A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 20.09.2023 16:18
Кількість переглядів: 49

Фото без опису

 

 

 

Щодо заповнення обов’язкових реквізитів платіжних інструкцій

Згідно з пунктом 37 розділу II Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 року № 163 (далі – Інструкція НБУ № 163), платіжна інструкція, оформлена платником в електронній або паперовій формі, повинна містити відповідні обов’язкові реквізити, зокрема, реквізит «Код платника».

Водночас пунктом 40 розділу II Інструкція НБУ № 163 передбачено, що платник має право ініціювати платіжну операцію за фактичного платника та/або на користь фактичного отримувача коштів шляхом надання платіжної інструкції надавачу платіжних послуг платника.

У такому випадку платіжна інструкція, крім обов’язкових реквізитів, визначених у пункті 37 розділу II Інструкції № 163, повинна містити реквізит «Код фактичного платника».

Разом з тим, згідно з пунктом 37 розділу II Інструкції НБУ № 163 обов’язковим реквізитом платіжної інструкції є реквізит «Призначення платежу».

Приклади заповнення платниками реквізиту «Призначення платежу» платіжних інструкцій при сплаті податків, зборів, інших платежів, єдиного внеску наведено у Порядку № 148.

У зв’язку з тим, що згідно з Інструкцією НБУ № 163 обов’язкові реквізити платіжної інструкції вже містять реквізити «Код платника» та «Код фактичного платника», Порядком № 148 заповнення у «Призначенні платежу» платіжної інструкції зазначених реквізитів не передбачено.

Отже, платники під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску повинні дотримуватися наступних правил заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції.

1. При безготівкових розрахунках платників з бюджетом та фондами від власного імені.

Юридичні особи, ФОП та громадяни під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т. ч.:

реквізит «Код платника» (податковий номер юридичної особи, ФОП та громадянина);

реквізит «Призначення платежу».

2. При безготівкових розрахунках платників з бюджетом та фондами за відокремлені підрозділи (далі – філії).

Юридичні особи (далі – головні підприємства) під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску за філії (у випадках, передбачених Податковим кодексом України) заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т. ч.:

реквізит «Код платника» (податковий номер головного підприємства);

реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер філії);

реквізит «Призначення платежу».

3. При готівкових розрахунках платників з бюджетом та фондами.

Громадяни під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал, програмно-технічний комплекс самообслуговування, програмно-апаратне середовище мобільного телефону, інший пристрій) та через каси надавачів платіжних послуг заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т. ч.:

реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер громадянинаплатника податків);

реквізит «Призначення падежу».

При цьому реквізит «Код платника» містить код надавача платіжних послуг, з використанням технічного пристрою якого або через каси якого проводиться готівковий розрахунок.

 

 

 

Які підприємці не застосовують РРО 

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що з 1 серпня цього року відповідальність за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосовується не тільки до торгівців підакцизними товарами, а й до суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор. А з 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до всіх категорій платників податків, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Проте є й винятки. Так, нові правила застосування РРО не стосуються:

- платників єдиного податку І групи ( річний дохід – до 167 МЗП);

- фізосіб, які продають на ринку текстиль, вживані речі, продукти власного підсобного господарства.

Окрім цього, уряд звільнив від використання касових апаратів підприємців, які ведуть роздрібну торгівлю у сільській місцевості. Однак тут теж є свої винятки, тому використовувати РРО у селі необхідно за умови, якщо:

- одночасно ведеться торгівля підакцизними товарами;

- йдеться про дистанційну торгівлю, зокрема, через Інтернет;

- сільрада та рада ОТГ ухвалила рішення про обов'язкове використання РРО.

Фіскалізації також не підлягають розрахунки, здійснені з використанням реквізитів поточних рахунків, відкритих в установах банків.

Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що отримати консультації щодо встановлення, реєстрації та використання РРО та ПРРО платники податків можуть у будь-якій  податковій інспекції Тернопільської області.

 

 

 

До уваги користувачів програмних реєстраторів розрахункових операцій!

Державна податкова служба України повідомляє, що у зв’язку із набранням чинності 01.08.2023 Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», яким, зокрема, внесено зміни до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», відновлено дію абзацу сьомого статті 5 цього Закону, у зв’язку з чим використання ПРРО в режимі офлайн без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, заборонено.

Отже, з 01.08.2023 забороняється робота ПРРО в режимі офлайн, якщо таким ПРРО не отримано діапазон фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером ДПС, які присвоюються розрахунковим документам ПРРО, що працює в режимі офлайн.

ПРРО працює в режимі офлайн лише в період, протягом якого відсутній зв’язок між ПРРО та фіскальним сервером ДПС.

 

 

 

 

Тернопільщина: платники отримали понад 64 тис. адміністративних послуг

Протягом січня-серпня 2023 року фахівці структурних підрозділів ГУ ДПС у Тернопільській області надали 64034 адміністративних послуг, що на 4463 послуги більше, ніж за аналогічний період 2022 року. У тому числі ДПІ та управлінням податкових сервісів у січні-серпні 2023 року надано 43951 адмінпослугу, порівняно з аналогічним періодом 2022 року кількість наданих послуг збільшилася на 3061.

У структурі наданих адміністративних послуг найбільшу питому вагу займають послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків, які були надані 28259 фізичним особам (44,1%), надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, яка була надана 10598 фізичним особам (16,6%), витягів з реєстру платників єдиного податку – 8226 (12,8%), реєстрації платників єдиного податку – 4856 (7,6%).

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь