Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 08.11.2024 15:32
Кількість переглядів: 67

Фото без опису

 

 

До уваги платників Тернопільщини! Щодо ліквідації окремих ДПІ та центрів обслуговування платників

Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що на виконання Національної стратегії доходів України до 2030 року, з метою узгодження системи державних податкових інспекцій з адміністративно-територіальним устроєм, визначених постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», відповідно до наказів ДПС України від 07.10.2024 № 742 «Про внесення змін до наказу ДПС від 04.02.2022 № 91» і № 747 «Про затвердження переліку державних податкових інспекцій» у зв’язку із затвердженням структури і штатного розпису ліквідовано 14 із 17 діючих ДПІ ГУ ДПС у Тернопільській області та повністю ліквідовано з 8 листопада 2024 року центри обслуговування платників у містах Підгайці, Ланівці, Шумськ, Монастириська.

Для забезпечення якісного та своєчасного обслуговування платників податків, зокрема щодо отримання «Реєстраційного номера облікової картки платника податків»; «Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору» та «Внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта» можна звернутись у будь-який центр обслуговування платників.

Решта послуг надаються за місцем реєстрації (проживання) юридичної чи фізичної особи, зокрема у семи ЦОП Тернопільської ДПІ, п’яти ЦОП Чортківської ДПІ і одному ЦОП Кременецької ДПІ.

Окрім того, за наявності електронного цифрового підпису, платники податків можуть отримати послугу, сформувавши запит через електронний кабінет платника податків (cabinet.tax.gov.ua).

Порядок надання адміністративних послуг та взірці заповнення відповідних заяв  розміщено на субсайті Головного управління ДПС у Тернопільській області у розділі «Адміністративні послуги».

 

 

 

 

Чи відмовлять у видачі довідки про відсутність заборгованості за наявності сум грошових зобов’язань, які оскаржуються

Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (далі – Порядок № 733), визначає механізм надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка).

Відповідно до п. 5 Порядку № 733 перевірка наявності/відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, здійснюється за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів на дату формування Довідки з урахуванням наявності/відсутності податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника.

За відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, відповідний контролюючий орган, уповноважений здійснювати заходи з погашення податкового боргу, формує Довідку.

За наявності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки. Лист вручається особисто платнику (його законному чи уповноваженому представникові) або надсилається платнику у порядку, встановленому ст. 42 глави 1 розд. II Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) (п. 8 Порядку № 733).

Відповідно до п. 56.2 ст. 56 ПКУ у разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.

Згідно з п. 56.15 ст. 56 ПКУ скарга, подана із дотриманням строків, визначених абзацом першим п. 56.3 ст. 56 ПКУ, зупиняє виконання платником податків грошових зобов’язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов’язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Абзацами першим та четвертим п. 56.18 ст. 56 ПКУ встановлено, що з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Відповідно до абзаців першого та другого п. 2 глави 13 розд. ІV Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5 (далі – Порядок № 5), інформація щодо початку/продовження та результатів адміністративного або судового оскарження податкового повідомлення-рішення вноситься до інформаційної системи працівником структурного підрозділу територіального органу ДПС, яким податкове повідомлення-рішення було сформовано, на підставі документів, зазначених у розд. VII Порядку № 5 (заяви – оскарження податкового повідомлення-рішення, ухвали суду про відкриття провадження, рішення про результати розгляду скарги (заяви), рішення суду, прийнятого по суті), протягом трьох днів з дати отримання такого документа.

На підставі інформації про початок/продовження у законодавчо встановлені строки процедури адміністративного оскарження (скарга (заява) платника податків) або про початок/продовження процедури судового оскарження нарахована сума податків вважається неузгодженою, а в інтегрованій картці платника відображаються облікові показники (операції) щодо її виключення.

Враховуючи зазначене, наявність сум грошових зобов’язань, які оскаржуються в адміністративному (судовому) порядку, не є підставою для відмови платнику податків у наданні Довідки.

Слід зазначити, що формою Заяви про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, що є додатком 2 до Порядку № 733, передбачено інформування платником податків про триваючий процес оскарження в адміністративному або судовому порядку суми грошового зобов’язання шляхом проставляння відповідної позначки.

 

 

 

Яку інформацію відобразити у полі «зазначити пункт, статтю нормативно-правового акта» заяви за ф. № 8-ОПП для видачі довідки за ф. № 12-ОПП?

Підстави та порядок зняття з обліку у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб визначені статтею 67 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Пунктом 16.1.10 п. 16.10 ст. 16 ПКУ визначено, що платник податків зобов’язаний повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов’язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та фізичних осіб – підприємців, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), контролюючі органи отримують у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДПС.

Для таких платників податків, згідно з п. 11.10 розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі – Порядок № 1588), до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог (у разі наявності грошових зобов’язань та/або заборгованості зі сплати податків і зборів), а також у день отримання запиту від суб’єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до ЄДР у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДПС відомості:

про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП (далі – відомості за ф. № 30-ОПП);

про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою № 31-ОПП (далі – відомості за ф. № 31-ОПП).

При наявності заборгованості зі сплати податків і зборів відомості за ф. № 30-ОПП разом із додатками надсилаються (видаються) комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору) або особі, відповідальній за погашення грошових зобов’язань або податкового боргу, що є такою згідно з п. 97.4 ст. 97 глави 9 розд. II ПКУ, за їх зверненням.

Отже, для платників податків, які включені до ЄДР, подання заяви про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП (додаток 14 до Порядку № 1588) (далі – Заява за ф. № 8-ОПП) є не обов’язковим.

Відповідно до пп. 11.2-11.4, 11.18, 11.20, 11.23 та 11.24 розд. ХІ Порядку № 1588 платники податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в ЄДР, а також щодо яких законом або нормативно-правовим актом Кабінету Міністрів України, для проведення ліквідації або реорганізації вимагається довідка про зняття з обліку платника податків за формою № 12-ОПП (далі – довідка за ф. № 12-ОПП) (додаток 17 до Порядку № 1588), зобов’язані подати до контролюючого органу за основним місцем обліку Заяву за ф. № 8-ОПП та копії документів, визначені розд. ХІ Порядку № 1588.

Таким платникам податків для проведення реєстрації ліквідації, реорганізації, закриття або припинення діяльності платника податків замість відомостей за ф. № 30-ОПП видається довідка за ф. № 12-ОПП (п.11.12 розд. ХІ Порядку № 1588).

Форма Заяви за ф. № 8-ОПП передбачає можливість звернення платника податків для отримання наступних документів: відомостей за ф. № 30-ОПП (у разі наявності такої заборгованості), відомостей за ф. № 31-ОПП з доданим планом реорганізації, або довідки за ф. № 12-ОПП.

При цьому встановлення відмітки у полі «зазначити пункт, статтю нормативно-правового акта» заяви за ф. № 8-ОПП передбачено для випадку отримання платником податків довідки за ф. № 12-ОПП, яке заповнюється відповідно до ст. 67 ПКУ, п. 65.10 ст. 65 ПКУ (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність), та/або інших нормативно-правових актів, які регулюють питання припинення діяльності платників податків.

Наприклад, для нерезидентів, визначених у п. 64.5 ст. 64 ПКУ зазначаються наступні дані: «пункт 67.5 статті 67 Податкового кодексу України».

Таким чином, якщо при заповненні заяви за ф. № 8-ОПП платник податків бажає отримати відомості про наявність заборгованості за ф. № 30-ОПП або відомості за ф. № 31-ОПП, то поле «зазначити пункт, статтю нормативно-правового акта» не заповнюється, а для отримання довідки за ф. № 12-ОПП – заповнюється відповідний пункт ст. 67 ПКУ, п. 65.10 ст. 65 ПКУ (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність), та/або інших нормативно-правових актів, які регулюють питання припинення діяльності платників податків.

 

 

Новий сервіс від ДПС – «Е-повідомлення»

Державною податковою службою України з метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску розроблено та впроваджено новий сервіс «Е-повідомлення».

Платники податків, користувачі електронного кабінету, мають можливість отримувати в розділі Вхідні/вихідні документи/Вхідні/Повідомлення електронне інформаційне повідомлення про помилкову сплату платежів та миттєво здійснювати направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковуються такі суми, заяву про перерахування коштів в електронному форматі.

В інформаційному повідомленні про помилкову сплату платежів за формою J/F14900 (додається) зазначаються реквізити платіжної інструкції, а саме код територіального органу ДПС, код територіальної громади, код та назва платежу, дата, номер та сума платіжної інструкції, бюджетний або небюджетний рахунок IBAN.

Поряд з цим, посадові особи, які за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є керівником підприємства, установи, організації, чи самозайнятою особою, чи фізичною особою - платником податків, також мають можливість отримувати додаткове повідомлення шляхом приєднання до сервісу «Info TAX».

 

 

Понад 730 млн грн податку на прибуток спрямували до бюджету підприємства Тернопільщини

Упродовж січня-жовтня цього року платники податків – юридичні особи області сплатили до Зведеного бюджету України 730,4 млн грн податку на прибуток підприємств. Зокрема, до державного бюджету підприємства перерахували 655,5 млн грн, а до місцевих бюджетів – 74,9 млн гривень. Як повідомив в.о. начальника ГУ ДПС у Тернопільській області Руслан Цвігун, порівняно з відповідним періодом минулого року надходження до зведеного бюджету збільшилися на 14,8 млн гривень.

До загального фонду зведеного бюджету платники за 10 місяців спрямували 7,2 млн грн частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій.

Нагадаємо, що порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств визначено статтею 137 Податкового кодексу України. Платіж нараховується платником самостійно. Базова ставка податку на прибуток підприємств становить 18 відсотків.

 

                                                                           Сектор інформаційної взаємодії

                                                                          Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь