Новини ОДПС
Чи потрібно подавати уточнюючу податкову декларацію про майновий стан і доходи, якщо ФОП на загальній системі оподаткування не вказала значення граф 6 і 7 рядка 10.11 розд. ІІ та податкові зобов’язання розд. V податкової декларації, однак додаток Ф2 заповнений вірно
Відповідно до п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду.
Форма податкової декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи».
Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім, обмежень визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинною на час подання уточнюючого розрахунку (п. 50.1 ст. 50 ПКУ).
Уточнення (виправлення) сум податкового зобов’язання фізичної особи – підприємця при самостійному виявленні помилок здійснюється у розд. VI «Розрахунок податкових зобов’язань у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок у попередніх звітних періодах» податкової декларації.
Як заповнюються звіти щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв з використанням кодів продукції: 33; 40; 59
Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» зі змінами та доповненнями (далі – Наказ № 49) затверджено, зокрема Форму звіту № 1-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту» (далі – Звіт № 1-РС) та порядок її заповнення, Форму звіту № 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» (далі – Звіт № 2-РС) та порядок її заповнення, Форму звіту № 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» (далі – Звіт № 1-ОА) та порядок її заповнення.
При цьому у Звітах № 1-РС, № 2-РС, № 1-ОА передбачено відображення показників у графах «Вид продукції» та «Код продукції», які заповнюються згідно з додатком до Наказу № 49, відповідно до якого:
до коду 33 відноситься вид продукції «Вина виноградні», у тому числі коди 34, 37; до коду 40 відноситься вид продукції «Виноматеріали», у тому числі коди 41, 42, 43, 46; до коду 59 відноситься вид продукції «Лікеро-горілчані вироби», у тому числі коди 60-63.
Отже, продукція, яка відноситься до кодів 34, 37, 41, 42, 43, 46, 60-63 відображається у звітах щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв двічі: перший раз як самостійний код та вид продукції (34, 37, 41, 42, 43,46, 60-63) та другий – у складі відповідного коду та виду продукції, до складу якого такий код та вид віднесено (33, 40, 59).
Тобто значення показників продукції:
за кодом 33 «Вина виноградні» повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 34, 37;
за кодом 40 «Виноматеріали» повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 41, 42, 43, 46;
за кодом 59 «Лікеро-горілчані вироби» повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 60 – 63.
Водночас не відображення у відповідних звітах обсягів продукції у графах «Вид продукції» та «Код продукції», у тому числі, по кодам 34, 37, 41, 42, 43,46, 60-63, вважається наданням звіту з недостовірними даними незалежно від заповнення показників по кодам 33, 40, 59.
Коли суб’єкт господарювання направляв Z-звіти сформовані РРО/ПРРО до фіскального сервера, однак в Електронному кабінеті інформація щодо таких звітів відображається не в повному обсязі
У приватній частині Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua), у режимі «Зведені звіти» меню «Дані РРО» надається можливість на отримання зведених звітів по днях (заданий період не повинен перевищувати 1 місяць) та в режимі «Чеки» меню «Дані РРО» надається можливість на отримання інформації даних фіскальних чеків (заданий період не повинен перевищувати 1 місяць).
Отже, якщо суб’єкт господарювання, який направляв Z-звіти сформовані реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмними РРО до фіскального сервера, однак в Електронному кабінеті інформація щодо таких звітів відображається не в повному обсязі, то для перевірки та з’ясування причин виникнення помилки необхідно зробити скріншот з Елекронного кабінету та надіслати його з інформацією про помилку до ДПС на електронну пошту prro@tax.gov.ua.
Про податкові перевірки розповіли онлайн у ДПС в області
Нещодавно у Головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбулася Інтернет-конференція спільно з інформаційним порталом 0352.ua на тему «Податкові перевірки: важливі нюанси для зустрічі з контролюючими органами». В онлайн-режимі з платниками спілкувався начальник управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Тернопільській області Віктор Притула.
Посадовця запитували, як відбувається відбір платників податків до проведення фактичних перевірок, де Віктор Притула зазначив, що здійснюється доперевірочний аналіз діяльності суб’єктів господарювання. Фактичні перевірки проводяться при встановленні податкових ризиків в частині можливих порушень при здійсненні розрахунків із споживачами (наприклад: не проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, проведення таких операцій на неповну суму готівки, проведення розрахункових операцій з видачею фіскального касового чека на товари (послуги), які не містять обов’язкових реквізитів), використання праці найманих осіб без укладання трудового договору, здійснення господарської діяльності без державної реєстрації.
Особлива увага при відборі до проведення перевірок приділяється тим суб’єктам господарювання, які звітують про низькі виторги, проведені через реєстратори розрахункових операцій та програмні РРО. До перевірки відбирають суб’єкти господарювання, обсяги доходу яких не відповідають мінімальним витратам у зв’язку з отриманням такого доходу.
Під час Інтернет-конференції дописувачі отримали відповіді також на запитання, зокрема, як відбувається відбір платників для проведення документальних планових перевірок у 2024 році. При формуванні плану-графіку проведення документальних планових перевірок на 2024 рік враховувалися показники позитивної динаміки рівнів сплати податку на прибуток та податку на додану вартість по відповідній галузі за дев'ять місяців 2023 року, а після настання граничних строків для подання річної звітності враховуються показники за 2023 рік.
Віктор Притула під час онлайн спілкування розповів і про законодавчі новації. А саме, що з 16.06.2024 набудуть чинності зміни щодо порядку подання та розгляду заперечень до актів перевірок в частині можливості для платника податків або його представника брати участь у розгляді таких заперечень в режимі відеоконференції. При цьому, повідомлення про розгляд заперечень в режимі відеоконференції надсилається платнику податків в електронному вигляді в електронний кабінет.
А з 1 липня цього року набудуть чинності зміни щодо зменшення терміну на проведення документальної перевірки з питань щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та з від'ємного значення з цього податку до 40 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку – за днем її фактичного подання (замість 60 календарних днів).
Під час онлайн-спілкування платники податків, що брали участь у Інтернет-конференції, отримали відповіді на усі запитання, які їх цікавили.
Тернопільщина: 3,7 млн грн штрафних санкцій нарахували за порушення при торгівлі алкоголем, тютюном та пальним
Упродовж січня-квітня цього року фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області провели 285 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним.
За результатами проведених перевірок встановлено 256 порушень Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального», Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших нормативно-правових актів, що регулюють виробництво та обіг алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального. Зокрема:
- 42 факти роздрібної торгівлі тютюновими виробами з полиць самообслуговування;
- 29 фактів реалізації дитячого асортименту, що імітують тютюнові вироби;
- 27 фактів невидачі розрахункового документа (чек), незабезпечення ведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів;
- 23 факти торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими за встановлені максимально роздрібні ціни;
- 14 фактів реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка;
- 13 фактів торгівлі тютюновими виробами без наявності ліцензії;
та інші порушення.
Внаслідок перевірок підприємцям донараховано штрафних (фінансових) санкцій на суму 3 млн 709,4 тис. гривень.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області