Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 20.02.2025 16:32
Кількість переглядів: 23

Фото без опису

 

 

Електронні акцизні марки: з 1 березня 2025 року стартуватиме тестовий режим функціонування Електронної системи простежуваності окремих видів підакцизних товарів

З 1 січня 2026 року контроль за переміщенням вироблених або ввезених товарів (алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах) здійснюватиметься за допомогою електронних марок акцизного податку. Це передбачено Законом України від 29 червня 2023 року № 3173-IX.

Як працюватиме електронна акцизна марка із використанням Електронної системи?

Електронна система обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин для електронних сигарет забезпечує такі функціональні можливості:

- генеруватиме серійні номери електронних марок;

- формуватиме унікальні ідентифікатори та/або електронні марки;

- виконуватиме активацію, деактивацію та/або погашення електронних марок;

- складення, внесення змін та анулювання акцизного електронного документа, до якого вносяться відомості про переміщення продукції, на яку нанесені графічні елементи електронних марок.

Які дії замовників унікальних ідентифікаторів – виробників та імпортерів, які є учасниками тестового режиму функціонування Електронної системи?

- можуть наносити графічні елементи електронних марок акцизного податку на кожну окрему пляшку/пачку (одиничну упаковку) алкогольного напою, тютюнового виробу та рідин, що використовуються в електронних сигаретах відповідно до закону.

- одночасно  дотримуватись діючого порядку маркування марками акцизного податку.

Звертаємо увагу: наразі законодавством не передбачено обов’язкової вимоги щодо маркування алкогольних напоїв графічними елементами електронних марок акцизного податку П- чи Г-подібним способом поверх ковпачка пляшки та при якому відбувається пошкодження (розривання) фізичного носія електронної марки акцизного податку під час відкупорювання (розкривання) товару. Виробники можуть використовувати інші методи маркування графічними елементами електронних марок акцизного податку. 

Чинні правила до 2026 року

До впровадження електронних марок акцизного податку підприємства повинні маркувати продукцію паперовими марками відповідно до Постанови КМУ № 1251. При цьому маркування алкогольних напоїв здійснюється таким чином:

- Для пляшок – марка наклеюється П- чи Г-подібним способом через горловину.

- Для упаковок (типу «Tetra Pak») – по осі верхньої площини.

- Кожна марка містить двомірний штрих-код швидкого реагування та лінійний штрих-код (містить інформацію про серію та номер марки), а також визначені реквізити: 

позначення виду марки, що складається із слів та літер «алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція)» – «АВ ЛГП», «алкоголь вітчизняний (виноробна продукція)» – «АВ ВП», «алкоголь імпортний (лікеро-горілчана продукція)» – «АІ ЛГП», «алкоголь імпортний (виноробна продукція)» – «АІ ВП»;  

індекс регіону України, що відповідає місцезнаходженню виробника;

серія із чотирьох літер і шестизначний номер марки; 

місяць і рік, у якому вироблено марки;

сума акцизного податку, сплаченого за одиницю продукції; 

реквізити покупця марки (код ЄДРПОУ).

Тестовий період (2025 рік)

З 1 березня до 31 грудня 2025 року триватиме тестування програмного забезпечення Електронної системи обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах.

- Продукція має бути маркована паперовими акцизними марками.

- Додатково можуть наноситися графічні елементи електронних марок, але так, щоб не перекривати QR-код, штрих-код та інші реквізити паперової марки.

Довідково

- Закон України від 29 червня 2023 року № 3173-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України у зв'язку із запровадженням електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах» вводиться в дію з 1 січня 2026 року. 

- Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затверджене  постановою Кабінету Міністрів  України від 27.12.2010 № 1251.

 

 

До якого бюджету зараховується плата за ліцензію на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним

Відповідно до частини третьої ст. 50 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) плата за ліцензію на право виробництва, зокрема, пального, зараховується до місцевого бюджету за місцем провадження діяльності ліцензіата.

Плата за ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним зараховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням ліцензіата, а за ліцензії на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним – до місцевих бюджетів за місцезнаходженням місць оптової торгівлі пальним.

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки зараховується до місцевих бюджетів за місцем зберігання пального.

 

 

 

ДПС викрила мережу магазинів риболовного спорядження на ухиленні від сплати податків

Державна податкова служба виявила схему приховування доходів у мережі магазинів риболовного спорядження. Під час перевірок з’ясувалося, що підприємці використовували спеціальне програмне забезпечення для імітації фіскалізації та уникнення оподаткування, що призвело до фінансових порушень.

Податківці одного з регіонів провели чотири перевірки в магазинах популярної торгової мережі. Хоча магазини належали різним підприємцям, вони діяли під єдиним брендом.

Перед початком перевірок інспектори ДПС здійснили контрольні закупівлі, під час яких за готівку придбали сертифікати.

Продавці не використовували офіційні реєстратори розрахункових операцій та не надавали фіскальні касові чеки.

У закладах використовувалось спеціальне програмне забезпечення, яка імітувала роботу програмних реєстраторів розрахункових операцій та друкувала фальшиві документи про покупку, що дозволяло приховувати реальний виторг.

При купівлі товарів за придбані раніше сертифікати фіскальні касові чеки знову не видавалися, а операції не фіксувалися в офіційній звітності.

За результатами перевірок ДПС виявила порушення вимог Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР, за які на підставі ст. 17 Закону застосовані штрафні (фінансові) санкції.

Нагадуємо: використання нелегального програмного забезпечення для ухилення від сплати податків є серйозним порушенням, що може призвести не лише до штрафів, а й до кримінальної відповідальності.

 

 

 

Консультаційний центр з питань роботи СМКОР інформує: чи відображати у таблиці даних коди товарів та послуг, якщо придбання відбулося не в платника ПДВ

Платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника ПДВ (далі – Таблиця) за встановленою формою (додаток 5) Це передбачено п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок зупинення).

У Таблиці зазначаються:

види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 (далі – ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п. 13 Порядку зупинення).

Якщо за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) визначено, що ПН/РК відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, зокрема, якщо у ПН/РК відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з ДКПП, які зазначені у Таблиці, врахованій контролюючим органом, реєстрація таких ПН/РК не зупиняється в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому Порядком зупинення не визначено заповнення в Таблиці кодів товарів згідно з УКТЗЕД та кодів послуг згідно з ДКПП, що придбаваються (отримуються) платником податку залежно від статусу постачальника.

Отже, якщо товари/послуги придбані чи отримані в особи, яка не зареєстрована платником ПДВ, їх коди, визначені згідно з УКТЗЕД та ДКПП, підлягають заповненню у Таблиці.

 

 

 

 

Пять тисяч оформлених працівників та додаткові надходження до бюджету: податківці Тернопільщини підсумували проведену із працедавцями роботу

Працівники Головного управління ДПС у Тернопільській області спільно з органами місцевої влади проводять контроль за дотриманням платниками податків чинного законодавства про оплату праці.

Так, у січні на засіданнях комісій заслухано керівників 40 підприємств  та організацій, на яких заробітна плата виплачувалась у мінімальному, чи нижче мінімального розмірах. За наслідками проведеної роботи  40 підприємств підвищили рівень виплати заробітної плати. Як наслідок, до бюджету надійшло 62,3 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 76,1 тис гр. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 Крім того, проведена роз’яснювальна робота з аналогічних питань по 119 підприємствах та організаціях області. За результатами проведеної роботи 109 підприємств підвищили рівень виплати заробітної плати. До бюджету надійшло 321,6 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 381,9 тис. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Також завдяки активізації роз’яснювальної роботи щодо необхідності оформлення трудових відносин із найманими працівниками у січні офіційно працевлаштовано 5000  працівників.

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що лише офіційне оформлення трудових відносин гарантує забезпечення виплати заробітної плати в повному обсязі, державний захист від незаконного звільнення.

Відповідальність суб’єктів господарювання, які використовують неофіційну найману працю, передбачена частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України.

Штрафи нараховуються органами Держпраці.

 

 

 

 

Податковий календар на 20 лютого

 

20 лютого 2025 року останній день подання:

- юридичними особами податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2025 рік;

- юридичними особами податкової декларації з транспортного податку на 2025 рік;

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) на 2025 рік

- податкової звітності платника єдиного податку четвертої групи на 2025 рік;

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за січень 2025 року у разі не подання податкової декларації на 2025 рік;

- податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2025 року;

- декларації акцизного податку за січень 2025 року;

- податкової декларації платника єдиного податку для платників ІV групи за 2024 рік із зазначенням авансових платежів на 2025 рік;

- податкової декларації рентної плати за січень 2024 року з розрахунком рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини; рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України; рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами; рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;

-фізичними особами – підприємцями щорічної податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), на 2025 рік, або фізичними особами - підприємцями податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за січень 2025 року, у разі не подання податкової декларації на 2025 рік.

20 лютого 2025 року – останній день сплати:

авансового внеску з податку на прибуток підприємств платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним за лютий 2025 року;

єдиного податку платниками – фізичними особами – підприємцями ІV групи, за результатами поданих декларацій за 4 квартал 2024 рік;

за лютий 2025 року авансових внесків з єдиного податку фізичними особами – підприємцями, що обрали спрощену систему оподаткування І та ІІ груп;

єдиного внеску, нарахованого за січень 2025 року роботодавцями за найманих працівників (крім гірничих підприємств);

авансових внесків з військового збору фізичними особами – підприємцями, що обрали спрощену систему оподаткування І та ІІ груп за лютий 2025 року;

авансового внеску з податку на доходи фізичних осіб фізичними особами – підприємцями, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним за лютий 2025 року.

 

 

 

 

Руслан Кравченко: Триває співпраця з МВФ у напрямі реформи податкового адміністрування

Голова ДПС Руслан Кравченко провів робочу зустріч з представниками МВФ Енріко Аавом та Сюзан Бетс. Учасники обговорили конкретні заходи виконання отриманих ДПС рекомендацій у межах технічної допомоги Департаменту з бюджетних питань МВФ у рамках впровадження Національної стратегії доходів до 2030.

«Реформа податкового адміністрування триває. Разом із командою Міжнародного валютного фонду працюємо над комплексом заходів, щоб зробити систему більш ефективною, прозорою та сучасною», – підкреслив Руслан Кравченко.

За його словами, ДПС вже активно працює на такими основними напрямами:

Управління реформами – оновлюються критерії моніторингу реформ та впроваджується ефективне управління змінами.

Управління комплаєнс-ризиками – здійснюється розробка ключових показників ефективності для експериментального проєкту, аудит навичок співробітників тощо.

Податковий аудит – впроваджуються ризик-орієнтовані підходи до аудиту, розробляються ключові показники ефективності аудиту.

Реформи у сфері IT – підвищується автоматизація процесів для зниження адміністративного навантаження та максимальної прозорості.

Під час зустрічі було узгоджено план спільної роботи на найближчий час щодо удосконалення процесів здійснення податкового аудиту, зокрема, в частині визначення стратегічних та операційних цілей цієї діяльності ДПС, впровадження ризик-орієнтованого підходу до формування планів перевірок.

Це дозволить Україні досягти виконання відповідних маяків меморандуму з МВФ і створити систему податкового адміністрування, що відповідатиме кращим міжнародним стандартам.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь