовує у своїй роботі понад 11 тисяч касових апаратів

Станом на початок вересня на території Тернопільської області платниками податків зареєстровано 11355 реєстраторів розрахункових операцій. З них класичних касових апаратів зареєстровано 4020 у 2775 суб’єктів господарювання, з яких 419 юридичних осіб та 2356 фізичних осіб. У серпні 2023 року платниками податків зареєстровано 68 класичних реєстраторів розрахункових апаратів та скасовано 74.

Програмних реєстраторів на території області станом на початок вересня зареєстровано 7335 у 5454 суб’єктів господарювання. У тому числі ПРРО юридичних осіб – 178, ПРРО фізичних осіб – 5276. У серпні 2023 року платниками податків зареєстровано 566 ПРРО та скасовано 116.

Принагідно нагадуємо, що згідно із Законом України №1017-ІХ від 01.12.2020 року, застосування РРО чи ПРРО при готівкових розрахунках з покупцями стало обов’язковим для усіх суб’єктів господарювання, окрім спрощенців першої групи, з 1 січня 2022 року. А в рамках дії Закону України №3219 від 30.06.2023 року уже з 1 жовтня 2023 року відновлюється застосування штрафних санкцій за порушення представниками бізнесу використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО).

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь