Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 30.05.2024 14:01
Кількість переглядів: 83

Фото без опису

 

 

Грошова компенсація (відшкодування) судових витрат: чи включати до доходу платника єдиного податку (першої-третьої груп)

Статтею 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено порядок визначення доходів та їх склад для платників єдиного податку першої-третьої груп.

Відповідно до п.п. 1 п. 292.1 ст. 292 ПКУ доходом платника єдиного податку є: для фізичної особи - підприємця - дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, доходи у вигляді бюджетних грантів, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

Згідно з п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПКУ господарська діяльність – діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Суми коштів, що повертаються платнику єдиного податку, за рішенням суду як відшкодування судових витрат (судового збору та витрат, пов’язаних з розглядом справи), не є доходом отриманим від господарської діяльності, тому такі кошти не включаються до складу доходу платників єдиного податку. При цьому такий дохід включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого платника як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах визначених ПКУ.

 

 

 

Сьогодні останній день для сплати податків, зборів (платежів)

Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що 30 травня 2024 року останній день щоб сплатити:

- акцизний податок за квітень 2024 року (п. 57.1 ст. 57 та п.п. 222.1.1 п. 222.1 ст. 222 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);

- військовий збір з нарахованого, але не виплаченого доходу за квітень 2024 року (п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п. 16підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ);

- ПДФО:

● із загальної суми доходів у вигляді процентів, нарахованих за квітень 2024 року на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці (п. 170.4 ст. 170 ПКУ);

● з нарахованого, але не виплаченого доходу за квітень 2024 року (п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 ПКУ);

- земельний податок та/або орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за квітень 2024 року (п. 287.3 та п. 287.4 ст. 287 ПКУ);

- Податок на додану вартість за квітень 2024 року (п. 57.1 ст. 57 та п. 203.2 ст. 203 ПКУ);

- рентну плату:

● за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за квітень 2024 року (п. 257.5 ст. 257 ПКУ));

● за користування  радіочастотним ресурсом України за квітень 2024 року (п. 257.5 ст. 257 ПКУ);

● за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами за квітень 2024 року (п. 257.5 ст. 257 ПКУ);

● за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за квітень 2024 року (п. 257.5 ст. 257 ПКУ).

 

 

 

Чи надсилається повідомлення про надання інформації щодо КЕП на відповідальних осіб при зміні керівника, якщо право підпису залишено за працівниками, про що вже інформовано контролюючий орган

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі – ПКУ), законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору (абзац перший п. 42.6 ст. 42 ПКУ).

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження (абзац другий п. 42.6 ст. 42 ПКУ).

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках, передбачених п. 42.6 ст. 42 ПКУ, зокрема отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків (абзац четвертий п. 42.6 ст. 42 ПКУ).

Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155 (абзац третій п. 42.6 ст. 42 ПКУ).

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок) (п. 3 розд. ІІІ Порядку).

Згідно з п. 4 розд. ІІІ Порядку до Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах електронних підписів усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – кваліфікований або удосконалений електронний підпис керівника і останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки.

Відповідно до вимог Порядку у разі зміни керівника дія Повідомлення, яке підписувалось попереднім керівником, припиняється. Тому, незалежно від того, що право підпису залишено за працівниками, по яких інформація подавалась до контролюючого органу, за підписом нового керівника направляється Повідомлення (за кодом форми J1391104) із зазначенням відповідальних осіб.

 

 

 

Щодо інформації, яка зазначається в рядку 14 «вид операції» фіскального касового чека

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції (далі – фіскальний чек), створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний РРО (далі – ПРРО) QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти.

Форма та зміст розрахункового документа встановлені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 13).

Згідно з п. 1 розд. II Положення № 13 фіскальний касовий чек на товари (послуги) – розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) РРО або ПРРО при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою № ФКЧ-1, наведений у додатку 1 до Положення № 13.

Фіскальний касовий чек видачі коштів (далі – видатковий чек) – розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) РРО або ПРРО під час проведення розрахунків у разі видачі коштів покупцеві під час повернення товару, рекомпенсації послуги, прийнятті цінностей під заставу та в інших випадках. Фіскальний касовий чек видачі коштів за формою № ФКЧ-2, наведений в додатку 2 до Положення № 13.

Пунктом 2 розд. II Положення № 13 визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою № ФКЧ-1, має містити обов’язкові реквізити, зокрема, такі як «вид операції» (рядок 14 фіскального касового чека).

При цьому, рядки 11-18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО (п. 4 розд. ІІ Положення № 13).

Згідно з п. 56 частини першої ст. 1 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1591-IX) платіжна картка – електронний платіжний засіб у вигляді пластикової чи іншого виду картки.

Крім того, загальні вимоги до порядку емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням визначені постановою Правління Національного банку України вiд 29 липня 2022 року № 164 «Про затвердження Положення про порядок емісії та еквайрингу платіжних інструментів» (далі – Положення № 164).

Підпунктом 24 п. 3 розд. І Положення № 164 визначено, що платіжна операція – це дія, ініційована користувачем, із внесення, переказу або зняття коштів незалежно від правовідносин між платником і отримувачем, які є підставою для цього.

Враховуючи викладене, в рядку 14 «вид операції» фіскального касового чека зазначається: операція з приймання коштів з рахунку покупця, наприклад: «Оплата», «Продаж» тощо або операція з видачі коштів на рахунок покупця, наприклад: «Повернення», «Видача» тощо.

 

 

 

 

«ПромоДень на публічній службі» відбувся у ЗУНУ

У Західноукраїнському національному університеті відбувся інформаційний захід «ПромоДень на публічній службі», ініційований Західним міжрегіональним управлінням Національного агентства України з питань державної служби. Участь в даному заході взяла начальник управління персоналу Головного управління ДПС у Тернопільській області Галина Сокаль, яка розповіла студентам про переваги та гарантії державної служби та, зокрема, роботи в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області.

Податківиця акцентувала увагу на аспектах працевлаштування на державну службу в період дії воєнного стану та закликала студентів пробувати свої сили на публічній службі, адже за теперішніми студентами майбутнє публічної служби в Україні.

Упродовж заходу учасники працювали у зацікавлених групах, обговорювали побудову образу ідеального публічного службовця, розглянули переваги й недоліки публічної служби, вимоги до публічних службовців, ставлення суспільства до роботи службовців та напрями змін у цій сфері.

 

 

 

 

Майже 40 тисяч адмінпослуг отримали платники податків Тернопільщини з початку року

У січні-квітні 2024 року фахівці структурних підрозділів ГУ ДПС у Тернопільській області надали 39735 адміністративних послуг, що на 9193 послуги більше, ніж за аналогічний період 2023 року. У тому числі ДПІ та управлінням податкових сервісів за чотири місяці року надано 27665 адмінпослуг. Порівняно з аналогічним періодом 2023 року на 5690 збільшилася кількість наданих послуг.

У структурі наданих адміністративних послуг найбільшу питому вагу займають послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків, які були надані 14608 фізичним особам (36,7%), надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, яка була надана 9663 фізичним особам (24,3%), витягів з реєстру платників єдиного податку – 3029 (7,6%), реєстрації платників єдиного податку – 2161 (5,4%).

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь