Новини ГУ ДПС у Тернопільській області
Додавання алкоголю у каву – без нарахування акцизного податку
Підпунктом 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що об’єктом оподаткування акцизним податком є, зокрема, операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (крім тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах).
До підакцизних товарів належать, зокрема спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння) (п. 215.1 ст. 215 ПКУ).
Згідно з п.п. 14.1.5 п. 14.1 ст. 14 ПКУ алкогольні напої – продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відс. об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу «живого» бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відс. об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.
Відповідно до УКТ ЗЕД шоколад та інші готові харчові продукти з вмістом какао, в тому числі які містять алкоголь, віднесені до коду 1806; кава – 0901, чай – 0902 та не є підакцизними.
Пунктом 2.2 Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 № 219, встановлено, що суб’єкти господарської діяльності при виготовленні продукції власного виробництва повинні додержуватися технологічних режимів виробництва продукції (сумісність продуктів, їх взаємозаміна, режим холодного й теплового оброблення сировини тощо), визначених збірниками рецептур страв, кулінарних, борошняних кондитерських і булочних виробів.
Таким чином, суб’єкт господарювання ресторанного господарства не повинен сплачувати акцизний податок з роздрібної торгівлі фірмових страв, кулінарних, кондитерських та борошняних виробів, кави, чаю або шоколаду, до яких відповідно до нормативних документів на їх виготовлення, затверджених в установленому порядку, додано алкогольні напої, оскільки кінцева продукція не є підакцизною.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Онлайн про заповнення платіжних інструкцій на сплату податків і зборів
Нещодавно у Головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбулася Інтернет-конференція спільно з інформаційним порталом 0352.ua на тему «Важливе про сплату податків і зборів». В онлайн режимі з платниками спілкувалася начальниця управління економічного аналізу ГУ ДПС у Тернопільській області Наталія Стецько.
Дописувачі детально просили розповісти про нюанси заповнення платіжних інструкцій на сплату податків і зборів. Посадовиця звернула увагу на перелік обов’язкових реквізитів платіжної інструкції, які заповнюються платниками податків, який визначено Інструкцією про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 163, та Порядком заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148.
Запитували про заповнення 3-х реквізитів: «Призначення платежу»; «Код платника»; «Код фактичного платника». Податківиця роз’яснила, що реквізит «Призначення платежу» заповнюється згідно з прикладами, наведеними у Порядку № 148, а обов’язковий реквізит «Код платника» заповнюють всі платники, які сплачують податки, збори, інші платежі та єдиний внесок. При цьому юридичні особи у реквізиті «Код платника» зазначають код ЄДРПОУ, фізичні особи – підприємці та громадяни – податковий номер. А реквізит «Код фактичного платника» юридичними особами (за відокремлені підрозділи, представництва), фізичними особами – підприємцями та громадянами.
Декілька запитань було щодо механізму сплати платежів з використанням єдиного рахунку. Платники податків, які використовують єдиний рахунок, можуть обирати напрямки перерахування коштів на бюджетні/небюджетні рахунки або не вказувати їх, дозволяючи автоматичне спрямування коштів на підставі податкової інформації. Також вони можуть самостійно заповнити платіжну інструкцію, вказавши відповідні реквізити для сплати податків. Платіжна інструкція може включати кілька платежів, кожен з яких оформлюється окремо.
Крім того, посадовиця висвітлила переваги використання Електронного кабінету та повідомила, що при необхідності можна отримати кваліфіковану практичну допомогу податківців щодо використання електронних сервісів ДПС України та рекомендувала платникам в Електронному кабінеті користуватися режимом «Стан розрахунків з бюджетом», який дозволяє переглядати зведену інформацію по кожному виду платежу, зокрема: орган ДПС, назву податку, код платежу та бюджетний рахунок.
Під час онлайн спілкування платники податків, що дописували під час Інтернет-конференції, отримали відповіді на усі запитання, які їх цікавили.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Інформаційна кампанія щодо впровадження реформ та управління змінами
Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що стратегічними цілями Національної стратегії доходів (НСД) є:
забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності через збереження рівня мобілізації доходів та зменшення потреби у зовнішньому фінансуванні;
забезпечення адаптації законодавства України до законодавства ЄС та виконання міжнародних зобовʼязань України в частині податкової політики та адміністрування;
зміцнення доброчесності та довіри до контролюючих органів через посилення антикорупційних заходів та підвищення прозорості і ефективності процедур управління;
підвищення рівня дотримання податкового законодавства платниками податків та контролюючими органами;
створення та впровадження сучасних цифрових рішень податкового адміністрування.
Для інформування платників податків на вебпорталі ДПС створено спеціальну рубрику «Національна стратегія доходів», де розміщуються всі актуальні матеріали щодо впровадження НСД.
Детальніше: https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Чи передбачена відповідальність до торговців, які не можуть забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані товари (послуги), у зв’язку з форс-мажорними обставинами
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 року № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» (далі – Постанова № 894) визначено умови та строки, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків, зокрема, з використанням електронних платіжних засобів, за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно. Поетапне запровадження такого обов’язку передбачено з 01.01.2023 і складається з чотирьох етапів.
Тобто діючим законодавством встановлений обов’язок торговців забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків, зокрема, з використанням електронних платіжних засобів, за продані ними товари (надані послуги) відповідно до положень Постанови № 894.
Згідно з ст. 163 прим 15 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів – тягне за собою накладення штрафу на фізичну особу – підприємця, посадових осіб юридичної особи від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дія, передбачена частиною першою ст. 163 прим. 15 КУпАП, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Разом з тим, відповідно до п.п. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 Податкового кодексу України, при виникненні форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) як надзвичайних та невідворотних подій, які об’єктивно унеможливлюють виконання обов’язків, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, умови щодо настання відповідальності не виникають. Обов’язок доведення існування таких форс-мажорних обставин покладається на платника податків.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Понад 7,1 млн грн штрафних санкцій сплатили порушники при торгівлі алкоголем, тютюном та пальним
Упродовж січня-вересня цього року фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області провели 561 перевірку суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним.
За результатами проведених перевірок встановлено 472 порушення Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального», Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших нормативно-правових актів, що регулюють виробництво та обіг алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального. Зокрема:
- 69 фактів роздрібної торгівлі тютюновими виробами з полиць самообслуговування;
- 52 факти реалізації дитячого асортименту, що імітує тютюнові вироби;
- 48 фактів невидачі розрахункового документа (чек), незабезпечення ведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів;
- 47 фактів торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими за встановлені оптово-відпускні або роздрібні ціни;
- 44 факти ненадання документів при проведенні фактичної перевірки;
- 36 фактів реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка;
- 33 факти торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії;
- 18 фактів торгівлі тютюновими виробами без наявності ліцензії;
- 10 фактів продажу алкоголю неповнолітнім;
- 9 фактів продажу тютюнових виробів неповнолітнім;
інші порушення.
Внаслідок перевірок підприємцям донараховано штрафних (фінансових) санкцій на суму 7 млн 119 тис. гривень.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області