Новини Тернопільської митниці
Гаряча лінія» на тему «Як отримати митні та транзитні спрощення: прості рішення для бізнесу»
У сучасних реаліях митні процедури залишаються одним із найважливіших аспектів роботи бізнесу, особливо для підприємств, що займаються зовнішньоекономічною діяльністю. Однак для багатьох підприємців процедура отримання спрощень видається справжнім випробуванням. Щоб не лише інформувати, але й надати конкретні інструменти для швидкого та зручного митного оформлення і транзиту товарів через територію України у Тернопільській митниці організували "гарячу лінію" під назвою "Як отримати митні та транзитні спрощення: прості рішення для бізнесу».
Учасники мали змогу отримати вичерпні відповіді на ключові питання. Ось, до прикладу, кілька з них:
Які переваги надають підприємству митні та транзитні спрощення?
Стосовно митних спрощень, то найцікавішим для бізнесу є спрощення «процедура випуску за місцезнаходженням», що дозволяє здійснювати митне оформлення товарів безпосередньо на власному об'єкті без заїзду на митний термінал.
Разом із спрощенням «процедура випуску за місцезнаходженням» також використовується «самостійне накладання пломб спеціального типу», що дозволяє підприємству самостійно проводити пломбування товарів під час їх вивезення з власного об'єкта.
«Загальна гарантія» (а також гарантія зі зменшенням базової суми на 50% або 70% та звільнення від гарантії) дозволяє забезпечувати сплату митних платежів без необхідності «заморожувати» кошти на рахунку.
«Загальна гарантія» є обов'язковою умовою для застосування «процедури випуску за місцезнаходженням», оскільки товари після прибуття на об'єкт підприємства поміщуються в режим тимчасового зберігання (потребують гарантування).
«Загальну гарантію» можна отримати й окремо, без будь-яких інших спрощень, використовуючи для звичайного гарантування сплати митних платежів (наприклад, під час оформлення попередньої декларації). У такому випадку «загальну гарантію» може застосувати як сам декларант, так і його митний брокер (поширюючи власну гарантію на товари свого клієнта).
Транзитні спрощення застосовуються до товарів, які перевозяться в процедурі спільного транзиту (згідно з Конвенцією).
Транзитні спрощення «статус авторизованого вантажоодержувача /вантажовідправника» дозволяють завершити/розпочати спільний транзит на авторизованому об'єкті.
«Використання загальної гарантії» (у т. ч. зі зменшенням референтної суми на 50% або 70%, а також звільнення від гарантії) - застосовується лише для гарантування операцій спільного транзиту.
Щодо транзитного спрощення «самостійне накладання пломб спеціального типу», то воно тотожне митному і дозволяє підприємству самостійно проводити пломбування товарів під час їх вивезення з власного об'єкта.
Як отримати доступ до спрощень?
Спрощення може отримати підприємство-резидент, що виконує будь-яку роль в міжнародному ланцюзі постачання товарів (виробник, експортер, імпортер, митний представник, перевізник, експедитор, утримувач складу) та відповідає критеріям, визначеним статтею 14 Митного кодексу України (дотримання вимог митного та податкового законодавства України, а також відсутність фактів притягнення до кримінальної відповідальності; належна система ведення бухгалтерського обліку, комерційної та транспортної документації; стійкий фінансовий стан; забезпечення практичних стандартів компетенції або професійної кваліфікації відповідальної посадової особи підприємства).
Які документи необхідно подати для отримання транзитних спрощень?
Для отримання транзитних спрощень, необхідно подати до Держмитслужби 2 документи:
- заяву про надання авторизації на застосування транзитного спрощення;
- анкету самооцінки підприємства.
Форми зазначених документів та пояснення до їх заповнення затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2022 р. № 1092 “Деякі питання реалізації положень Митного кодексу України щодо надання авторизації”.
При заповненні анкети самооцінки важливо враховувати не тільки пояснення до анкети самооцінки, але й алгоритм проведення митними органами оцінки відповідності підприємства критеріям.
Належно та в повному обсязі заповнена анкета самооцінки дозволить підприємству уникнути отримання відмови у проведені оцінки відповідності підприємства критеріям, скоротити строки проведення оцінки відповідності, значно збільшити ймовірність отримання спрощень.
Підприємство нещодавно подало документи на отримання статусу АЕО. Коли очікувати розгляду заяви та, власне, набуття статусу АЕО?
Попередній розгляд заяви може здійснюватися не більше 30 днів, а проведення оцінки відповідності критеріям АЕО – не більше 120 днів.
Однак, якщо у підприємства уже є наявні авторизації, тобто для їх надання уже здійснювалася оцінка відповідності підприємства критеріям та/або умовам авторизації щодо якої подається заява, такий строк може бути зменшено до 5-ти і 15-ти днів відповідно.
Який строк дії спрощень?
Отримані спрощення діють безстроково.
Що вважаться підтвердженням того, що підприємство отримало право застосовувати ті чи інші спрощення?
Підтвердженням є наказ Держмитслужби та відповідна авторизація на застосування спрощень.
Зазначимо, що під час «гарячої лінії», підприємці отримали чіткі рекомендації, як оптимізувати свою роботу завдяки митним спрощенням. Учасники дізналися про переваги швидкого оформлення товарів, зменшення витрат і ризиків, а також про умови отримання транзитних гарантій.
Надходження до держбюджету перетнули рубіж у 7 млрд грн
За підсумками одинадцяти місяців 2024 року суб’єкти ЗЕД, які здійснюють зовнішньоекономічні операції у зоні діяльності Тернопільської митниці, перерахували до держскарбниці 7,1 млрд гривень, що на 1,7 млрд грн більше ніж аналогічного періоду минулого року.
У розрізі митних платежів найбільше коштів надійшло від сплати податку на додану вартість – понад 6 млрд гривень. Також сплачено 733 млн гривень мита і понад 171 млн грн акцизного податку. Інші надходження склали 4,3 млн гривень.
Дякуємо бізнесу за співпрацю, яка допомагає досягати таких вагомих результатів.
Продовжуємо працювати для підтримки економіки країни!