Новини ОДПС
Чи зобов’язані СГ повідомляти контролюючий орган про зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки
Статтею 18 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами і доповненнями (далі – Закон № 481) встановлено, що на період дії воєнного стану на території України та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування:
1) суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі до 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензії на право зберігання пального, результатів надання інших адміністративних послуг);
2) зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, здійснюється суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на підставі безоплатного подання до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального (далі – декларація).
У декларації зазначаються відомості про:
суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво):
для юридичної особи – організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактний номер телефону, адреса електронної пошти, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або його уповноваженого представника;
для фізичної особи – підприємця – прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України), місце проживання, контактний номер телефону, адреса електронної пошти);
загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.
Декларація може бути подана у довільній формі за вибором суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) нарочно, поштою або в електронному вигляді, в порядку, встановленому ст. 42 Податкового кодексу України.
Право на зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, набувається з моменту подання декларації до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Якщо в період дії воєнного стану на території України та протягом тридцятиденного строку з дня його припинення або скасування контролюючим органом буде виявлено факти зберігання суб’єктом господарювання пального в обсягах понад 2000 літрів без отримання ліцензії та за відсутності належним чином поданої декларації, до такого суб’єкта господарювання застосовується відповідальність, передбачена ст. 17 Закону № 481 за здійснення зберігання пального без ліцензії.
Оскільки облік пального в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового здійснюється автоматично, тому суб’єкти господарювання зберігачі пального для електрогенераторних установок повинні бути внесені в електронний реєстр суб’єктів господарювання, які мають право зберігати таке пальне, без наявності відповідної ліцензії. Суб’єкти господарювання, у яких об’єм складів більше 2000 літрів обліковуються за деклараціями, а суб’єктам господарювання, у яких об’єм складів не перевищує 2000 літрів, необхідно звернутись до ДПС будь яким засобом зв’язку.
Нове у заповненні декларації державного службовця
Відділ з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті НАЗК, інформує про те, що після відновлення декларування 12 жовтня 2023 року, ухвалений Верховною Радою України Закон визначив, що відтепер у розділі декларації 12.1 «Банківські та інші фінансові установи, у тому числі за кордоном, у яких у суб’єкта декларування або членів його сім’ї відкриті рахунки або зберігаються кошти, інше майно» не потрібно вказувати номери рахунки, так звані IBAN. Треба зазначити лише фінансові установи, в яких відкрито банківські рахунки.
Тепер в полі щодо рахунку варто обирати позначку «Не застосовується» у полях «Тип рахунка, індивідуального банківського сейфу (комірки)» та «Номер рахунка, індивідуального банківського сейфу (комірки).
Звертаємо увагу, що відомості про інших фізичних чи юридичних осіб, які мають право розпоряджатися рахунками (банківським сейфом, коміркою) та які відкрили такі рахунки на ім’я суб’єкта декларування, підлягають відображенню.
Також НАЗК забезпечило можливість при заповненні відомостей про об’єкти незавершеного будівництва у виді квартири, кімнати, машиномісця або паркомісця не зазначити відомості про власника земельної ділянки, на якій такий об’єкт будується.
Для цього у блоці полів «Інформація щодо особи, якій належить земельна ділянка, на якій здійснюється будівництво, і прав на неї» необхідно обрати позначки «Не застосовується» та зберегти такі відомості натиснувши кнопку «Додати».
Тож НАЗК виконало закон, а декларанти мають можливість вчасно та без помилок подати декларації за 2021-2023 роки з урахуванням змін, визначених Законом № 3384-IX.
Як в електронному кабінеті при заповненні Заяви про скасування реєстрації РРО за ф. № 4-РРО додати реєстраційне посвідчення за ф. № 3-РРО?
Згідно з п. 1 глави 4 розд. II Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 (далі – Порядок № 547), реєстрація реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) діє до дати скасування реєстрації РРО, що відбувається, зокрема, у випадку, коли суб’єктом господарювання подано заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО (додаток 4 до Порядку № 547) (ідентифікатор форми J/F 1313605) (далі – заява про скасування реєстрації).
Разом із заявою про скасування реєстрації суб’єкт господарювання надає реєстраційне посвідчення за формою № 3-РРО (додаток 3 до Порядку) (ідентифікатор форми J/F 1413405) (далі – реєстраційне посвідчення) (п. 3 глави 4 розд. II Порядку № 547).
Для додавання реєстраційного посвідчення до заяви про скасування реєстрації в Електронному кабінеті необхідно:
в приватній частині Електронного кабінету увійти в розділ «Введення звітності» та натиснути на кнопку «+ Створити»;
у переліку документів для створення обрати «Заява про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій за формою № 4-РРО»;
під кнопкою «+ Створити» поставити позначку (J/F1360102) «Документ довільного формату» та після чого натиснути кнопку «+ Створити»;
у верхній частині створеної та відкритої заяви за формою № 4-РРО біля надпису «Головний документ» натиснути на вкладку «Додатки» та обрати (J/F1360102) «Документ довільного формату»;
заповнити обов’язкові поля форми наступним чином:
номер – порядковий номер документу, що додається;
назва документу – «реєстраційне посвідчення»;
номер документу – номер реєстраційного посвідчення;
дата документу – дата видачі реєстраційного посвідчення;
у поле «Найменування файлу документа» форми необхідно додати електронну версію реєстраційного посвідчення у форматі PDF або PNG або JPG.
