Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 29.12.2023 14:21
Кількість переглядів: 196

Фото без опису

 

 

Чи є платником рентної плати за спеціальне використання води СГ, який використовує воду, отриману шляхом забору з криниці у власній господарській діяльності та для санітарно-гігієнічних потреб?

Відповідно до п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками рентної плати за спеціальне використання води (далі – рентна плата) є, зокрема, первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів.

Згідно з частинами другою та третьою ст. 42 Водного кодексу України водокористувачі можуть бути первинними і вторинними.

Первинні водокористувачі – це ті, які мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води, а також отримують воду з каналів зрошувальних і осушувальних систем, водосховищ, ставків, водогосподарських систем, каналів та водогонів (водопроводів) міжбасейнового та внутрішньобасейнового перерозподілу водних ресурсів.

Пунктом 255.2 ст. 255 ПКУ визначено, що не є платниками рентної плати водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та платників єдиного податку.

Для цілей ст. 255 ПКУ під терміном «санітарно-гігієнічні потреби» слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

Згідно із п.п. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 ПКУ рентна плата обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої) водних об’єктів, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів.

При перевищенні водокористувачами встановленого річного ліміту використання води рентна плата обчислюється і сплачується у п’ятикратному розмірі виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів (п.п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).

За понадлімітне використання води рентна плата обчислюється за кожним джерелом водопостачання окремо згідно з установленими ставками рентної плати та коефіцієнтами (п.п. 255.11.14 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).

За відсутності у водокористувача дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води рентна плата справляється за весь обсяг використаної води, що підлягає оплаті як за понадлімітне використання (п.п. 255.11.15 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).

Таким чином, суб’єкт господарювання, який використовує воду, отриману шляхом забору з власної криниці, є первинним водокористувачем та платником рентної плати у разі використання ним води на інші, крім задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, цілі. При цьому рента плата сплачується за весь фактичний обсяг використаної води.

При відсутності у суб’єкта господарювання дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води рентна плата обчислюється і сплачується у п’ятикратному розмірі.

 

 

 

Як заповнюється рядок «порядковий №» податкової декларації з податку на нерухомість

Форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 10.11.2022 № 371) (далі – Декларація), передбачає заповнення рядка «порядковий №» Декларації із зазначенням у рядку 1 заголовної частини Декларації типу Декларації: «звітна», «звітна нова» або «уточнююча».

Згідно з приміткою 2 інформації до Декларації в рядку «порядковий №» заголовної частини Декларації зазначається номер Декларації арабськими цифрами, починаючи з одиниці, послідовно за порядком зростання кількості поданих з початку року таких Декларацій.

Так, якщо це перша Декларація у звітному році, то подається «звітна» Декларація, в рядку «порядковий №» якої проставляється «01», а у полі «звітна» – позначка «Х».

Якщо після надання у звітному році «звітної» Декларації виникла необхідність уточнення або зміни об’єктів, бази оподаткування, податкових зобов’язань по тій самій територіальній громаді, і якщо така необхідність виникла до 20 лютого включно, платник може подати Декларацію з типом «звітна нова» (проставляється позначка «Х» у полі «звітна нова»).

Оскільки «звітна» Декларація вже подана, то «звітна нова» Декларація – це вже друга подана Декларація у поточному році, тому порядковий номер Декларації «02».

Якщо платник податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, подає до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування першу «уточнюючу» Декларацію, де уточнюється нарахована сума податку після настання граничного терміну подання Декларації, то у полі «уточнююча» проставляється позначка «Х», обов’язково зазначається реєстраційний номер Декларації в контролюючому органі, яка уточнюється, а у рядку «порядковий №» проставляється «03».

 

 

 

 

Оновлення інформації про зміну податкової адреси в Електронному кабінеті

В Електронному кабінеті адреса реєстрації та/або фактичного проживання відображається у режимі «Загальна інформація про платника» меню «ЕК для громадян». У зазначеному режимі зміна інформації про адресу відбувається автоматично наступного робочого дня після дати формування повідомлення про результати обробки Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків – форма № 5ДР, у якому заявник інформується про внесення змін в реєстраційні дані.

У випадках, коли у вищенаведені терміни зміна адреси в Електронному кабінеті не відбувається, платник податків для усунення проблеми може письмово звернутися до ДПС, зокрема скориставшись меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету.

 

 

 

До бюджету від підприємств Тернопільщини надійшло 28,3 млн грн екологічного податку

За 11 місяців цього року суб’єкти господарювання Тернопільщини, які здійснюють викиди забруднюючих речовин, перерахували до бюджетів усіх рівнів 28,3 млн грн екологічного податку. Порівняно з аналогічним періодом 2022 року надходження зросли майже на 5,2 млн гривень.

Із загальної суми до спеціального фонду місцевих бюджетів спрямовано 8,8 млн гривень.

Нагадаємо, що екологічний податок – це загальнодержавний обов'язковий платіж, який справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об'єкти забруднюючих речовин, розміщення відходів, фактичного обсягу радіоактивних відходів, що тимчасово зберігаються їх виробниками, фактичного обсягу утворених радіоактивних відходів та з фактичного обсягу радіоактивних відходів, накопичених до 1 квітня 2009 року.

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь