Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ГУ ДПС у Тернопільській області

Дата: 18.10.2024 15:35
Кількість переглядів: 24

Фото без опису

Як здійснити попередній запис до центру обслуговування платників

 

Шановні платники! Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що для отримання послуг в Центрах обслуговування платників (далі – ЦОП) запроваджено дистанційний запис – Електронну чергу. Платники податків мають можливість звернутись до Контакт-центру ДПС, щоб здійснити попередній запис до ЦОП та обрати необхідну адміністративну послугу.

Для запису до Електронної черги необхідно відкрити офіційну сторінку ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/: у розділі «Е-сервіси»/банер «Контакт-центр» https://tax.gov.ua/others/kontakt-tsentr/ ).

1. Знаходимо банер «Контакт-центр» або безпосередньо переходимо за посиланням  https://tax.gov.ua/others/kontakt-tsentr/ натискаємо на нього та відкриваємо банер «Контакт-центр». 

Знаходимо посилання для запису до чат-боту «Viber» та тиснемо на посилання «натисніть тут», або скануємо QR-код за посиланням «Viber» .

https://tax.gov.ua/data/material/000/tinyMce/8efe4d17b2dd305c607a179e7fd21a8a.jpeg

У чат-боті, що відкрився, тиснемо кнопку для відправки свого номеру телефону. 

2.   Обираємо напрям інформаційно-довідкових послуг за допомогою кнопок:

  • ПДВ
  • Податок на прибуток підприємств
  • ПДФО, військовий, ЄСВ
  • Акциз, борг, ліцензування
  • Єдиний, РРО
  • Екологічний, рента, облік платників
  • Місцеві, мито, ЗЕД, оскарження
  • Права, обов’язки, відповідальність
  • Стан обробки звітності

3.   Надалі, з’єднавшись з оператором чату, зазначаємо наступні дані:

  • Прізвище, ім’я та по батькові
  • Область, місто та ЦОП, до якого бажаєте записатись  в електронну чергу
  • Дату та час відвідування
  • Адресу електронної пошти
  • Контактний номер телефону

4.  Зазначаємо питання, з якого бажаємо відвідати ЦОП. 

Наприклад: отримати довідку про доходи за 2023 рік, подати облікову картку фізичної особи - платника податків за формою № 1ДР або подати заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків за формою № 5ДР тощо.

5. Після введення необхідної інформації електронний талон надійде на вказану Вами електронну пошту або в месенджер Viber.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

Землевласники Тернопільщини сплатили до бюджету майже 487 млн грн земельної плати

 

За 9 місяців цього року платники податків області забезпечили надходження земельного податку та оренди землі в сумі 486 млн 794,3 тис. гривень. Це перевищило надходження січня-вересня 2023 року на 57,9 млн грн або ж на 13,5 відсотків.

Більша частина цього платежу – внесок юридичних осіб. Адже вони перерахували з початку року 358,4 млн грн плати за землю, що на 50 млн грн більше, ніж за дев’ять місяців минулого року.

Фізособи поповнили скарбниці місцевих громад, сплативши 128,4 млн грн плати за землю. 

Нагадаємо, надходження від земельної плати у повній сумі спрямовуються до місцевих бюджетів, тож є одним з важливих бюджетоформуючих платежів громад.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

Новації у ДПС: функціонування системи управління податковими ризиками

Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що на виконання Національної стратегії доходів до 2030 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі. 

Зазначений проєкт передбачає впровадження в організацію та діяльність Державної податкової служби України міжнародних підходів до управління, що ґрунтуються на управлінні податковими ризиками (комплаєнс-ризиками), з метою підвищення рівня дотримання платниками податків своїх податкових обов’язків. 

Зосереджуючись на ідентифікації системних проблем та розробці стратегій для їх вирішення, ДПС активно працює над впровадженням системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками). Це є важливим етапом у діяльності ДПС, спрямованим на забезпечення дотримання платниками податків законодавства. 

Такий підхід дозволяє не лише виявити та уникнути потенційних порушень, а й розробити систему стратегій для їх запобігання та вирішення, враховуючи комплексну природу податкових ризиків, а застосування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) значно збільшить ефективність функціонування податкової системи. 

Детальніше у банері «Система управління податковими ризиками (комплаєнс-ризики)» https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Принципи Національної стратегії доходів до 2030 року

Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що для реформування податкової та митної політик і перегляду процесів їх адміністрування у грудні 2023 року Уряд затвердив Національну стратегію доходів до 2030 року (далі – НСД). 

НСД – це дорожня карта реформування податкової служби, яка буде реалізовуватись поетапно. Вона розрахована на 6 років, тобто реформи будуть впроваджуватися поступово до 2030 року. 

Заходи реформування податкової та митної політики, податкового та митного адміністрування, викладені в НСД, ґрунтуються на таких принципах: 

Стабільності: Збереження поточної бази оподаткування доходів юридичних та фізичних осіб, забезпечення її цілісності є умовою від якої напряму залежить стабільність доходів України в довгостроковій перспективі. Комбінація заходів щодо забезпечення надходження доходів та диверсифікації їх структури повинна сприяти стабільності, визначеності та достатності надходжень для цілей бюджету. 

Нейтральності: Політика та адміністрування повинні сприяти досягненню рівності та справедливості оподаткування у спосіб, який не впливає на збільшення або зменшення конкурентоздатності платників податків. Політика повинна реагувати на внутрішні та глобальні економічні виклики і конкуренцію, яка породжується тінізацією економіки. 

Справедливості: Політика повинна бути спрямована на мінімізацію регресивності та сприяння горизонтальної та вертикальної справедливості платниками податків. 

Важливим є досягнення принципу справедливості через використання розподільної ролі податків, враховуючи фіскальну спроможність платників податків. Критичним є недопущення запровадження економічно необґрунтованих пільг та преференцій, які не передбачають забезпечення соціальної справедливості або економічного зростання. 

Доброчесності: Політика повинна бути спрямована на забезпечення дотримання контролюючими органами принципу доброчесності, посилення антикорупційних заходів та підвищення довіри до податкових та митних органів з боку суспільства. 

Безумовним пріоритетом є забезпечення конфіденційності та захисту даних в системах контролюючих органів. 

Інтегрованості: Максимальне наближення політики і адміністрування до вимог міжнародних стандартів та забезпечення виконання зобов’язань, що випливають із членства України у міжнародних організаціях є запорукою тісної інтеграції України у світову економіку. 

Ефективності: При розробці політики слід враховувати спроможність органів влади щодо забезпечення збирання надходжень та адміністрування доходів. Це має досягатися шляхом вдосконаленням управління процесами адміністрування, їх цифровізацією, підвищенням якості використання даних контролюючими органами. 

Розвитку: Політика та стратегії повинні забезпечувати підтримку відбудови, післявоєнної реконструкції та відновлення економіки України, стимулювання розвитку її виробничого та експортного потенціалу. Політика має передбачати запровадження необхідних інструментів для підтримки інвестицій з урахуванням тих, які використовуються в країнах ЄС. 

З актуальними матеріалами щодо впровадження НСД платники податків можуть ознайомитися на вебпорталі ДПС у спеціальній рубриці «Національна стратегія доходів» https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

Сплата платежів з використанням єдиного рахунку

Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що правила заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску на єдиний рахунок, визначені п. 6 розділу ІІ Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції (платіжний документ) під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом від 22.03.2023 № 148, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2023 за № 528/39584. 

При сплаті коштів на єдиний рахунок, відкритий у Казначействі на ім’я ДПС, платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції може: 

1) не визначати напрям/напрями спрямування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки. 

У такому випадку платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює тільки поле «Додаткова інформація запису» з інформацією щодо переказу коштів у довільній формі.  

При цьому платник, використовуючи засоби електронного кабінету, може:  

- визначити напрям/напрями спрямування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки; 

- не визначати напрям/напрями спрямування коштів з єдиного рахунка. У такому разі кошти перераховуються з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки на підставі податкової інформації, визначеної пунктом 351.5 статті 351 Кодексу; 

2) самостійно визначити напрям/напрями спрямування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки. 

У такому випадку платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює з переліку полів, наведених у пункті 1 розділу ІІ цього Порядку, такі поля: 

«Номер рахунку» – заповнюється номер бюджетного/небюджетного рахунку; 

«Сума податку» – заповнюється сума, яка має бути зарахована на бюджетний/небюджетний рахунок; 

«Інформація про податкове повідомлення (рішення)» – заповнюється номер податкового повідомлення-рішення/рішення/вимоги та/або рішення щодо єдиного внеску (у разі якщо кошти сплачуються на підставі таких документів); 

«Додаткова інформація запису» – заповнюється інформація щодо переказу коштів у довільній формі. 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

Чи мають право платники ЄП (першої-третьої груп), які використовують сонячні панелі для власних потреб, перебувати на спрощеній системі оподаткування?

 

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено у главі 1 розд. ХІV «Спеціальні податкові режими» Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до п. 291.2 ст. 291 ПКУ спрощена система оподаткування обліку та звітності – це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів.

Пунктом 291.5 ст. 291 ПКУ визначені види діяльності, за умови здійснення яких фізичні особи – підприємці не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп.

Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп суб’єкти господарювання, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин) (п.п. 3 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ).

Підпунктом 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що підакцизні товари (продукція) – товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які ПКУ встановлено ставки акцизного податку.

Згідно з п. 215.1 ст. 215 ПКУ до підакцизних товарів, зокрема, належить електрична енергія.

Відповідно до п. 11 частини першої ст. 1 Закону України від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII «Про ринок електричної енергії» виробництво електричної енергії – діяльність, пов’язана з перетворенням енергії з енергетичних ресурсів будь-якого походження в електричну енергію за допомогою технічних засобів, крім діяльності із зберігання енергії.

Згідно з п.п. 14.1.29 п. 14.1 ст. 14 ПКУ відновлювальні джерела енергії – джерела вітрової, сонячної, геотермальної енергії, енергії хвиль та припливів, гідроенергії, енергії біомаси, газу з органічних відходів, газу каналізаційно-очисних станцій, біогазів.

Оскільки електрична енергія є підакцизним товаром, платники єдиного податку першої-третьої груп не мають права здійснювати виробництво та продаж електричної енергії.

Водночас мають право перебувати на спрощеній системі оподаткування платники, які здійснюють виробництво електричної енергії з відновлюваних джерел енергії, в т. ч. з енергії сонячного випромінювання за допомогою власної сонячної електростанції та використовують її виключно для власних потреб, за умови дотримання глави 1 розд. ХІV ПКУ, зокрема, відсутності в реєстрі платників єдиного податку видів діяльності щодо виробництва електроенергії, її передачі від генеруючих систем до пунктів розподілення, розподілення та продаж споживачам.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь