A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 20.03.2024 14:33
Кількість переглядів: 74

Фото без опису

 

 

Щодо необхідності дотримуватись вимог Порядку заповнення реквізитів платіжної інструкції

Головне управління ДПС у Тернопільській області звертає увагу платників податків щодо необхідності дотримуватись вимог Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також при їх поверненні, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 148 від 22.03.2023.

Обов'язковим реквізитом платіжної інструкції є реквізит «Призначення платежу», під час заповнення якого для платника у разі сплати податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави на бюджетний/небюджетний/єдиний/депозитний рахунок передбачено поля встановленого формату:

"Код виду сплати";

"Додаткова інформація запису" (рекомендуємо при заповненні цього поля додатково зазначати ЄДРПОУ/РНОКПП фактичного платника);

"Номер рахунку" (при сплаті на єдиний рахунок, відкритий у Казначействі на ім'я ДПС);

             "Сума податку" (при сплаті на єдиний рахунок, відкритий у Казначействі на ім'я ДПС);

             "Інформація про податкове повідомлення (рішення)" (у разі сплати на єдиний рахунок, відкритий у Казначействі на ім'я ДПС).

Також наголошуємо на необхідності коректного заповнення полів платіжної інструкції «Код платника/фактичного платника» та «Платник/фактичний платник», передбаченими Інструкцією про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, завтердженою Постановою НБУ №163 від 29.07.2022 (зі змінами та доповненнями несеними постановою Правління Національного банку України  від 24 грудня 2023 року № 179). Нагадуємо, що відповідно до п.38.2 ст.38 ПКУ сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, – податковим агентом або представником платника податку.

 

 

 

Щодо податку на нерухомість за об’єкти нежитлової нерухомості, які тимчасово не використовуються у господарській діяльності у зв’язку з реконструкцією, капітальним ремонтом, простоєм, не пов’язаними з війною

Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

До об’єктів оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, належать, зокрема, об’єкти нежитлової нерухомості (п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПКУ) – будівлі, їх складові частини, що не є об’єктами житлової нерухомості (будівлі готельні, офісні, торговельні, гаражі, будівлі промислові та склади, будівлі для публічних виступів, господарські (присадибні) будівлі, інші будівлі) (п.п. 14.1.129 прим. 1 п. 14.1 ст. 14 ПКУ) та є земельним поліпшенням, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення майна, тварин, рослин, збереження інших матеріальних цінностей, провадження економічної діяльності (п.п. 14.1.15 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Підпунктом 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ визначено перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Підпунктом 69.22 п 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначені умови та порядок за яких податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки не нараховується та не сплачується, зокрема, за об’єкти житлової/нежитлової нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, за знищені чи пошкоджені об’єкти в умовах воєнного стану.

При цьому, ПКУ не містить норм щодо припинення виконання податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти нерухомості, що перебувають у власності суб’єкта господарювання, але тимчасово не використовуються у його діяльності у зв’язку з реконструкцією, капітальним ремонтом, простоєм тощо, тому за такі будівлі податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується на загальних підставах.

 

 

 

 

ГУ ДПС у Тернопільській області нагадує, що порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 р. та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2018 р. за №1102/32554 (далі – Порядок №733).

Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі - Довідка), що надається відповідно до Порядку №733, формується за відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Для отримання Довідки платникові необхідно подати заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі - Заява), форму якої затверджено додатком 2 до Порядку №733. 

Заява подається платником у паперовій або електронній формі: у паперовій формі – до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника; в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: http://cabinet.tax.gov.ua/login з дотриманням вимог законів України від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями. Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису. Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику створити та надіслати Заяву за формою J1300306 (для юридичних осіб) або F1300306 (для фізичних осіб).

Якщо Заяву подано до територіального органу ДПС не за основним місцем обліку, платнику формується друга квитанція про неприйняття з інформацією про те, що Заява заповнена з порушенням вимог Порядку № 733.

Абзацом шостим п.3 Порядку №733 передбачено, що Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого Довідку буде подано платником (п. 3 Порядку №733). 

