A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 28.02.2024 16:33
Кількість переглядів: 48

Фото без опису

 

 

 

Які відомості повинна містити довідка про доходи фізособи для реалізації права на застосування податкової знижки

Відповідно до п.п. «в» п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи за встановленою формою.

На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

При цьому особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку (п.п. «в» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).

Враховуючи те, що затвердженої форми довідки про доходи, яку повинні надавати податкові агенти на вимогу платника податків, нормами чинного законодавства не передбачено, то довідка надається у довільній формі, в якій, крім загальної інформації про фізичну особу (П. І. Б, реєстраційний номер облікової картки, період роботи), зазначається обов’язково наступна інформація:

сума нарахованого оподатковуваного доходу (помісячно та загальною сумою);

розмір та сума податкової соціальної пільги;

сума нарахованого та утриманого податку на доходи фізичних осіб.

 

 

 

 

За який період не застосовуються штрафні санкції та пеня за порушення законодавства про єдиний внесок?

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня   2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464).

Відповідно до п. 9 .1 примітка 11 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 встановлено, що тимчасово штрафні санкції, визначені частиною одинадцятою статті 25 Закону №2464, не застосовуються за такі порушення, вчинені у період з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19):

  • несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;
  • неповна сплата або несвоєчасна сплата суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);
  • несвоєчасне подання звітності, передбаченої цим Законом, до податкових органів. При цьому абзаци другий та третій пункту 7 частини одинадцятої статті 25 Закону №2464 щодо такого порушення, вчиненого у період з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовується.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню (п. 9.2 примітка 11 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464).

Згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27 червня 2023 року №651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» відмінено з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Законом України від 30 червня 2023 року №3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» внесено зміни до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464, а саме:

 «9 примітка 21. Тимчасово за порушення, вчинені у період з початку дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, до 1 серпня 2023 року, штрафні санкції, визначені частиною одинадцятою статті 25 Закону №2464, не застосовуються»;

«9 примітка 22. Тимчасово, на період з початку дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, до 1 серпня 2023 року, платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за цей період підлягає списанню».

Відтак, зважаючи на Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-I, яким визначено, що воєнний стан в Україні введено із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року та враховуючи положення пунктів 9 примітка 21 – 9 примітка 22 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464, якими встановлено кінцеву дату незастосування контролюючим органом штрафних санкцій та пені – 01.08.2023, контролюючими органами не застосовуються штрафні санкції та пеня за порушення законодавства про єдиний внесок починаючи з 24.02.2022 по 31.07.2023 на підставі зазначених пунктів.

Враховуючи викладене вище, контролюючі органи застосовують штрафні санкції, визначені частиною одинадцятою статті 25 Закону № 2464, та пеню за порушення, вчинені у період до 01.03.2020 та починаючи з 01.08.2023.

 

 

 

 

Яким чином виправити помилку ФОП за віком або особі з інвалідністю, яка подала Додаток 1 у складі Податкової декларації платника ЄП – ФОП з типом «Звітна», який не потрібно було подавати?

Форму Податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – Декларація), затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578 із змінами і доповненнями (далі – Наказ № 578).

Згідно з нормами частини четвертої статті 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) особи, зазначені, зокрема, у п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464, звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), якщо вони отримують пенсію за віком або за вислугу років, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» із змінами та доповненнями, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Якщо відповідно до інформації, наданої Пенсійним фондом України відповідно до протоколів обміну, в реєстрі страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування інформаційної системи ДПС по платнику встановлено ознаку «Особа з інвалідністю» або ознаку «ФО пенсіонер за віком», у такої особи згідно з приписами частини четвертої ст. 4 Закону № 2464 відсутній обов’язок нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, оскільки згідно з нормами Наказу № 578 Додаток 1 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (далі – Додаток 1) до Декларації не подається та не заповнюється фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку першої – третьої груп, відповідно до пп. 296.2 та 296.3 ст. 296 глави 1 розд. XIV Податкового кодексу України, за умови дотримання ними вимог, визначених частинами четвертою та шостою ст. 4 Закону № 2464, що дає право на звільнення таких осіб від сплати за себе єдиного внеску. Такі особи можуть подавати Додаток 1 до Декларації виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (примітка 10 до Декларації).

Якщо платником, на якого поширюється, зокрема, дія п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464, помилково подано Декларацію з типом «Звітна», яка містить у своєму складі Додаток 1, в якому самостійно визначено базу нарахування єдиного внеску та суми, що підлягають сплаті, то такий платник подає нову Декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання Декларації за такий самий звітний період з типом Декларації «Звітна нова». При цьому, обов’язково заповнюються всі рядки та графи розд. 9 Додатка 1 за період визначений у графі 8 (примітка 1 Додатка 1 до Декларації).

При поданні Декларації з виправленими показниками після закінчення граничного строку подання Декларації платником зазначається тип декларації «Уточнююча».

При цьому обов’язково заповнюються всі рядки та колонки розд. 9 Додатка 1 до Декларації за період, визначений у графі 8. Для визначення уточнених зобов’язань зі сплати єдиного внеску заповнюється розд. 10 Додатка 1 (примітка 2 Додатка 1 до Декларації).

 

 

 

          Майже 538 млн гривень податку на доходи фізичних осіб надійшло від платників Тернопільщини у січні

Упродовж січня цього року до зведеного бюджету від платників податків області надійшло 537,6 млн гривень податку на доходи фізичних осіб.  

Значну частку загальних надходжень, що становить 336,6 млн гривень, перераховано до місцевих бюджетів. Ще 201 млн гривень податку на доходи фізичних осіб отримав державний бюджет.  

Варто зазначити, що податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення місцевих бюджетів, а відповідно фінансового забезпечення територіальних громад, розвитку їхньої інфраструктури. Запорукою позитивної динаміки у сплаті ПДФО є сумлінне ставлення більшості представників бізнесу Тернопільщини до офіційного працевлаштування та своєчасного перерахування податків і зборів із заробітної плати.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь