Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 28.01.2025 15:52
Кількість переглядів: 37

Фото без опису

 

 

Декларування – 2025: подання декларації про майновий стан і доходи

Декларація про майновий стан і доходи подається відповідно до ст. 179 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 року за № 1298/27743 (зі змінами).

Строки подання декларації:

фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) та фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, наступного за звітним;

громадяни, у яких виникає обов’язок щодо подання податкової декларації, – до 01 травня року, наступного за звітним.

Важливо! За умови якщо у платника податку відсутні підтвердні документи щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел і суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлені згідно зі ст. 13 Кодексу, то відповідно до п.п. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Кодексу такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації  до 31 грудня року, наступного за звітним;

фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) у разі припинення підприємницької діяльностіпротягом 20 календарних днів місяця, наступного за календарним місяцем, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням.

Важливо! У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності;

резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду;

фізичні особи, які заявляють право на податкову знижку, до 31 грудня (включно) року, наступного за звітним.

Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ст. 49 Кодексу).

 

 

До уваги  платників плати за землю: нова грошова оцінка

Досить часто у платників податків виникає питання, коли необхідно подавати до контролюючих органів витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

У Податковому кодексі України пунктом 286.2 статті 286 визначено лише два випадки, коли платник податків подає до контролюючого органу витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а саме:

- при поданні першої декларації платником (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) та при затвердженні нової нормативної грошової оцінки землі.

Нагадаємо, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.

        Додаток: перелік населених пунктів по яких з 01.01.2025 року діє нова нормативно грошова оцінка землі.

 

 

 

                              До уваги банків, інших фінансових установ

Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує щодо змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 03.12.2024 № 618 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з питань обліку рахунків/електронних гаманців платників податків у контролюючих органах», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.12.2024 за № 1945/43290 (далі – наказ № 618), який набрав чинності 21.01.2025, до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків/електронних гаманців платників податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за № 1058/27503 (далі - Порядок № 721).

Так, відповідно до вимог пункту 69.21 статті 69 Податкового кодексу України Порядком №721 врегульовано процедуру повідомлення Центральним депозитарієм цінних паперів, депозитарними установами органів ДПС про відкриття/закриття рахунків в обліковій системі часток товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, рахунків умовного зберігання (ескроу) часток товариства з обмеженою відповідальністю та товариства з додатковою відповідальністю.

Внесено зміни до:

- структури та назви повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків у цінних паперах (файл Р);

- структури повідомлення про припинення (зняття з обліку) платника податків (файл II);

- паперових форм документів, встановлених додатками 2, 3, 5, 6 до Порядку №721;

- переліку кодів причин відмови у взятті на облік рахунку/електронного гаманця платника податків, довідника помилок (додатки 7, 8 до Порядку №721).

Крім цього, оновлені версії електронних форм повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків у національній та іноземній валютах (файл Р), повідомлення про відкриття/закриття електронних гаманців платника податків (файл Н).

Електронні форми зазначених повідомлень розміщені за покликанням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/programniy-modul/formi-elektronnih-povidomlen

Також необхідно звернути увагу платників податків, що у період до 30.04.2025 банкам, іншим фінансовим установам, небанківським надавачам платіжних послуг надається можливість надсилати до контролюючих органів повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків (файли Р, Р, Н) за формою, встановленою наказом № 618, та за формою, яка діяла до набрання чинності цим наказом.

 

 

 

За якими кодами бюджетної класифікації платник податків здійснює плату за ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним?

Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами та доповненнями затверджено наступну Класифікацію доходів бюджету щодо плати за ліцензії на право виробництва пального, оптової/роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального:

22013100 – плата за ліцензії на право виробництва пального;

22013200 – плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі пальним, оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним;

22013300 – плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним;

22013400 – плата за ліцензії на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки.

 

 

 

 

До уваги бізнесу! Маєте проблемні питання – звертайтеся на Комунікаційну платформу

Для оперативного зворотного зв’язку з бізнес-асоціаціями та інститутами громадянського суспільства працює Комунікаційна податкова платформа Головного управління ДПС у Тернопільській області.  

Якщо у вас є питання стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, зауваження або пропозиції щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою – звертайтесь на Комунікаційну платформу.

Звернення від представників бізнесу та громадськості приймаються на електронну скриньку tr.ikc@tax.gov.ua  

Для оперативного вирішення питань рекомендуємо вказувати в листі всі необхідні дані для того, щоб комунікатор ДПС мав можливість якнайшвидше запропонувати вирішення питання: ПІБ, код РОНКПП, контактний номер телефону, назва суб’єкта господарювання або громадської організації, код ЄДРПОУ.

 

 

 

 

Про ключові зміни для бізнесу говорили у ГУ ДПС

В. о. начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Цвігун під час годинного спілкування відповідав на запитання щодо ключових змін для бізнесу.

 

Фото без опису

 

Спілкуючись із платниками податків, Руслан Цвігун нагадав, що з 1 січня розпочалася деклараційна кампанії щодо декларування доходів, отриманих у 2024 році. Саме від відповідального ставлення громадян до вимог законодавства і своєчасного виконання конституційного обов’язку залежить фінансова стабільність нашої держави, соціальний захист громадян.

Зокрема, під час годинного спілкування додзвонювачі запитували, хто повинен подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за минулий рік, хто звільняється від цього обов’язку, цікавилися термінами подання декларації та порядком сплати визначеного податку.

Окрім того, податківця запитували, як подавати податкову та фінансову звітність дистанційно без відвідування податкової; який порядок листування з податковою через Електронний кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова», як отримати витяг про стан розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску; як отримати довідку про суми виплачених доходів та утриманих податків через Електронний кабінет.

Запитували й про те, як неприбутковій організації отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій; як надіслати заяву про внесення змін до ДРФО через Електронний кабінет та інше. 

Очільник звернув увагу, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, які входять до Довірчого списку. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через розділ Е-Сервіси вебпорталу ДПС.

Руслан Цвігун нагадав про наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження».

Відповідно підпункту 69.1. пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок платники податків звільняються від передбаченої Податковим кодексом України відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Посадовець звернув увагу на мінімальні соціальні стандарти, встановлені Законом про державний бюджет на 2025 рік, та як ці показники впливають на оподаткування ПДФО, майновими податками та ЄСВ. Розповідав і про відміну пільги щодо несплати єдиного внеску підприємцями за себе та необхідність сплати внеску починаючи з січня 2025 року  ФОП незалежно від системи оподаткування, при цьому мінімальний розмір єдиного внеску становитиме 1760 грн на місяць (якщо ЄСВ сплачується щоквартально, то на квартал сума становитиме 5280 гривень).

Кожному платнику, який зателефонував на «гарячу лінію», надано повну та вичерпну відповідь.

 

 

 

 

         У 2024 році місцеві бюджети Тернопільщини отримали майже 374 млн грн податку на нерухоме майно

Протягом 2024 року власники нерухомості сплатили до бюджетів тергромад області 373 млн 672,5 тис. грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Це на 75,5 млн грн (+25%) більше, ніж за 2023 рік.

Зокрема, власники нерухомості – юридичні особи спрямували на розвиток територіальних громад краю 152,7 млн грн податку на нерухоме майно, що на 8,3 млн грн більше за відповідний період минулого року. 

Жителі області – фізичні особи перерахували за нерухомість протягом минулого року майже 221 млн грн цього платежу. Це на 67,2 млн грн більше, ніж було сплачено упродовж 2023 року.

Нагадаємо, надходження від податку на нерухоме майно у повній сумі спрямовуються до місцевих бюджетів, тож є одним з важливих бюджетоформуючих платежів громад. Ставка податку на нерухомість встановлюється органами місцевого самоврядування залежно від типу об’єктів та їх місцезнаходження у відсотках до мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, та не може перевищувати 1,5 відсотка за 1 квадратний метр.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь