Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 14.01.2025 15:46
Кількість переглядів: 35

Фото без опису

 

 

 

Заповнення реквізитів платіжної інструкції під час сплати бюджетних/небюджетних платежів

Головне управління ДПС у Тернопільській області з метою недопущення випадків обліку сплачених коштів, згідно платіжних інструкцій, як «нез’ясовані надходження», що стає причиною виникнення податкового боргу у платників, нагадує про необхідність дотримання вимог Наказу Міністерства фінансів України від 22.03.2023 №148 «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за №528/39584 (далі-Порядок).

Новий Порядок заповнення платіжних реквізитів при сплаті податків, запроваджений для спрощення заповнення платіжних документів, передбачає використання структурованого формату з мінімальною кількістю полів завдяки стандарту ISO 20022 та системі електронних платежів СЕП -4.0. 

Дотримання вимог Порядку, вказаного вище, гарантує своєчасне зарахування коштів сплачених платниками податків. Особливу увагу просимо звернути на коректне зазначення ідентифікаційного номеру платника податків-фізичної особи.

Так, додаткової ідентифікації потребують платіжні документи, які були сплачені через відділення «Укрпошти», через термінали діючих банків, через електронні платіжні сервіси «Приват 24», «Ощад 24». У таких  платіжних документах переважно відсутні коди за ЄДРПОУ, або ж зазначені з похибкою чи проставлено серію паспорта/ІД картки. Відслідковуються випадки сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу третіми особами, що є порушенням ст.87.7 Податкового Кодексу України та ст.9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування». Внаслідок цього неможливо вчасно ідентифікувати платника.

 

 

Платформа довіри від ДПС

Для об’єднання зусиль бізнесу та держави у боротьбі з тіньовою економікою було ухвалено Закон України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (далі – Закон № 3813). Це ще один крок на шляху впровадження ризик-орієнтованої системи в роботі ДПС.

Законом № 3813 передбачено щоквартальне формування Державною податковою службою України Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та оприлюднення цього переліку на вебпорталі ДПС.

Платники, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв, пов’язаних з  оподаткуванням, та потраплять до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства отримають певні податкові переваги.

Мова йде, зокрема, про мораторій на проведення документальних перевірок, окрім деяких їх видів. Також буде скорочено строки камеральних та документальних перевірок при отриманні бюджетного відшкодування та строки надання індивідуальних податкових консультацій.

Для таких платників спрощується механізм взаємодії з податковою, оскільки за кожним з них буде закріплено комплаєнс-менеджера з метою підвищення якості обслуговування.

Запровадження саме щоквартального формування Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства дозволить платнику податків переглянути результати та обставини здійснення діяльності та вжити заходи щодо покращення  власних показників.

З метою покращення сервісів для платників податків ДПС створено окремий субсайт «Територія високого рівня податкової довіри».

Користуючись цим субсайтом, платники мають можливість отримати зручний доступ до актуальної інформації, зокрема, Переліків платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та розрахованих середніх показників критеріїв у розрізі регіонів, видів економічної діяльності, груп платників податків та періодів.

Так, інтерактивне головне меню субсайту «Територія високого рівня податкової довіри» містить такі сервіси:

- Кількість платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства станом на поточну актуальну (поточну) дату.

- Перевірити, чи входить субʼєкт господарювання до Переліку.

- Перехід до меню «Платники з Переліку».

- Перехід до приватної частини Електронного кабінету.

- Мапа платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (Територія податкової довіри).

- Питання – відповіді.

- Контактна інформація та зворотній звʼязок.

 

 

Порядок повернення платежів з бюджету

У випадку невірного заповнення платіжної інструкції (відсутність податкового номеру, ЄДРПОУ), такі кошти обліковуються в інтегрованій картці платника зі спеціальним кодом «Платежі до з’ясування». Відтак, задля уникнення виникнення податкового боргу, платнику податків необхідно подати заяву на перекидку/зарахування коштів (уточнення реквізитів) до податкового органу для належного обліку сплачених сум.

Обов’язковою умовою повернення платежів з бюджету є вчинення платником дій, передбачених статтею 43 Кодексу, щодо повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань.

У випадку невірного заповнення платіжної інструкції (відсутність податкового номеру, ЄДРПОУ), або перерахування на неналежний рахунок, виникнення надміру сплачених коштів, такі суми підлягають поверненню платнику на рахунок, крім випадків наявності податкового боргу. Відтак, задля уникнення виникнення податкового боргу, платнику податків необхідно подати заяву на перекидку/зарахування коштів (уточнення реквізитів) до податкового органу протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми для належного обліку сплачених сум.

Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок в установі банку; на погашення грошового зобов’язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справляння яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету. Або може скористатись сервісом «Е-повернення» через «Електронний кабінет платника» податків, Платники податків мають змогу в режимі 24/7, дистанційно подати таку заяву. У головному меню «електронного кабінету платника» необхідно в розділі «заяви, запити для отримання інформації із запропонованого переліку вибрати форму Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (J1302001 – для юридичних осіб, F1202001 – для фізичних осіб).

Після заповнення запропонованих реквізитів Заяви необхідно зберегти її, підписати та відправити до територіального органу ДПС.

У випадку невірного заповнення платіжної інструкції (відсутність податкового номеру, ЄДРПОУ), такі кошти обліковуються в інтегрованій картці платника зі спеціальним кодом «Платежі до з’ясування». Відтак, задля уникнення виникнення податкового боргу, платнику податків необхідно подати заяву на перекидку/зарахування коштів (уточнення реквізитів) до податкового органу для належного обліку сплачених сум.

 

 

 

Чи зобов’язані СГ застосовувати РРО або ПРРО під час здійснення діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор?

30.12.2024 набрав чинності Закон України від 17 грудня 2024 року № 4143-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення на митну територію України окремих товарів оборонного призначення», яким внесено зміни, зокрема, до ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265).

Статтею 9 Закону № 265 визначено випадки, при яких реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні РРО та розрахункові книжки не застосовуються.

Водночас частиною другою ст. 9 Закону № 265 встановлено, що положення ст. 9 Закону № 265 не поширюються на здійснення організаторами азартних ігор розрахунків при організації та проведенні азартних ігор.

 

 

 

Який документ підтверджує внесення плати за ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, тютюновою сировиною, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним визначені Законом України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817).

Відповідно до вимог розд. VII «Ліцензування» Закону № 3817 перший платіж за ліцензії здійснюється до отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у розмірі, визначеному Законом № 3817.

У заяві про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності зазначаються, зокрема, код класифікації доходів бюджету, сума внесеного платежу, номер і дата платіжної інструкції, що підтверджує внесення чергового (щорічного/щоквартального) платежу за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності (п. 10 частини третьої ст 43 Закону № 3817).

Згідно зі ст. 54 Закону № 3817 суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити сплату чергової річної плати або щоквартальної частини річної плати за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до початку кожного наступного річного (квартального) періоду та повідомити відповідний орган ліцензування про внесення чергового платежу за ліцензію в паперовій або в електронній формі у порядку, встановленому ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ) із зазначенням коду класифікації доходів бюджету, суми внесеного платежу, номера і дати платіжної інструкції, що підтверджує внесення річної плати або щоквартальної частини річної плати за відповідну ліцензію.

Відповідно до частини сьомої ст. 72 Закону № 3817 контроль за сплатою річної плати або щоквартальної частини річної плати за ліцензію здійснюється органом ліцензування. Для здійснення контролю ліцензіат подає до відповідного органу ліцензування заяву про внесення чергового платежу за ліцензію в паперовій або електронній формі у порядку, встановленому ст. 42 ПКУ, в якій зазначає код класифікації доходів бюджету, суму внесеного платежу, номер і дату платіжної інструкції, що підтверджує внесення річної плати або щоквартальної частини річної плати за відповідну ліцензію.

Отже, документом, що підтверджує внесення чергової плати за отримані ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, є заява про внесення чергового платежу за ліцензію що подається до органу ліцензування в паперовій або електронній формі у порядку, встановленому ст. 42 ПКУ.

При отриманні ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності код класифікації доходів бюджету, сума внесеного платежу, номер і дата платіжної інструкції, що підтверджує внесення платежу, зазначається у заяві про отримання ліцензії.

 

 

 

У 2024 році платники Тернопільщини сплатили понад 9,6 млрд грн ПДФО

Головне управління ДПС у Тернопільській області наголошує, що податок на доходи фізичних осіб є вагомим інструментом формування дохідної частини місцевих бюджетів. У структурі надходжень він займає основні позиції і становить левову частку наповнень місцевих скарбниць. 

Так, платники області у 2024 році спрямували до бюджетів усіх рівнів 9 млрд 625,5 млн гривень. Порівняно із 2023 роком надходження зросли на 15% або ж на понад 1,2 млрд гривень. Понад 5,7 млрд грн із загальної суми надходжень отримали місцеві бюджети Тернопільщини. Ще 3,9 млрд грн зараховано до державного бюджету.

Головне управління ДПС у Тернопільській області дякує усім сумлінним платникам за фінансову підтримку держави!     

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь