Новини ОДПС
Внесено зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних
З 25 вересня 2024 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2024 року № 1088 «Про внесення змін до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», відповідно до якої внесені зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі – Порядок № 1246).
Порядок № 1246, зокрема, доповнено новими пунктами 26 та 27 щодо тривалості операційного дня для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) на період до припинення або скасування воєнного стану та запроваджено правила реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування та їх скасування в межах дії режиму експортного забезпечення:
• операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк їх реєстрації, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин;
• реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування, поданих для реєстрації у день, на який припадає граничний строк їх реєстрації, та надсилання квитанції здійснюється не пізніше наступного операційного дня з дня подання для реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування;
• тимчасово, на період дії режиму експортного забезпечення, запровадженого Кабінетом Міністрів України відповідно до статті 19² Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», реєстрація податкових накладних, у яких відображена операція з вивезення за межі митної території України товарів, до яких застосовано режим експортного забезпечення, та розрахунків коригування до них здійснюється з урахуванням таких особливостей:
- реєстрація зазначених податкових накладних/розрахунків коригування та надсилання квитанції здійснюється протягом трьох операційних днів з дня їх подання для реєстрації,
- реєстрація зазначених податкових накладних/розрахунків коригування скасовується через 30 календарних днів з дати реєстрації податкової накладної, протягом яких на відповідні товари не було оформлено митну декларацію, що підтверджується даними Держмитслужби. У такому випадку до ЄРПН вносяться відомості щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких скасовано, а також формується квитанція в електронній формі про скасування реєстрації зазначених податкових накладних/розрахунків коригування, яка надсилається платнику податків 2 протягом операційного дня. У такій квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкових накладних та розрахунків коригування, реєстрацію яких скасовано.
Заповнення платіжної інструкції під час сплати платежів до бюджету та фондів: відповіді на актуальне
Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що ДПС України надано відповіді на питання щодо заповнення платіжної інструкції під час сплати платежів до бюджету та фондів. Ознайомитись можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/splata-podatkiv-ta-edinogo-vnesku--povernennya-platejiv-z-byudjetu/zapovnennya-rekvizitiv-platijnoi-instruktsii/798188.html.
Обмеження граничної суми готівкового розрахунку на розрахунки з особою, яка здійснює незалежну професійну діяльність
Відповідно до п. 6 розд. ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148), суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:
1) між собою – у розмірі до 10000 (десяти тисяч) грн включно;
2) з фізичними особами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн включно.
Суб’єкти господарювання у разі зняття готівкових коштів із рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит надавачів платіжних послуг підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні надавачам платіжних послуг для здійснення заходів належної перевірки клієнта з урахуванням ризик-орієнтованого підходу.
Платежі понад установлені граничні суми проводяться через надавачів платіжних послуг шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення коштів до кас надавачів платіжних послуг для подальшого їх переказу на рахунки. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.
Обмеження, установлене в п. 6 розд. II Положення № 148, стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою платіжного інструменту.
Згідно з п. 7 розд. ІІ Положення № 148 фізичні особи мають право здійснювати розрахунки готівкою:
1) із суб’єктами господарювання протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн включно.
Платежі на суму, що перевищує 50000 грн, проводяться через надавачів платіжних послуг шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення коштів до кас надавачів платіжних послуг для подальшого їх переказу на рахунки;
2) між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн включно.
Платежі на суму, яка перевищує 50000 грн, здійснюються шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення та/або переказу коштів на рахунки. Таким чином, якщо особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, не зареєстрована як фізична особа – підприємець, то на готівкові розрахунки з такою особою не поширюється обмеження в розмірі 10000 (десяти тисяч) гривень.
Водночас на розрахунки з такою особою поширюється обмеження у розмірі 50000 (п’ятдесяти тисяч) гривень.
Як в податковій декларації екологічного податку з позначкою «уточнююча» виправляються показники раніше поданої декларації, в якій виявлено помилки?
Відповідно до абзацу першого п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Форма податкової декларації екологічного податку затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 (далі – Декларація).
Згідно з приміткою 1 до Декларації невід’ємною частиною Декларації є 6 (шість) типів додатків: додатки 1-6.
Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування – викиди в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти та інші.
За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання для такого об’єкта оподаткування, до Декларації не додається.
Якщо платник екологічного податку здійснює виправлення самостійно виявлених помилок, за період, що минув, шляхом подання уточнюючого розрахунку, то такому платнику необхідно подати Декларацію з позначкою «уточнююча» та додаток(и) до неї з позначкою «уточнюючий».
За кожний податковий період, в якому виявлені помилки, подаються окремі Декларації з позначкою «уточнююча». Декларація з позначкою «уточнююча» подається разом з тими додатками, в яких виявлені помилки, та у зв’язку з цим уточнюються податкові зобов’язання за відповідним видом об’єкта та/або додатки за об’єктами оподаткування, які не були подані разом зі звітною Декларацію.
У Декларації та додатку(ах) до неї заповнюються всі рядки усіх розділів з урахуванням приміток. У разі подання Декларації та додатків до неї на паперових носіях за відсутності значення рядок прокреслюється, а у разі подання Декларації засобами електронного зв’язку – не заповнюється. Вартісні показники Декларації та додатків зазначаються у гривнях з копійками.
Зокрема, в уточнюючій Декларації та додатку(ах) до неї у рядках 1.1 та 1.2 звітний (податковий) період та звітний (податковий) період, що уточнюється, заповнюються однаковими значеннями, що відповідають звітному (податковому) періоду, що уточнюється: квартал – І, ІІ, ІІІ, ІV та рік.
Показники рядків 5.1/5.2 (сума різниці між цими рядками), 7 (сума цих рядків) додатків 1 переносяться до рядків 4.1.1, 4.1.2 Декларації відповідно.
Показники рядків 5.1/5.2 (сума різниці між цими рядками), 7 (сума цих рядків) додатків 2 переносяться до рядків 4.2.1, 4.2.2 Декларації відповідно.
Показники рядків 5.1/5.2 (сума різниці між цими рядками), 7 (сума цих рядків) додатків 3 переносяться до рядків 4.3.1, 4.3.2 Декларації відповідно.
Показники рядків 5.1/5.2 (сума різниці між цими рядками), 7 (сума цих рядків) додатків 4,5,6 переносяться до рядків 4.4.1, 4.4.2 Декларації відповідно.
До інтегрованої картки платника із додатків переносяться наступні грошові зобов’язання, зазначені у:
рядку 5.1 – податкове зобов’язання, що збільшується;
рядку 5.2 – податкове зобов’язання, що зменшується;
рядку 7 – сума штрафу.
Водночас тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених ст. 50 ПКУ, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених п. 50.1 ст. 50 ПКУ, та пені (п.п. 69.38 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
Майже 3,3 млн грн надійшло до місцевих бюджетів Тернопільщини за місця для паркування транспортних засобів
Упродовж восьми місяців цього року до місцевих бюджетів Тернопільської області від платників надійшло 3 млн 294,7 тис. грн збору за місця для паркування транспортних засобів. Це на 182,5 тис. грн більше, як за аналогічний період минулого року.
Зокрема, фізичні особи – платники податків протягом січня-серпня 2024 року сплатили 1 млн 810,3 тис. грн збору за місця для паркування, а юридичні особи – 1 млн 484,4 тис. гривень.
Нагадуємо, що платник збору за місця для паркування транспортних засобів, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що провадить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на земельній ділянці не за місцем реєстрації такого платника збору, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як платника збору у контролюючому органі за місцезнаходженням земельної ділянки.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області