Який тип об’єкта оподаткування при заповненні повідомлення за ф. № 20-ОПП необхідно обрати СГ, якщо у довіднику типів об’єктів оподаткування відсутня потрібна назва, як наприклад, продаж кавових напоїв у МАФі?
Обрання відповідного типу об’єкта оподаткування або об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням або через який провадиться діяльність (далі – об’єкт оподаткування), із рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування (далі – довідник) (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html) здійснюється з урахуванням виду діяльності, для якої такий об’єкт оподаткування відкривається, створюється чи реєструється, та відповідності об’єкта за своїм функціональним призначенням до наявного типу у довіднику.
У разі відсутності у довіднику того типу об’єкта оподаткування, який відповідає його назві, суб’єкт господарювання обирає із довідника той тип, який найбільше відповідає змісту, функціональному призначенню та виду діяльності суб’єкта господарювання.
При заповненні повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП), суб’єкт господарювання, який здійснює продаж кавових напоїв у МАФі, обирає тип об’єкта оподаткування, що характеризує відповідний вид діяльності, наприклад: «665 – кафетерій», «322 – магазин-кафе», «691 – кафе-бар». У графі 4 «Найменування об’єкта оподаткування» Повідомлення за ф. № 20-ОПП можна зазначити «Кав’ярня».
Яким чином заповнюється розд. І або розд. ІІ податкової декларація з плати за землю з типом «Уточнююча» для відображення зменшення суми податкового зобов’язання із земельного податку або орендної плати
Підпунктом 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) врегульовано особливості оподаткування платою за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) у період дії воєнного стану в Україні.
Зокрема, за період з 01 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю за земельні ділянки (земельні частки (паї)), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих росією, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих росією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004 із змінами (далі – Перелік територій), та які перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб.
Починаючи з 1 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих росією територіях України, які включені до Переліку територій, плата за землю не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.
Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до Переліку територій.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб), які до набрання чинності Закону України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» відповідно до п. 286.2 ст. 286, 288 ПКУ задекларували за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов’язання з плати за землю за земельні ділянки, що розташовані на територіях, на яких ведуться активні бойові дії, або тимчасово окупованих росією, мають право відкоригувати нараховані податкові зобов’язання з плати за землю за період березень 2022 – грудень 2023 року шляхом подання в порядку, визначеному ПКУ, уточнюючих податкових декларацій.
Внесення змін до податкової звітності регламентовано нормами ст. 50 ПКУ.
Форма податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560 зі змінами та доповненнями (далі – Декларація).
Уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань з плати за землю за земельні ділянки, (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих росією, які включені до Переліку територій, відображаються у Декларації за типом «Уточнююча» із заповненням поля «з урахуванням уточнень з» (число/місяць) (примітка 4 Декларації)).
У розд. І «Розрахунок суми земельного податку» та розд. ІІ «Розрахунок суми орендної плати» Декларації колонки заповнюються наступним чином:
у разі наявності декількох земельних ділянок кількість рядків 1.1-1.n за потреби може бути збільшено/зменшено (примітка 14 Декларації);
значення показників колонок 1-6, 9-16 розд. І та колонок 1-7, 10-17 розд. ІІ переносяться за даними раніше поданої Декларації;
у колонках 7-8 розд. І та 8-9 розд. ІІ зазначається період (кількість днів у неповному місяці та кількість повних місяців), на який не поширюється норма п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, а саме:
оскільки нараховані податкові зобов’язання за січень-лютий 2022 року мають залишитися без змін, то у Деклараціях за 2022 рік зазначаються два місяці;
у Декларації за 2023-й рік у колонці 8 розд. І та колонці 9 розд. ІІ зазначаються кількість повних місяців використання земельних ділянок, крім місяців, в яких відповідні території включені до територій активних бойових дій або тимчасової окупації. Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій;
колонки 18-22 розд. І Декларації не заповнюються (норма п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, не є пільгою);
у колонках 17, 23 розд. І та колонці 18 розд. ІІ Декларації зазначаються суми платежів за фактичний період володіння/користування щодо кожної земельної ділянки;
у підсумкових рядках 2 у колонках 17, 23 розд. І та колонці 18 розд. ІІ Декларації зазначаються загальні суми платежів за фактичний період володіння/користування щодо всіх земельних ділянок, вказаних у рядках 1.1-1.n Декларації.
При поданні щомісячної Декларації сума земельного податку (колонка 17 розд. І Декларації) або сума орендної плати (колонка 18 розд. ІІ Декларації) розраховується як для Декларації за рік, а у колонці розд. ІІІ, що відповідає звітному місяцю, зазначаються показники за звітний місяць (примітка 18 до Декларації).
За 11 місяців до місцевих бюджетів Тернопільщини надійшло понад 7,8 млрд грн податків і зборів
Податкові надходження до місцевих бюджетів області протягом січня-листопада цього року склали 7 млрд 819,6 млн грн (з врахуванням надходжень по платниках, які перебувають на обліку в Офісі великих платників (відповідно до п.64.7 ПКУ) та з врахуванням вимог Закону України від 8 листопада 2023 року № 3428-XI «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України»).
Серед платежів, які поповнили скарбниці територіальних громад Тернопілля, акцизний податок (з початку року надійшло 290,5млн грн), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (284,1 млн грн), земельний податок та орендна плата (523,7 млн грн), єдиний податок (941,2 млн грн).
Лише у листопаді цього року доходи місцевих бюджетів від податкових надходжень склали 525,8 млн гривень.
Головне управління ДПС у Тернопільській області дякує сумлінним платникам за фінансову підтримку держави у складний воєнний час!
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області