Для заповнення таких обов’язкових реквізитів у пунктах 3 та 4 форми Заяви передбачено відповідні поля. Зокрема, у пункті 3 форми Заяви передбачено заповнення реквізитів нормативно-правового акту, положеннями якого передбачено необхідність підтвердження відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, або надання відповідної довідки. Такі вимоги містяться у чисельних законах України, нормативно-правових актах Кабміну Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади тощо.

Найбільш поширеною підставою є Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, для сільськогосподарських підприємств та фермерських господарств це Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва» від 01.03.2017 № 130 та Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів» від 29.04.2015 № 300, для визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час» від 27.01.2023 №76, якими передбачено необхідність підтвердження відсутності у платника заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).

Отже, на цій підставі заповнений пункт 3 Заяви матиме вигляд: «3. Довідку прошу надати відповідно до вимог: Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року.

Для правильного заповнення Заяви потрібно зазначити усі реквізити нормативно-правового акта за уніфікованим шаблоном відображення, необхідні для його ідентифікації:

  • вид (Закон України або ЗУ (скорочений варіант), постанова Кабінету Міністрів України або постанова КМУ (скорочений варіант), наказ міністерства, постанова Правління Національного банку України або постанова Правління НБУ (скорочений варіант);
  •  індивідуальну назву, що зазначається у лапках («….»);
  •  порядковий номер (знак «№» та арабські або арабсько-римські цифри, знаки «-». «/»);
  •  дата приймання, оформлену словесно-цифровим (25 грудня 2015 року) або цифровим способом (25.12.2015).

У пункті 4 Заяви зазначається найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого буде подано Довідку.

Тому відсутність у пункті 4 Заяви інформації про особу, до якої буде подано Довідку, - наприклад пункт 4 Заяви: «за вимогою», «не визначено», «тендерному комітету» або власної назви платника, зазначеної у пункті 2 цієї ж Заяви, - є неприпустимим.

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви (п. 4 Порядку №733).

Перевірка наявності/відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, здійснюється за даними інформаційно - комунікаційної системи контролюючих органів на дату формування Довідки з урахуванням наявності/відсутності податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих) за основним та неосновними місцями обліку такого платника.

Строк дії Довідки становить десять календарних днів з дати її формування. У Довідці обов'язково зазначається термін її дії.

Якщо платник не отримав Довідку, сформовану у паперовій формі, до закінчення строку її дії, така Довідка зберігається в уповноваженому органі.

Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.

Довідка надається платнику безоплатно.

За наявності у платника за даними інформаційної системи контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки. Лист вручається особисто платнику (його законному чи уповноваженому представникові) або надсилається платнику у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України.

Довідка про відсутність заборгованості надається лише за умови подання платником належним чином оформленої Заяви та за відсутності на дату формування Довідки заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

 

 

 

                  Представники бізнесу Тернопільщини використовують у своїй роботі майже 16,5 тисяч РРО та ПРРО

Станом на початок березня на території Тернопільської області платники податків зареєстрували 16438 реєстраторів розрахункових операцій. Зокрема, класичних касових апаратів зареєстровано 4496 у 3186 суб’єктів господарювання, з яких 415 юридичних осіб та 2771 фізична особа. У січні-лютому цього року платники податків зареєстрували 130 РРО та скасували 164. 

Більшість представників бізнесу обирає для роботи зручні програмні РРО. Так, на території області станом на початок березня їх зареєстровано 11942 у 8680 суб’єктів господарювання. У тому числі ПРРО юридичних осіб – 235, ПРРО фізичних осіб – 8445. У січні-лютому платники податків зареєстрували 727 ПРРО та скасували 373.

Принагідно нагадуємо, що згідно із Законом України №1017-ІХ від 01.12.2020 року, застосування РРО чи ПРРО при готівкових розрахунках з покупцями стало обов’язковим для усіх суб’єктів господарювання, окрім платників єдиного податку першої групи, з 1 січня 2022 року. А в рамках дії Закону України №3219 від 30.06.2023 року з 1 жовтня 2023 року відновлено застосування штрафних санкцій за порушення представниками бізнесу використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО).

Просимо представників бізнесу бути відповідальними перед державою та покупцями товарів/користувачами послуг, проводити усі готівкові розрахунки через РРО/ПРРО та видавати фіскальний чек.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь